מיקרוסופט לשותפיה: הצטרפו אלינו לעידן החדש

תחת הכותרת "העידן החדש, יחדיו", הציגו מנהלי מיקרוסופט את המוצרים העתידיים של החברה בכנס WPC 2012 והזמינו את השותפים העסקיים להצטרף למסע ● וגם: חזון הסמארטפון העתידי של הענקית מרדמונד

11/07/2012 17:03

ביום השני של WPC 2012 – כנס המפתחים העולמי השנתי של מיקרוסופט (Microsoft), התמקדה מליאת הפתיחה במה שהחברה מכנה "העידן החדש, יחדיו" (New Era. Together). הכוונה היא שהשותפים שילכו איתה (יחדיו) ייהנו מהצלחה משותפת, כי מיקרוסופט מכוונת לשלוט בכל הדרך – מהיישומים, דרך כל המכשירים ועד תשתיות המיחשוב.

במונחי מוצרים, הכוונה היא ליישומי ERP ו-CRM ממשפחת Dynamics, מערכות ההפעלה והניהול של מרכזי הנתונים הפיזיים ובענן – חלונות 8 (Windows 8), חלונות סרבר 2012 (Windows Server 2012) ו-Windows Azure, ולכל המכשירים בכל גודל – מהסלולרי, דרך מחשב הלוח, המחשב השולחני (אם עוד קיים) ועד לשרתים הארגוניים. אגב, בחומרה מיקרוסופט הולכת יחד עם כל שותפיה הטכנולוגיים וכל יצרני החומרה בעולם, למעט אפל (Apple), שממשיכה כמובן בגן הסגור שלה.

כך, במליאת הפתיחה הוצגו מבחר מחשבים של מגוון יצרנים גדולים, אולם באופן מפליא למדי לא הוצג מחשב הלוח של מיקרוסופט עצמה, ה-Surface, עליו הכריזה בתרועה רמה לפני שבועות אחדים בלבד.

חלונות 2012 מסונכרנת, חלונות 8 ו-Azure
מליאת היום השני הוקדשה להצגת היכולת של מיקרוסופט לספק פתרונות המבטיחים שירותים רציפים לכל המכשירים המחוברים מכל סוג שהוא – במרכזי נתונים בענן ובמתקן, יחד עם שותפיה ועבור לקוחותיה מכל סוג. זה החזון שלה למרכזי הנתונים המעוננים של העתיד, המצוי מעבר לפינה. כך יוכלו הלקוחות המשותפים למיקרוסופט ולשותפיה, לעבור לעידן הענן בביטחון ובקלות.

תום גרולר, מנהל השיווק העולמי למובייל במיקרוסופט, מציג את מערכת ההפעלה העתידית של החברה - חלונות פון 8. צילום: פלי הנמר

החזון של מרכזי הנתונים המודרניים מבוסס על מערכת ההפעלה החדשה, חלונות סרבר 2012, ועל כלי System Center, שיאפשרו להעביר עומסי עבודה מהענן הפרטי לענן מתארח אצל שותף או לענן ציבורי של מיקרוסופט מבוסס Azure. לראשונה, מיקרוסופט מתזמנת יחדיו שחרור מערכות הפעלה למשתמש ולשרתים. השחרור ליצרנים יחל בחודש הבא, באוגוסט, והזמינות הכללית תחל באוקטובר.
כך, מתכננת ענקית התוכנה להסתער על השוק כולו במלוא עוצמתה ולהילחם על כל משתמש ועל כל מרכז נתונים, מהמכשיר הנייד ועד הענן. ההסתערות על השוק ועל הלקוחות תמיד בהליכה צמודה על שותפיה העסקיים והטכנולוגיים, כמובן.

כדי שמערכת ההפעלה במתקן – חלונות סרבר 2012, ומערכת ההפעלה בענן – חלונות Azure, יסתנכרנו היטב להפעלה היברידית, הן מבוססות על מודולים זהים לאותנטיקציה, כלי פיתוח ושאר רכיבים משותפים, כך שהיישומים יוכלו לרוץ היכן שיבחרו ולפי העומסים. מיקרוסופט הכריזה שהיא תתמוך גם בסביבות פיתוח נוספות, כמו PHP, ג'אווה (Java) ו-NodeJS, כלומר שהיא לא תיסגר בסביבת הדוט.נט שלה בלבד.

ממשק המשתמש Metro של חלונות 8 נקלט במהרה ונעשה אהוב בעולם, עד שכל המצגות הלכו אחריו. צילום: פלי הנמר

הענקית מרדמונד הכריזה גם על תמיכה חזקה בפיתוח התוכנות – מהתכנון ועד פיתוח הדור הבא. כך היא הכריזה על תמיכה חזקה בפיתוח יישומים לחיבור מתמיד ולכל מכשיר  בכל גודל (form factor), היישר לנתונים העסקיים, עם גישה שוטפת לתובנות BI על Big Data. הכול מאובטח מהיסוד. המסר שלה לשותפיה הוא שילכו איתה לאורך כל הדרך בעידן החדש בו היא מסתערת במלוא פיתוחיה, מוצריה ומשאביה. היא מציעה לשותפיה: או שתפתחו עם הכלים שלנו את הענן, או שתפתחו את היישומים שירוצו בענן שלכם או שלנו. אחרת תישארו מאחור, בעידן הישן, טרום הענן.

מסתערים על VMware ומהגרים ממנה
אם בשנים קודמות שאגו סטיב באלמר ומנהליו את שמות המתחרים העזים שלהם, כמו VMware, אפל, גוגל (Google), אמזון (Amazon) ואחרים, והבטיחו כיצד יכו אותם חזקה (ולא בדיוק כך קרה), הרי שהשנה אף לא בכיר אחד במליאה הזכיר מתחרה אחד בשמו, פרט ל-VMware. במקום זה, הדוברים פשוט הציגו את הפתרונות החדשים והמתקדמים ביותר, כשהשותפים מבינים שהשנה יש לענקית התוכנה תשתית טכנולוגית משופרת וחזקה ביותר, כדי להתפרץ קדימה ולחזור לעמדת המובילות במיחשוב הארגוני בעידן ההצטרכנות שלו.

אז VMware היא המתחרה העזה במרכזי הנתונים הארגוניים במתקן ובענן, כשהיא מאיימת לבטל את הצורך במערכת ההפעלה עצמה, בכך שהיא הופכת את כל המשאבים (כוח מיחשוב, אחסון ורישות) לווירטואליים. היא הקדימה את מיקרוסופט כמעט בעשור, כשמערכת Hyper-V של ענקית התוכנה, אפילו כשחולקה חינם למעשה כחלק ממערכת ההפעלה חלונות, לא הצליחה לבלום את חדירתה של החברה הבת של EMC.

הדגמת הארנק האלקטרוני הבלבדי בשלב זה בחלונות פון 8. צילום: פלי הנמר

השנה, Hyper-V הגיעה כנראה ליכולותיה של VMware והוצגה אף כעולה עליה. כך, מיקרוסופט מציעה תוכנית מיוחדת להגירה מ-VMware היישר ל-Hyper-V, כשבדרך משפרים ללקוח את ביצועיו. התוכנית המוצעת לשותפים, Switch to Hyper-V, מספקת הדרכה, כלי תוכנה וערכת הגירה Virtual Machine Migration Toolkit כדי שיעבירו מכונות וירטואליות לסביבת Windows Server Hyper-V and System Center – הסביבה החלונאית המלאה שכה מתגמלת אותם כל השנים.

ההדגמה שהרימה את הקהל: חלונות פון 8
כשעלה לבמה תום גרולר – מנהל השיווק העולמי של מכשיר הדגל הצרכני-ארגוני של מיקרוסופט, אליה הצטרף לפני תשעה שבועות בלבד, קהל השותפים החל להתעורר ולעודד בתשואות רבות, בעקבות הדגמה חיה נוספת של חלונות פון 8 (8 Windows Phone) אותה ניהל גרולר. מיקרוסופט עצמה משקיעה מאמצים מרובים ומשאבים כדי להוכיח לא רק למפתחים, אלא גם למשתמשים (והרי כל שותף הוא עצמו משתמש) בתכונות המתקדמים ביותר של מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט למכשירים אותם ייצרו מיטב יצרני הסלולר בעולם, למעט אפל, כמובן. כן, גם יצרני מכשירים מבוססי אנדרואיד (Android).

חלונות פון 8 מסתנכרן עם כל התוכנות וסביבות מיקרוסופט בארגונים ואצל המשתמשים. צילום: פלי הנמר

פרסונליזציה מלאה ומושלמת לכל משתמש בנייד האישי שלו. בקלות משנים ומתאימים אותה לכל עת ומצב רוח. צילום: פלי הנמר

אמנם רוב התכונות של חלונות פון 8 הן כבר עניין שבשגרה במערכות ההפעלה iOS ואנדרואיד (למשל: 100,000 אפליקציות בספרייה של חלונות פון 8 לעומת חצי מיליון כבר ב-iOS), אולם בכנס הוצגו גם זוג תכונות מיוחדות ומתקדמות לחלונות בלבד: הטמעת טכנולוגיית NFC (תקשורת קרובה) וארנק אלקטרוני. אך התכונה שתופסת ביותר היא הפרסונליזציה האולטימטיבית של מכשירי חלונות פון 8 והסנכרון המלא והחלק ביותר עם כל התוכנות מעולם החלונות, עם כל מחשב אחר. הפרסונליזציה של ממשק המשתמש מבוסס האריחים בטכנולוגיית Metro, שובה את עיניו וליבו של כל משתמש ומפתח. כך, הנייד הופך אישי לחלוטין ברמה העמוקה ביותר, עד שאתה יכול ממש להתאהב בו, כי הוא משקף את אהבותיך: האנשים הקרובים לך, הנושאים המעניינים אותך והלו"ז האישי שלך. כולם על המסך האישי שלך.

השורה התחתונה היא, שחלונות פון 8 הוא משהו חדש ומבטיח, שמגיע לשוק עם שאגת קרב של "ראו אותי וקחו אותי, אני יותר טוב" ולא "קנו אותי כי אני Me Too". האספקה תתחיל ברבעון האחרון והשוק יאמר את דברו על מיליארדי הצרכנים בעולם: אנחנו. האם אפשר לומר שהתחרות תגדל לשלושה שחקנים – אפל, גוגל ומיקרוסופט?

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לקנדה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים