"צריך להכשיר אנשי סייבר שבאים מתחום התוכנה"

"עולם אבטחת המידע נדרש לפיתוח מוצרי סייבר, לטובת אימונם והכשרתם של אלה, כמו גם לבניית קהילת אנשי תוכנה, בעלי ידע וניסיון בהגנת סייבר ובאבטחת מידע", כך אמר דורון אמיר, מנכ''ל סייטקה

דורון אמיר, יזם הטובים לסייבר ומנכ''ל סייטקה.

"אל מול שלל האיומים, ההולך ומתרחב, ואף משתכלל, עולם אבטחת המידע נדרש לפיתוח מוצרי סייבר, לטובת אימון והכשרת אנשי סייבר שבאים מתחום התוכנה, כמו גם לבניית קהילת אנשי תוכנה, בעלי ידע וניסיון בהגנת סייבר ובאבטחת מידע", כך אמר דורון אמיר, מנכ"ל סייטקה.

אמיר דיבר בכנס InfoSec 2022, שנערך באחרונה, בהפקת אנשים ומחשבים, במרכז האירועים והכנסים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצועני אבטחת מידע והגנת סייבר ובהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בפתח דבריו התייחס אמיר לרכישת הענק של ברודקום את VMware, תמורת סכום של 61 מיליארד דולר, ואמר כי "בקרוב, כנראה, הסלוגן החדש יהיה Cloud inside במקום Intel inside". לדבריו, "העסקה הזאת מלמדת אותנו דבר חשוב, גם על עולם הסייבר ההתקפי: לא רק שהחומרה הפכה סגורה והרמטית ולא ניתן לגשת אליה באופן פיזי, כגון שימוש בדיסק און קי או חיבור ישיר לרשת, אלא שעכשיו, עם שילוב הענן, החוסן הארגוני עולה שלב ומזכיר לנו את עולם הרכב, שכבר מזמן שינה את הדרך שבה נעשות בדיקות – על ידי מחשב ולא על ידי בני אנוש".

הסייבר הוא עולם תחרותי – תרתי משמע

בהתייחס לחברה שבראשה הוא עומד אמר אמיר כי "אנחנו, בסייטקה, שאבנו את ההשראה מיחידת המודיעין 504, שלפי פרסומים זרים עוסקת במודיעין אנושי, יומינט. ככה בדיוק אנחנו רואים כיום את תחום הסייבר, בעזרת יצירת סביבה שכוללת תחרויות סייבר, שבה נפגשים אנשי סייבר ואבטחת מידע ומתכנתים – יחד – במטרה לשתף מידע ולהציע פתרונות חדשים ויצירתיים אל מול אתגרי הסייבר השונים".

"כך", ציין, "פיתחנו מערכת לניהול אתגרי סייבר, שמאפשרת אימון בהגנה והתמודדות מול סוגי תקיפות סייבר מסוגים שונים. זה מאפשר לנו לקבל בכל אירוע תחרות עוד זווית ראייה ועוד נקודה למחשבה, שמקדמות אותנו להיות מוכנים יותר ומוגנים יותר".

הוא דיבר על אליפות הסייבר שנערכה בחודש אפריל האחרון בשדה בוקר. "דימינו שם מימוש של מתקפת סייבר אמיתית", אמר. "היו לנו שלושה צוותים: אדום, כחול וצוות אנונימי – CyTaka Cube. כל צוות קיבל משימה, כאשר שיא התחרות היה שכולם תקפו וגם הגנו באותו הזמן – צוות אדום תוקף וצוות כחול מגן. בהמשך התבצעו גם תקיפות של צוות כחול מול צוות אדום, וזאת לצד תקיפות אנונימיות, שאותן ביצעה המערכת האוטומטית. בדרך זו, כל מי שהשתתף באליפות היה חייב להוכיח כישורי סייבר בהגנה ובהתקפה בו זמנית".

אמיר ציין שני בכירים שנכחו באליפות הנגב הזאת – רא"ל (מיל') גדי אייזנקוט, הרמטכ"ל לשעבר, ויגאל אונא, שהיה ראש מערך הסייבר הלאומי, והוסיף שלמנצחים בתחרות, מארק סגל וגיא קפלן, הוענק פרס מצוינות על שם מאיר דגן ז"ל, לשעבר ראש המוסד.

עוד אמר הדובר ש-"ככל שמגיעים יותר אנשי אבטחת מידע וסייבר מהעולם לתחרויות הסייבר שאנחנו עורכים בדובאי ובאירופה, כך אנחנו מגדילים את הכוח החיובי שלומד ומתאמן – כדי להגן על כולנו מפני תקיפות סייבר שונות".

הוא ציין את אליפות אירופה בסייבר למתכנתים שסייטקה תקיים בהמשך השנה באיטליה. "נעשה זאת יחד עם צוותים ממדינות רבות מאירופה, מישראל ומאיחוד האמירויות, ובהשתתפות בכירים מעולם הסייבר הממשלתי, בהווה ובעבר", סיכם אמיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים