בנק ישראל הקים חוות שרתים פנימית במיליוני שקלים

החווה הוקמה בבניין חדש בירושלים ומשתרעת על פני 400 מ"ר ● ליאור גורג'י, מנמ"ר בנק ישראל: "היא מיועדת למערכות הקריטיות שלא ניתן יהיה להעביר לענן במסגרת פרויקט נימבוס"

חוות השרתים החדשה של בנק ישראל.

בנק ישראל השלים באחרונה את המעבר של הארגון לדטה סנטר חדש שהוקם בירושלים, סמוך לבניין הראשי שלו. חוות השרתים החדשה משתרעת על שטח של 400 מ"ר, בבניין חדש, ובבנק המרכזי אומרים שהיא עומדת ברמה הכי גבוהה ומתקדמת כיום. הבנק לא פרסם את עלות ההשקעה בפרויקט, אולם לפי הערכות של גורמים בשוק, מדובר במיליוני שקלים. את הפרויקט הובילה חטיבת הטכנולוגיות של בנק ישראל, בראשות ליאור ג'ורג'י.

מדוע הבנק החליט להקים דווקא כעת חוות שרתים עצמאית משלו, בשעה שבממשלה כולה נערכים למעבר לענן במסגרת מכרז נימבוס?
ג'ורג'י: "אנחנו סבורים שהענן הוא פלטפורמה מעולה ליישומי דטה שונים כמו 365, מערכות CRM ומערכות אחרות שיש חשיבות רבה להעביר אותן לענן. חוות השרתים שהקמנו מיועדת למערכות ליבה רגישות ביותר וקריטיות, למשל כאלה שיש בהן אלמנטים של כסף ותשלומים, ואותן לא נכון להעביר לענן. בכל מה שקשור ליתר מערכות המחשוב שלנו, אנחנו נערכים למעבר לנימבוס בדיוק כמו כל הגופים הממשלתיים האחרים".

לדברי ג'ורג'י, בניית חוות השרתים היא חלק מפרויקט בינוי גדול שמבצע בנק ישראל, שיכלול גם משרדים. חוות השרתים פועלת לצד דטה סנטר נוסף לגיבוי שיש לבנק ישראל במרכז הארץ, כפי שנדרש ממנו.

ליאור ג'ורג'י, מנמ"ר בנק ישראל.

ליאור ג'ורג'י, מנמ"ר בנק ישראל. צילום: דוברות הבנק

הוא הוסיף שחוות השרתים נבנתה בתקן Tier-4 ונמצאת בשלבים האחרונים של קבלת הסמכה רשמית של מכון Uptime – לאחר בדיקות קפדניות שבוצעו לרציפות תפקודית. המתקן מוגדר כ-Fault tolerance – כזה שמאפשר המשך עבודה רציפה גם במקרה של תקלה ברכיב אחד או יותר, מתאפיין ביכולת עבודה אוטונומית לזמן קצוב ובסטנדרט FEMA לעמידות מפני רעידות אדמה, יש לו יכולת עבודה ותחזוקה ללא השפעה על מערכות ה-IT, והוא מושתת על טכנולוגיות ירוקות ועל חיסכון באנרגיה.

בתכנון ובביצוע הפרויקט נלקחו בחשבון היבטי האבטחה וההגנה מפני מתקפות סייבר, כחלק ממדיניות האבטחה של בנק ישראל. בבנק נותנים מענה אבטחתי גם לתצורת העבודה ההיברידית, שמיושמת בו, כמו בארגונים רבים מאוד במשק, מאז הקורונה.

"החווה החדשה צפויה לשמש את הבנק בשנים הבאות ותאפשר לו להיות בקדמת הבמה מבחינה טכנולוגית, בהשוואה לבנקים מרכזיים אחרים", אמר ג'ורג'י. הוא ציין כי "בתכנון ובביצוע הפרויקט הושקעו אלפי שעות עבודה ויושמו מאות פתרונות יצירתיים, על מנת להבטיח שמירה על הרציפות התפקודית של בנק ישראל ולהוציאו לפעול ללא פגיעה בפעילות השוטפת".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים