הערת שוליים?! סקירת מכשיר הפאבלט החדש של סמסונג – Note 3 Neo

בשורה התחתונה, מדובר בפאבלט זול יחסית, חזק וכיפי לשימוש

אלה שכבר יצא להם להשתמש במכשיר Note אחד או שניים מבית סמסונג (Samsung) יודעים שהמרחק בין הגודל "המפחיד" של המסך, על הנייר, לבין ההרגשה בפועל כשעובדים עם המכשיר באופן שוטף ורציף הוא ענק. למעשה, אני כמעט בטוח שתתקשו למצוא משתמש Note שיהיה מוכן להחליף את המכשיר שלו במשהו אחר, אלא אם כמובן מדובר במכשיר נוט חדש יותר או פאבלט גדול של חברה אחרת.

פאבלט הוא מכשיר בעל מסך גדול יחסית, נכון להיום – מטלפונים בגודל של 5.25 אינץ' ומעלה עד לטאבלט בגודל 7 אינץ'. הוא מיועד בדרך כלל לאלה שרוצים לעבוד עם הטלפון שלהם אבל לא רוצים טאבלט. בדרך כלל הוא מלווה בעט אלקטרונית, שמספקת מגוון רחב של אפשרויות שלא קיימות בטלפונים חכמים "מהשורה".

סמסונג היא גם אחת המובילות בתחום מכשירי ה-Mini, והיא הרחיבה את השימוש בו בסדרת ה-Galaxy S גם לסדרת ה-Galaxy Note. אלא שלהוסיף את המילה "מיני" לפאבלט זה כבר הגזמה לכל דבר. כך נולד ה-Galaxy Note 3 Neo, שהוא Note 3 Mini לכל דבר, והוא בנוי בתצורה שתואמת במדויק לכללי ההתנהגות של מכשירי ה-Mini: כל התצורה שלו נמוכה יותר ממה שמציע ה-Note 3, בלי לפספס כמעט פריט אחד, כך שבשורה התחתונה יכולה סמסונג להציע מכשיר Note חדש שזול בצורה משמעותית ממכשיר הדגל, אבל עדיין מספיק חזק כדי להציע התקדמות למי שמחזיק מכשיר Note ישן יותר או כניסה לתחום למי שגם שורת המחיר מאוד חשובה לו.

עד כמה ההפרש במחירים משמעותי? כמה מאות שקלים טובים, ואפילו אפשר להגיע, תלוי באיזו חנות קונים, להפרשים של כ-800 שקלים: כ-3,000 שקלים לעומת כ-2,200 שקלים, לדוגמה. כמובן שמגוון המחירים רחב הרבה יותר, לפחות בהתאם ההיצע שמוצאים באתרי השוואת מחירים.

בעוד שה-Note 3 ה-"רגיל" מבוסס על מעבד שמונה ליבות, ה-Exynos OCTA 5420, שמבוסס על ארבע ליבות Cortex-A15 במהירות 1.9 ג'יגה-הרץ, וארבע ליבות Cortex-A7 במהירות 1.3 ג'יגה-הרץ, ה-Neo החדש יותר, והחלש יותר, מגיע עם מעבד חדש של סמסונג, Exynos 5260. זה מורכב משתי ליבות Cortex-A15 בלבד, במהירות של 1.7 ג'יגה-הרץ בלבד. גם השבב הגרפי קצת יותר חלש, אבל באופן שולי יחסית.

עד כמה זה בא לידי ביטוי בביצועים במבחנים? תתפלאו, אבל ההפרש לרעת ה-Neo עומד על 10% פחות או יותר. כך, לדוגמה, במבחן Antutu 4.0 הוא הגיע ל-30,668 נקודות לעומת 33,046 נקודות ל-Note 3, ואילו במבחן ה-Metal של Vellamo 2.0 הוא הגיע ל-1,150 נקודות לעומת 1,295 נקודות. פער בהחלט סביר.

גם במבחן השימושיות הכוללת אי אפשר לומר שה-Neo מאכזב באיזושהי נקודה. נכון שהוא עובד באופן מורגש מעט יותר לאו ומגיב קצת יותר לאט מאשר ה-Note 3, אבל לא במידה שגורמת להרגשה שמדובר במכשיר הרבה יותר חלש. ההיפך, הוא מגיב היטב, הוא מתמודד לא רע בכלל עם משחקים בעלי גרפיקה גבוהה ועשירת פרטים, עם מעט מאוד גיהוקים פה ושם, והוא מחזיק מעמד היטב גם בביצוע כמה מטלות במקביל.

בנוסף, הוא תומך בכל התכונות שמוצעות ב-Note 3 המקורי, כולל השימוש בעט המרשים שלו, ובהיבט הזה לא מאבדים דבר אם בוחרים באח הקטן יותר. זהו גם מכשיר שמרגיש באופן כללי טוב ביד, גם אולי בגלל הגב דמוי העור שלו, אבל בעיקר גם בגלל שבעומס עבודה כבד, כשהוא מתחמם, הוא לא מגיע לטמפרטורות שגרומות להרגיש שלא בנוח.

אם יש משהו שאכזב אותנו הוא המצלמה. כמו תמיד התמונות באור יום מלא היו יוצאות מן הכלל, אבל תמונות במקום סגור, עם תאורה פלורוסנטית, וגם תמונות שצולמו בתנועה, היו לא ממש מספקות וגרעיניות הורגשה.

בשורה התחתונה סמסונג מייעדת את המכשיר הזה למי שרוצה פאבלט אבל בזול יחסית, וככזה, הוא עומד במשימה היטב ולמרות שהוא חלש יותר מה-Note 3 המקורי, הוא עדיין מכשיר חזק וכיפי לשימוש. פער המחיר הוא התמורה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים