הכירו את הטבעת החכמה שיודעת לנטר מצבי חולי כרוניים

הטבעת היא פרי פיתוח של חברת טכנולוגיית הבריאות מובנו ● היא יודעת לערוך מדידות כמו כל מכשיר לביש, אבל אם תזכה באישור ה-FDA היא גם תוכל למדוד בעבור נשים, שהן קהל היעד המובהק שלה, לחץ דם וסוכר בדם

נשית וחכמה. טבעת מובנו.

חברת טכנולוגיית הבריאות מובנו (Movano) מקליפורניה, ארה"ב, מפתחת בימים אלו טבעת חכמה לניטור מחלות כרוניות, שעתידה לעזור למשתמשיה להבין טוב יותר את נתוני הבריאות שלהם ולשמור עליהם מאוזנים. 

כמו ציוד כל לביש (wearable) אחר, הטבעת של מובנו תעקוב אחר נתוני בריאות בסיסיים: קצב הלב, שונות קצב לב (HRV), איכות השינה, הנשימה, חום הגוף, רמות החמצן בדם, וכן תבצע מניית צעדים ומדידת שריפת קלוריות.

אלא ש-מובנו מתוכנתת כך שגם תוכל ליישם ניטור גלוקוז ולחץ דם לא פולשני, מה שיעשה את החיים הרבה יותר קלים עבור אלו הסובלים ממחלות כרוניות כמו סוכרת ולחץ דם גבוה.

כרגע, הטבעת של מובנו כבר מוכנה לצורך השימושים הרגילים שלה, אולם עליה לעבור עוד בדיקות קליניות לשם השגת אישור FDA Class II, שיאפשר לה להיחשב כמכשיר רפואי לגיטימי בארה"ב, ולספק למשתמשיה את האפשרות לניטור לחץ הדם ורמות הגלוקוז.

מתוכננים בעיקר לגברים. wearable. אילוסטרציה.

מתוכננים בעיקר לגברים. wearable. אילוסטרציה. צילום: BigStock

טבעת נשית בעולם wearable גברי

לדברי מנכ"ל החברה, ד"ר ג'ון מסטרוטוטרו, הטבעת היא בעלת מראה עדין ומסוגנן במכוון, שכן קהל היעד שלה למעשה הוא נשים בכל הגילאים, על אף שהיא ניתנת לענידה ושימוש על ידי כל אדם, מן הסתם. לפי The Verge, מדובר בהחלטה מיוחדת לייצר את גדג'ט הבריאות הזה בכוונה לקהל הנשי, שכן תעשיית מוצרי ה-wearable הבריאותיים נוטה להעדיף גברים, בכל הנוגע לעיצוב ולמידות המוצרים שהיא מציעה.

כאמור, בנוסף לניטור מחלות כרוניות, טבעת מובנו אמורה גם להקל על ההבנה של נתוני הבריאות שהיא מלקטת. האפליקציה של המכשיר משווה את הרגלי הפעילות הגופנית לדפוסי השינה, למשל, ומספקת תובנות עליהם. בדרך זו, המשתמש יכול "לנקוט בגישה פרואקטיבית יותר להפחתת הסיכונים של מחלות כרוניות", אמר מסטרוטוטרו.

אם התלהבתן או התלהבתם, ובצדק, וודאי תצטערו מעט לגלות שה-Movano Ring לא תהיה זמינה לרכישה עד המחצית השנייה של 2022, גם אז היא תוצע רק בגרסת בטא. לעת עתה גם לא נמסרו פרטים ספציפיים אודות התמחור שלה; למרות שמסטרוטוטרו אומר כי אחת המטרות של טבעת מובנו היא לנצח טבעת רפואית מתחרה בשם Oura Ring, ולפיכך אפשר שהמחיר שלה יהיה גם הוא כזה שייתן תחרות זולה יותר למתחרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים