גדי גילאון, אימפרסיס: "ה-IT חייב לקבל אחריות על אמצעי הניידות העסקית"

"ארגונים צורכים יותר שירותי ניידות עסקית ועל המנמ"ר לטפל במענה לצרכים הללו", אמר גילאון, יושב ראש החברה, בכנס המנמ"רים של אנשים ומחשבים, שהתקיים בכרתים ● לדבריו, "אם המנמ"רים לא יכניסו את הארגונים שלהם לעולם הנייד כיום, מרצונם, הם ימצאו את עצמם נגררים לכך בכפייה, וישלמו על כך מחירים - כספיים וטכנולוגיים"

"ה-IT הארגוני חייב לקבל אחריות על אמצעי הניידות העסקית, הטאבלטים והטלפונים החכמים. ארגונים צורכים יותר שירותי ניידות עסקית ועל המנמ"ר לטפל במענה לצרכים הללו", כך אמר גדי גילאון, יושב ראש אימפרסיס. לדבריו, "ה-IT נדרש לנהל את התהליכים האלה, כמו שהרבה פעמים הוא נדרש לנהל את היישומים הארגונים. ניהול הניידות העסקית הוא האתגר החדש של המנמ"ר".

גילאון דיבר ביומו הראשון של כנס המנמ"רים והמנכ"לים שנערך בסוף השבוע בכרתים, בהפקת אנשים ומחשבים. הוא אמר, כי "האתגר החדש של המנמ"ר הוא ניהול הניידות העסקית, MDM (ר"ת Mobile Device Management – ניהול רכיבים ניידים). עליו לנהל את הטלפונים בארגון, כי הם מהווים כיום לא רק טלפון, אלא מחשב".

לדברי גילאון, לשעבר מנמ"ר שירותי בריאות כללית, כתר פלסטיק ופרטנר, "נוצר תהליך מאוד מורכב במערכי המיחשוב הארגוניים, אשר משלבים בין רכיבי ה-IT של הארגון לאלה שהעובדים מביאים מהבית, שאינם בבעלות המנמ"ר. מצב זה יוצר בעייתיות בהיבטים רבים, למשל – כאשר המנמ"ר רוצה למחוק מידע ארגוני בעל ערך או שהמעביד מוגבל בכניסה למידע שיושב על רכיב המיחשוב".

הוא הוסיף, כי "קצב הפיתוח המטורף של הטאבלטים והטלפונים החכמים יצר מהפכה, כיוון שהוא מגדיר מחדש את עולם המיחשוב הארגוני, בין השאר בהרחבת השימושיות של הדואר האלקטרוני לשימושים עסקיים. כיום, איננו יכולים לדמיין לעצמנו איש מכירות שלא סוגר לעצמו עסקה עם הלקוח במקום, תוך שימוש ביישומים שונים – ERP ואחרים". לדבריו, "בתוך התחרות העסקית, המנמ"רים רוצים לשלב את הלקוחות שלהם. הדבר יוצר בעיות בעולם אבטחת המידע. מה קורה אם הטאבלט נופל על הרצפה או לתוך השירותים? מדובר במדרגה חדשה באובדן המידע הארגוני".

"שחקן חדש בעולם ה-IT הארגוני"

"זוהי משימה חדשה שעל המיחשוב הארגוני לטפל בה", אמר גילאון. "המנמ"רים קיבלו אחריות על תחום שלא היה בעבר בטיפולם, ולא תמיד הם יודעים כיצד להתמודד עימה. לפתע עליהם להתמודד לא רק עם מדיה שהם לא מכירים, אלא גם עם מערכות הפעלה לא מוכרות ועם סיכוני אבטחת מידע חדשים". "תחשבו כמה שנים לקח לנו, המנמ"רים, לאמץ את הטכנולוגיה של המחשבים הניידים בארגון, לרבות טיפול בהיבטי אבטחת מידע, איחסון וגיבוי", הוסיף. "פתאום, בשטף כזה, כל הארגונים מוצפים במערכות ניידות. הדבר דורש התמחות מקצועית. נולד שחקן חדש בעולם ה-IT הארגוני, והוא דורש התמחות מקצועית – במכשירי הסלולר, בטאבלטים ובמערכות ההפעלה הייחודיות להם. קיים קושי בניהול, בשליטה ובאבטחת הרכיבים הניידים הללו".

המצב החדש "הופך את המנמ"ר לאפסנאי של המכשירים הניידים, בגלל היבטי אבטחת מידע", אמר גילאון. "יש שימושים ביישומים ארגוניים עסקיים שמחייבים את ה-IT להתמודד עם המכשירים הניידים". הוא ציין את היבטי התפעול השונים שעל המנמ"ר לפעול בהם: תכנון ויישום מדיניות ארגונית כוללת; אבטחת מידע בעת שימוש שוטף וטיפול במקרי גניבה ואובדן הרכיבים; ניהול מצאי חומרה ותוכנה בזמן אמת, 'היכן כל המכשירים, מה עובד ומה לא'; רציפות, גיבוי ושחזור המידע; תמיכה ברכיבים הניידים ותאימות ביניהם; אינטגרציה מול מערך ה-IT הארגוני; עבודה מול מערכות הפעלה שונות, מרובות תקנים ויצרנים, לצד יכולת לעבור בין המכשירים; ניהול מערכות שליטה ובקרה תוך טיפול בהיבטי הקצאה והרשאות למשתמשים; שינויי הגדרות; עמידה בדרישות רגולטוריות; וניהול תקציבי הסלולר.

"אנחנו, המנמ"רים, קיבלנו את האחריות לתחום חדש ולא מוכר בעקבות התחרות העסקית וההתפתחות הטכנולוגית", סיכם גילאון. "זה מחייב אותנו להתחיל ולפעול מייד. נדרשים תכנון וגישה שמרניים, ללא ויתור על קבלת פתרון מהיר. אסור למנמ"רים להסס ועליהם להכניס את הארגון שלהם לעולם הנייד. אם הם לא יעשו זאת כיום, מרצונם, הם ימצאו את עצמם נגררים לכך בכפייה, וישלמו על כך מחירים – כספיים וטכנולוגיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים