לנובו משיקה עוזרת אישית, משקף חכם וכן – גם מחשב חדש

לקראת פתיחת CES 2017 הכריזה החברה על Smart Assistant, שתצטרף לעוזרות הקיימות כיום בשוק ● כמו כן, היא הציגה מונוקל חכם שעושה שימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית ומציאות רבודה ● וזה ממש לא הכול

לנובו פותחת את CES 2017 עם הפתעות. צילום: יח"צ

לנובו (Lenovo) נכנסת גם היא לתחום העוזרות האישיות. ענקית המחשוב הסינית הכריזה עם פתיחת CES 2017 על Smart Assistant אותה הם מכוונים לשוק המיינסטרים, והיא מבוססת על פלטפורמת Alexa של אמזון (Amazon).

כמו כל העוזרות האישיות שקיימות כיום בשוק, גם העוזרת החדשה של לנובו תזהה פקודות קוליות של המשתמשים כדי לנהל חיפושי רשת, לנגן מוזיקה, ליצור רשימות, להכניס תזכורות ללוח השנה ועוד.

כדי לעשות זאת, היא מצוידת במיקרופון שמסוגל לקלוט פקודות ב-360 מעלות למרחק של עד חמישה מטרים וכן מערכת מחשוב חזקה יחסית שמבוססת על מעבד סלרון (Celeron) של אינטל (Intel) עם 2 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ו-8 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון מובנה, וכן עם תמיכה ב-Wi-Fi ובבלוטות' ליצירת קישוריות עם מכשירים אחרים.

ה-Smart Assistant של לנובו. צילום: יח"צ

ה-Smart Assistant של לנובו. צילום: יח"צ

Smart Assistant תהיה זמינה ממאי במחיר של 130 דולר, וכן תוצע במהדורה מיוחדת עם רמקולים של Harman Kardon ב-180 דולר.

Smart Assistant היא חלק ממה שלנובו מכנה "מוצרים לבית החכם" והיא מוסיפה להיצע את Smart Storage, כונן חיצוני בנפח עצום של 6 טרה-בייט שמאפשר עבודה עם מספר מחשבים בו זמנית, וכולל מערכת לזיהוי פנים בה הוא משתמש כדי לארגן ספריות של תמונות פנים. גם הכונן הזה יהיה זמין במאי תמורת 139 דולר ומעלה.

כמו כן, הכריזה החברה על שלט מיוחד חכם, שיהיה זמין במרץ במחיר התחלתי של 54 דולר, בשם Lenovo 500 שמתפקד כמקלדת וכעכבר בו זמנית, וכולל הדמיה של משטח שליטה, כמו זה שנמצא כמו בכל מחשב נייד.

שיפור בתחום המחשוב הנייד

ואם כבר מחשב נייד, אז גם בתערוכה הנוכחית הכריזה לנובו על מספר מחשבים, ובראשם ה-Miix 720, המחשב המעוצב עם המסך הניתק שמציע מסך בגודל 12 אינץ' ברזולוציה של 2K, מעבד עד Core i7 של אינטל מהדור השביעי, עד 16 ג'יגה-בייט זיכרון RAM וכונן SSD בנפח של עד 1 טרה-בייט.

לפי החברה משקל המחשב כולל המקלדת הינו 1.1 ק"ג, והוא מציע עד שמונה שעות עבודה. כמו כן הוא תומך בעט האלקטרוני של החברה, Active Pen 2. הוא יהיה זמין כבר בחודש הבא במחיר התחלתי של 999 דולר. העט החדש יעלה 59 דולר.

Miix 720 של לנובו. צילום: יח"צ

Miix 720 של לנובו. צילום: יח"צ

כן הציגה החברה עדכונים למשפחת מוצרי ה-ThinkPad X1 שלה, Carbon ,Yoga ו-Tablet כולם מוכוונים בעיקר לשוק העסקי. לפי החברה ה-X1 Carbon הוא המחשב עם מסך 14 אינץ' הקטן והקל בעולם, עם משקל של 1.13 ק"ג ועם שלדה של מחשבי 13.3 אינץ'.

ThinkPad X1 של לנובו. צילום: יח"צ

ThinkPad X1 של לנובו. צילום: יח"צ

המחשב מגיע עם מעבדי Core מהדור השביעי של אינטל, עם עד 16 ג'יגה-בייט זיכרון ואפשרויות שונות של כונני SSD, כולל כונן בנפח 1 טרה-בייט בממשק ה-PCIe 3 המהיר במיוחד. הוא יהיה זמין בחודש הבא תמורת מחיר התחלתי של 1,349 דולר.

X1 Yoga של לנובו. צילום: יח"צ

X1 Yoga של לנובו. צילום: יח"צ

גם ה-X1 Yoga יהיה זמין בחודש הבא, תמורת 1,449 דולר ומעלה, ובמקרה הזה מדובר לפי החברה במחשב היחיד, בוודאי בתצורת 2-ב-1, שמציע מסך 14 אינץ' מבוסס טכנולוגיית OLED שמציע צבעים מדויקים וגווני שחור מוחלט. העט תוכנן מחדש והוא כעת ניתן לטעינה, ואף המקלדת עברה עיצוב מחדש. ה-X1 Tablet החדש יהיה זמין במרץ במחיר התחלתי של 949 דולר.

וגם משקף חכם

לנובו כמו לנובו לא נוטשת שום שוק, והיא הכריזה גם על New Glass C200, משקף חכם (מונוקל) שעושה שימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית ומציאות מרובדת כדי לספק פתרונות שמיועדים בעיקר, לפחות לפי החברה, לשוק המסחרי בו זקוקים למידע מהיר, ומול העיניים – כדי להשאיר את שתי הידיים פנויות.

רואים טוב יותר. New Glass C200 של לנובו. צילום: יח"צ

רואים טוב יותר. New Glass C200 של לנובו. צילום: יח"צ

המערכת מורכבת משני חלקים: יחידת המשקף שמשקלה 60 גרם המשתמשת במערכת ההפעלה Linux, ויחידת כיס שמתחברת לטלפון וניתנת לשמור בכיס או לתלות על החגורה, ובשילוב על אפליקציה שניתנת להורדה בחינם, ניתן לאסוף מידע בגזרת שדה הראייה, לספק הנחיות והוראות בשיטת צעד אחר צעד לביצוע תיקונים, לזהות ציוד מקולקל וכן לטפל בדברים שקשורים לחברים לעבודה שנמצאים במקום מרוחק, והכל כאמור כשהידיים חופשיות.

עוד לא ברור מתי המערכת תושק ומה יהיה מחירה, אבל במקביל תשיק החברה גם פלטפורמת תוכנה בשם Lenovo NBD Titan. פלטפורמה זו תאפשר למשתמשים בכל רמות הפיתוח ליצור ולערוך תכני AR בזריזות כולל תפעול ועריכה מהירים של אובייקטים בסצנת ה-AR שמול העיניים. מדובר בהרחבה ל-Lenovo NBD Martin שהיא תוכנה המשולבת במשקף עצמו ויכולה לזהות מגוון רחב של עצמים .

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים