ממחר במדפים בארה"ב: הספר של אריק שמידט

יו"ר גוגל, שכתב את הספר The New Digital Age ביחד עם ג'ארד כהן, ראש צוות החשיבה Google Ideas – הגדיר אותו כ-"סיעור מוחות על העתיד" ● במסגרת עבודתם על הספר, שהתארכה כשלוש שנים, ראיינו השניים דמויות בולטות, בהן מזכיר המדינה לשעבר הנרי קיסינג'ר, איל ההון המכסיקני קרלוס סלים הלו, מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסנג', ושרים לשעבר במונגוליה ובפקיסטן

אריק שמידט, יו"ר גוגל (Google) שאף כיהן כמנכ"ל החברה במשך עשור, חולק את חזונו על העתיד הדיגיטלי של העולם בספר חדש פרי עטו, The New Digital Age, שיגיע מחר (ג') למדפי החנויות בארצות הברית.

שמידט כתב את הספר ביחד עם ג'ארד כהן, יועץ לשעבר למזכיר המדינה של ארצות הברית ומי שעומד בראש צוות החשיבה Google Ideas. בעדכון שפרסם בטוויטר (Twitter), הגדיר שמידט את הספר כ-"סיעור מוחות על העתיד", לו הם הקדישו שלוש שנות עבודה מאומצת.

שמידט וכהן נפגשו בבגדד בשנת 2009. במהלך התקופה של כתיבת הספר ביקרו בארצות רבות, ובכלל זה ביקור שנוי במחלוקת בצפון קוריאה בתחילת השנה. ההשפעות של ביקורים אלה באות לידי ביטוי בניתוח של השפעת האינטרנט על יכולתם של ההמונים לחולל שינויים דרמטיים.

השניים ראיינו דמויות ידועות רבות, בהן מזכיר המדינה האמריקני לשעבר הנרי קיסינג'ר, איל ההון המכסיקני קרלוס סלים הלו, מייסד ויקיליקס (WikiLeaks) ג'וליאן אסנג', ושרים לשעבר במונגוליה ובפקיסטן. הם שאבו השראה, כמובן, גם ממייסדי גוגל, לארי פייג' וסרגיי ברין.

"זה יהיה הדור הראשון שבו יותירו בני האדם רישום שלא ניתן למחות", צופים שמידט וכהן. לטענתם, כפי שעולה גם בספר, החינוך שיקבלו הילדים לשמירה על פרטיות באינטרנט יהיה חשוב לא פחות מהחינוך המיני שהם יקבלו. למעשה, הם קוראים להורים לקיים עם הילדים שיחה על פרטיות עוד לפני השיחה שבה מסבירים להם כיצד באים ילדים לעולם.

שלא במפתיע, לא מוזכרות בספר במפורש סוגיות הקשורות לפרטיות ולגוגל עצמה, כמו המעידות המפורסמות של החברה בשנים האחרונות ובהן הפרשה של כלי הרכב של שירות המפות שאספו נתונים מרשתות Wi-Fi פתוחות. על פי שמידט וכהן, תקריות כאלה הן חלק בלתי נפרד ובלתי נמנע מהחיים הדיגיטליים.

"האפשרות שתכנים אישיים יראו יום אחד אור – בטעות או כתוצאה ממעשה פלילי – קיימת תמיד", על פי השניים. בספר לא מוצעים פתרונות להגנה על הפרטיות האישית, אך המחברים קוראים להחמיר את הענישה ולקבוע תקנות מחמירות יותר ככל שמתקרבים למצב של "אחסון נצחי" של חיי האנשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים