פרסום ראשון

נס תספק מיקור-חוץ ל-IT במשרד הקליטה בעשרות מיליוני שקלים

החברה חוזרת לתפעל את שירותי תשתיות ותפעול IT עבור משרד העלייה והקליטה, קצת יותר משנה אחרי שמלם תים החליפה אותה

דודו אשכנזי, סמנכ"ל בכיר ומנהל קבוצת מיקור-חוץ ב-נס.

נס (NESS) מקבוצת חילן זכתה במכרז של משרד העלייה והקליטה, ותעניק לו שירותי תשתיות ותפעול IT במיקור-חוץ. ההתקשרות היא לשלוש שנים עם אופציה להארכה עד ל-10 שנים. היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם הוא מוערך בעשרות מיליוני שקלים.

הזכייה הנוכחית של נס באה לאחר שבנובמבר 2021 מלם תים זכתה במכרז מיקור-חוץ קודם של משרד העלייה והקליטה, והחליפה אותה. כעת, נס שבה ומחליפה את מלם. מהמשרד לא נמסר מדוע הוחלט על הוצאת מכרז חדש.

בגלל המלחמה באוקראינה: צורך מיידי בשדרוג ה-IT של המשרד

המלחמה באוקראינה, שבעקבותיה חל בשנה האחרונה גידול משמעותי בדורשי זכאות לקליטה, הביאה לעבודה מאומצת ואינטנסיבית בעשרות הלשכות של משרד העלייה והקליטה ברחבי הארץ, כמו גם במטה הטכנולוגיות הראשי שלו, שממוקם בירושלים. בשל כך עלה הצורך המיידי בשדרוג מערכות התקשוב של המשרד, וכן בייעול הזמינות והרציפות בשירות. זאת, במטרה לספק לציבור מענה מקצועי, מלא ומהיר.

תשתית התקשוב משמשת את כ-600 עובדי המשרד. אנשי נס יהיו אחראים על טיפול בהיבטי התוכנה, תשתיות התקשורת והחומרה, לרבות התפעול והתחזוקה של מוקד התמיכה וטכנאות הקצה, וכן קידום פרויקטים בתחומי התשתיות המרכזיות והסייבר.

במסגרת ההסכם, נס, שפועלת במתכונת של שירותים מנוהלים במיקור-חוץ במשרדי ממשלה ובגופים רבים במגזר הציבורי, תהיה אחראית על תפעול ותחזוקה של כל תשתיות ה-IT במשרד העלייה והקליטה, לצד שדרוג של מערכות קיימות. זה כולל אפיון והקמה של מערכות IT חדשות. עוד יהיו אנשי נס אחראים לתפעול של תוכנות עם הסכם מתן שירות, וכן על ספקי צד ג' וביצוע בקרה עליהם.

בנוסף, אנשי נס יתפעל וישדרגו את מערכות ה-"כספומטים" המיוחדים של משרד העלייה והקליטה, שבאמצעותם מקבלים העולים את סל הקליטה שלהם. "בהמשך", כך נמסר, "נס תהיה אמונה על שדרוג מערכות הסייבר במשרד".

"האתגר: שמירה על רציפות תפקודית של השירותים לעולים"

סיגל ליבוביץ', מנהלת אגף בכיר לטכנולוגיות דיגיטליות ולמידע במשרד העלייה והקליטה, אמרה כי "האתגר שעומד לפתחנו הוא שמירה של רציפות תפקודית של השירותים הניתנים לעולים ולתושבים החוזרים. אנחנו עושים זאת באמצעות פתרונות תשתית חדשניים ומתקדמים, שמציבים את המשרד בחזית הטכנולוגית".

לדברי דודו אשכנזי, סמנכ"ל בכיר ומנהל קבוצת מיקור-חוץ ב-נס, "ניקח חלק משמעותי במימוש ההתפתחות והשדרוג של משרד העלייה והקליטה. הזמינות והשרידות של מערכות התקשוב במשרד הן קריטיות לקשר עם האזרח. הבחירה המחודשת של משרד הקליטה בנו היא הבעת אמון ביכולת שלנו להוביל תהליכי טרנספורמציה משמעותיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים