דאנקן סטיוארט, דלויט: "השמועות על מותו של ה-PC שקריות"

"עדיין נמכרים מדי יום כמיליון מחשבים אישיים, כך שאין צורך לרחם על היצרניות ואין צורך להזיל דמעה. ה-PC לא מת, ומי שאומר זאת אומר הבלים שקריים", אמר סטיוארט, מנהל מחקר בדלויט וכותב משותף של מסמך התחזיות של החברה ל-2013 ● תודות לצרכנים הצעירים, העריך סטיוארט, " הטאבלט לא יהרוס את ה-PC עד 2014 - אלא את הטלפון החכם"

"אומרים לנו כי אנו בעידן הפוסט PC, שהמכירות של ה-PC נמצאות בירידה, שמניות יצרניות ה-PC בירידה ושרווחיהן בירידה. כל זה נכון, אבל עדיין נמכרים מדי יום כמיליון מחשבים אישיים, כך שאין צורך לרחם על היצרניות ואין צורך להזיל דמעה. ה-PC לא מת, ומי שאומר זאת אומר הבלים שקריים", כך קבע דאנקן סטיוארט, מנהל מחקר בדלויט (Deloitte) וכותב משותף של מסמך התחזיות של החברה ל-2013.

סטיוארט היה דובר המפתח בכנס התחזיות והמגמות במגזר הטכנולוגיה, מדיה ותקשורת לשנת 2013, אותו ערכה הבוקר (א') פירמת ראיית החשבון דלויט ברייטמן אלמגור זהר, במוזיאון תל אביב. לדבריו, "ראינו כיצד אנשים צעירים משנים צריכה של עולמות שלמים – החל מכך שהם חדלו לצרוך עיתונים מנייר, ועבור באופן בו הם שינו את תעשיית המוסיקה. אולם, מה שאנו רואים הוא שצעירים אוהבים את המחשבים האישיים שלהם, ולכן ה-PC לא ימות". בשנת 2014, העריך סטיוארט, "הטאבלט לא יהרוס את ה-PC – אלא את הטלפון החכם".

הסכנה של חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית בארצות הברית, אמר סטיוארט, היא הצעירים. לדבריו, מחקרים הראו כי צעירים צופים בממוצע יומי רק 23.7 דקות בטלוויזיה, ולכן כאשר בתוך שנים ספורות, כאשר ייצאו מבית הוריהם, הם יתקשו להשתכנע להתחבר לכבלים ולשלם על התוכן הטלוויזיוני מאות דולרים בשנה, תמורת זמן צפייה מועט כל כך. הישועה של חברות הכבלים, אמר, תגיע מעולם הספורט. כבר כיום, ציין, תשע מעשר ספקיות טלוויזיה בתשלום בארה"ב הן כאלה המספקות תכני ספורט.

אחד המאפיינים של השנה והשנה שעברה, אמר סטיוארט, הוא קיומם של שני מהלכים מקבילים, המזינים זה את זה. האחד, אמר, הוא המעבר למיחשוב ענן. מצב זה, הסביר, מביא לריבוי תעבורה. מנגד, אמר, יש בעיה של מצוקה ברוחב פס. לדבריו, "ארה"ב מתמודדת עם חוסר ספקטרום תקשורתי. הבעיה תישאר בעינה אף אם יעילות התעבורה תוכפל בשנת 2014. בניגוד לתחומים אחרים, פה לא ייתכן מצב שבו ביקוש יתר או מיעוט היצע יביא לייקור מחירים".

דוגמה למצב מגוחך זה, סיפר, ניתן היה לקבל במהלך האולימפיאדה שנערכה בלונדון בשנה שעברה, אז בשל מצוקה בתקשורת הסתובבו אנשים בבירה הבריטית עם שלטים לתיירי העיר: "אנא אל תצייצו בטוויטר (Twitter) במהלך התחרויות".

בהתייחסו למסכי טלוויזיה אותם כינה "אולטרה HD", ביניהם מסכי Retina, אמר סטיוארט כי "ממרחק של יותר משני מטרים, העין האנושית לא יכולה להבחין בין מסך טלוויזיה של אלף דולרים, אלפיים ובטח לא של ארבעת אלפים דולרים. גם אם תרכשו מסכים שכאלה, עדיין אין שידורים בטכנולוגיה זו ואין תכנים המיועדים לשידור שכזה. בקיצור: אין מה לראות. זה ייקח עוד כמה שנים".

לגבי שלטי הטלוויזיה, אמר סטיוארט, כי הוא מעריך שהשימוש בהם יימשך וכי טכנולוגיות שליטה באמצעות הקול לא תתפוסנה בשל ריבוי הפעולות שנעשות בשלט וריבוי הטעויות שתהיינה בשל זיהוי מוטעה של קולות האדם השולט.

הוא סיים באומרו, כי Crowd Sourcing, מיקור המונים, הוא מגמה נפלאה, ושכבר כיום נאספים לא מעט כספים באמצעותה. לדבריו, מבחינה חוקית אסור כיום לחבר בין ההמונים ובין קרנות הון סיכון, אולם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מבקש לבחון את שינוי החוק. "יהיה זה נפלא אם יהיו People’s VC. ככה תהיה דמוקרטיזציה של קרנות הון הסיכון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים