דיקומנו תתחזק ותפתח במיקור-חוץ את מערכת ה-ERP של סאפ בכלמוביל; ההיקף הכספי: מיליוני שקלים בשנה

כלמוביל ביצעה את ההטמעה ללא כל סיוע מחברות אינטגרציה חיצוניות, לרבות אינטגרציה עם מודולים של VMS ו-DBM ● מערכת ה-ERP שהוטמעה החליפה את כל המערכות התפעוליות ומערכות השירות והמכירות בכלמוביל, והיא משרתת את המשתמשים במערכות ה-ERP, ה-CRM וה-BW

דיקומנו תנהל ותתחזק במיקור-חוץ את מחלקת הפיתוח באגף מערכות המידע של כלמוביל. ההסכם הינו ארוך טווח והיקפו מוערך במיליוני שקלים בשנה.

מערכת ה-ERP מתוצרת סאפ (SAP) שהוטמעה במשרדי ובסוכנויות כלמוביל עלתה לאוויר בשנה שעברה. פרויקט זה כלל, בין היתר, יישום CRM של סאפ בתחום מכירת כלי רכב ושירותים, והוא נחשב לייחודי – הן בשוק הישראלי והן ברמה העולמית. זאת, מאחר שתחום הרכב והתחבורה הוא אחד התחומים האסטרטגיים בסאפ.

כלמוביל ביצעה את ההטמעה ללא כל סיוע מחברות אינטגרציה חיצוניות, לרבות אינטגרציה עם מודולים של VMS ו-DBM. מערכת ה-ERP שהוטמעה החליפה את כל המערכות התפעוליות ומערכות השירות והמכירות בכלמוביל, והיא משרתת את המשתמשים במערכות ה-ERP, ה-CRM וה-BW. כלמוביל הינה חלוצה בארץ ביישום מודול DBM, המנהל את מערך הסוכנויות ומוסכי הרשת של החברה.

בימים אלה עוברים כלל אנשי הפיתוח של כלמוביל לעבוד בדיקומנו, במסגרת ההסכם שנחתם בין החברות. על פי ההסכם, צוות מהנדסי הפיתוח מטעם דיקומנו יתחזק באופן שוטף את הקוד הקיים במערכת ה-ERP, יכתוב פיתוחים חדשים בהתאם לצרכי ולהתפתחויות כלמוביל ויטמיע מתודולוגיות עבודה. בנוסף, יתווה הצוות את הפתרון הטכנולוגי הפיתוחי אל מול קבוצת המיישמים.

גיל כץ, מנמ"ר כלמוביל, אמר ש-"בחרנו בדיקומנו לאור הניסיון שלנו בעבר עימם בעת יישום פרויקט Sapmobil של מערכת הסאפ. היה זה יישום נרחב, מורכב וחדשני, שבמהלכו הוחלפו כל מערכות הליבה העסקית של החברה". הוא הוסיף, כי "דיקומנו הביאה איתה סטנדרטים לכתיבת קוד נקי, לצד כוח אדם מקצועי והקפדה על איכות התוצרים. לאור זאת, בחרנו להעביר לאחריותה גם את צוות הפיתוח הפנימי ולהטיל עליה את המשימה של המשך הליווי של יישום הסאפ בכלמוביל גם לאחר הפרויקט".

לדברי גילי סהר, מנכ"ל דיקומנו, "כלמוביל מאמצת גישות חדשניות וטכנולוגיות מתקדמות. לאחר שעלתה המערכת לאוויר, הועברו כל התוכניתנים שפיתחו את המערכת בכלמוביל לדיקומנו והם ימשיכו לתחזק את המערכת כעובדי דיקומנו".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל פטשניק

    אני עדיין לא מבין את ההגיון העיסקי. אם זו היתה הכוונה הראשונית היה צריך לבצע את זה מהתחלה. גם אם המנמ"ר היה יכול להיות מנהל הפרויקט. אני מכיר תהליך הפוך (אני ביצעתי בקוקה-קולה) הספק (נס) היה העל הידע הטכנולוגי, אנשי מערכות המידע של הארגון היו בעלי הידע העסקי של הארגון במהל הפרויקט אנשי קוקוה-קולה למדו את ה- SAP באופן שעם סיום הפרויקט הם לקחו את ההגה לידיהם והמשיכו להשתמש באופן מוגבל בשירותים של מומחים חיצונים באופן זה הידע הטכנולוגי והעסקי נשאר בארגון העלויות לאורך זמן יותר נמוכות; מחקרים מוכחים שעלויות "מיקור חוץ" לאורך זמן גבוהות ב- 30% לאור זאת אשמח לשמוע את הנימוקים העיסקיים ולדעת האם המהלך היה מתוכנן מראש לא זכור לי שאלה היו הפרסומים למיטב זכרוני הגאווה היתה על ביצוע פרויקט באופן עצמאי ואם המהלך היה מתוכנן מראש , למה לא פורסם ואם המהלך לא היה מתוכנן מראש , מה קרה עכשיו? אשמח מאוד ללמוד

  2. צ'אק נוריס

    הצלחתי לספור עד אינסוף, פעמיים

  3. רציו null

    מסתבר שההחלטה להשקיע היתה נכונה

  4. תגובה

    ישראל, האמירה שהפיתוח נעשה באופן עצמאי אינה מדויקת. גם בשלב יישום הפרוייקט, הפיתוח היה בהובלת דיקומנו ובוצע ע"י תוכניתנים שלה, יחד עם תוכניתנים מחברת כלמוביל. העדכון כעת הוא שלאחר שלב העליה לאויר, הוחלט להעביר את הפיתוח למיקור חוץ (תוכניתני כלמוביל שעסקו בפרוייקט גויסו לדיקומנו, ויצטרפו לצוות שקיים במקום) וכי הפיתוח בשלב התחזוקה ימשיך להיות מבוצע ע"י דיקומנו (הפעם בצורה מלאה).

  5. ישראל פטשניק

    מה קרה ? מה ההגיון העסקי מאחורי ההחלטה ובפרט לאחר שהפתוח נעשה באופן עצמאי

אירועים קרובים