מהו הפתרון של אחד ממקימי ההיי-טק הישראלי למחסור בכוח אדם?

יהודה זיסאפל, שפעיל בתעשייה קרוב ל-50 שנים, מוטרד מהמצב, וטוען כי המחסור בכוח אדם בענף הוא קריטי ● לו ולעמיתיו מקבוצת רד-בינת יש פתרון, שהם מוציאים לפועל וקוראים לגופים נוספים לעשות זאת

יהודה זיסאפל ז"ל.

יהודה זיסאפל הוא אחד ממקימי תעשיית ההיי-טק הישראלית, ואחד הבכירים בה עד היום. הזיסאפלים – הוא ואחיו, זהר – פעילים בתחום עוד משנת 1975, ובמרוצת השנים הם ייסדו את קבוצת רד-בינת, שיהודה משמש כנשיא שלה. כוותיק בענף, אחד הנושאים המטרידים אותו ביותר הוא המחסור הכרוני בכוח אדם – והוא מציע פתרון.

"יש מחסור, והוא קריטי ומתמשך, בכוח אדם מקצועי בהיי-טק וב-IT. הפתרון למחסור הזה הוא להכשיר, להכשיר ולהכשיר, עוד ועוד עובדים. נדרשים יותר ויותר מהנסים ומתכנתים מומחים. זה מה שאנחנו עושים. חברות רבות חוברות אלינו ועושות זאת גם הן. זה הדבר החשוב, וזה צריך להמשיך – וביתר שאת", כך אמר זיסאפל במליאה המרכזית של כנס בינת אקספו 22, שנערך אתמול (ד') בגני התערוכה בתל אביב. באירוע השתתפו אלפי נציגים של לקוחות החברה ועשרות נציגים של שותפיה העסקיים.

לדבריו, "כבר לפני 20 ואף 30 שנים צפינו את המחסור בכוח אדם איכותי בענף. הערכנו את חשיבות החינוך הטכנולוגי ונערכנו לקראת המחסור במהנדסים בארץ. כך, פצחנו בתוכנית משלוש לחמש, ללימוד מתמטיקה ברמה גבוהה לתלמידי תיכון מהפריפריה, שנכשלו בבחינה ברמת שלוש יחידות. זאת, לטובת בניית תשתית לעובדים, שיקבלו הכשרה ולאחר מכן ייקלטו בענף".

פרויקטי הכשרה להיי-טק בנגב ובגליל

"לא הפסקנו עם הפרויקטים הללו", ציין זיסאפל. "אנחנו פועלים בתחום כל הזמן. כך, השקנו את מיזם קק"לטק-רד בינת – שיתוף פעולה בין הקרן הקיימת לישראל לקבוצה, שנתמך על ידי עיריית ערד ושמטרתו היא עידוד ההתיישבות בנגב. במסגרת המיזם מוכשרים חיילים משוחררים לעבודה בהיי-טק, בהכשרה של הנדסת סייבר, ומשתתפים שאינם בני ערד מקבלים תמריצים להתיישבות בה. הקמנו בעיר שלוחה של האוניברסיטה הפתוחה. בנוסף, חשוב למצוא להם עבודה ולא רק להכשיר אותם – כדי שגם הג'וניורים ימצאו עבודה".

זיסאפל ציין מיזם נוסף לחיילים משוחררים, שקבוצת רד-בינת הייתה בין מקימיו, ושמתקיים בצד השני של המדינה – בגליל. "רפאל ואנחנו פעלנו להוצאת קורס הכשרה חדש שמיועד לחיילים משוחררים. מדובר בקורס הכשרה מקיף ואינטנסיבי של שנה אחת, שמכשיר את בוגריו לעסוק בעולמות הבינה המלאכותית. הקורס נערך בפארק ההיי-טק בר לב בגליל, ומטרתו היא קידום הפריפריה בתעשיית ההיי-טק ויצירת מקומות תעסוקה מגוונים. המיזם מאפשר שוויון הזדמנויות בתעסוקה עבור תושבי הצפון וקידום החוסן החברתי-כלכלי של ישראל, תוך הקניית מקצוע מבוקש ויוקרתי. יש צורך לסגור את הפער הדיגיטלי בין הפריפריה והמרכז, והפרויקט הזה מגייס את החברות המובילות במשק, לצד תמיכה של מוסדות המדינה, כדי לעשות זאת ועל מנת להבטיח את עתידן של משפחות בפריפריה. הכוונה היא שמחצית מהעוברים את ההכשרה יועסקו ברפאל, וכך יענו על צמצום המחסור שלהם בכוח אדם הנדסי-טכנולוגי, ושמחציתם יעבדו אצלנו, ברד-בינת".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לא חסרים עובדים

    לא יקרה שום דבר אם יגייסו גם קשישים מעל גיל 40

  2. יהושע

    חרדים לערבים צריכים להכנס לענף ההיי-טק

אירועים קרובים