נא להכיר: מערכת ישראלית שמאפשרת לנשום אוויר נקי מקורונה

אאורה סמארט אייר פיתחה מכשיר שמטהר את האוויר מחיידקים ונגיפים, והוכיח כיעיל ב-99% מהמקרים ● החברה חוותה, באופן טבעי, עלייה תלולה בעקבות הקורונה, אבל נראה שזה ממש לא סוף הסיפור

גילאור דמרי, מנהל הפיתוח העסקי של אאורה סמארט אייר.

אחד המוצגים המעניינים שהוצג בביתן הישראלי בתערוכת הערים החכמות, שהסתיימה לא מכבר בברצלונה, היה מכשיר דמוי מאוורר של חברת הסטארט-אפ אאורה סמארט אייר. אמנם, המכשיר נראה כמו מאוורר, אבל זה לא השימוש שלו. במקום זאת, מוטמעת בו טכנולוגיה כחול לבן, זוכת פרסים, שמאפשר לטהר את האוויר מחלקיקים לא רצויים, כולל מקורונה.

המכשיר מיועד לחללים סגורים כמו בתי מלון, בתי חולים, אולמות כנסים וחדרים שבהם יש קבוצות לא גדולות של אנשים. הוא מותקן בחלל הסגור בצורה שקופה, פועל כל הזמן ומאפשר לנוכחים בו לנשום אוויר נקי יותר. המכשיר נבדק בניסויי מעבדה מוכרים והוכיח 99% יעילות בניקוי האוויר מחיידקים, כך אומרים בחברה.

עוד חברה שהקורונה עשתה לה רק טוב

אאורה סמאטר אייר הוקמה ב-2018 על ידי האחים אביעד ואלדר שניידרמן והרעיון לפיתוח המערכת עלה לפני פרוץ הקורונה, אלא שהמגפה הקפיצה את הדרישה למכשיר. כעת, עם החזרה לשגרה ופתיחת שערי ישראל בפני תיירים, בענף התיירות תולים בפתרון הזה תקוות רבות.

הדחיפה התקשורתית והעסקית הגדולה של המכשיר הייתה בעקבות מחקר שנערך על ידי בית החולים שיבא בתל השומר, שקבע שהמערכת הזו אכן יעילה עד מאוד בניקוי מקסימלי של חללים שבהם מתקבצים אנשים – כשהם עוטים מסיכות על הפה ועל האף.

ההצלחה של המכירות בשנה שעברה הובילה את שני האחים להחליט להנפיק את החברה שלהם בבורסה בתל אביב, כדי לגייס כסף לצורך כניסה לשווקים בחו"ל. שני השווקים שהחברה מתמקדת בהם בימים אלה הם האמריקני וההודי. בהנפקה גייסה החברה 14 מיליון דולר על פי שווי שוק של 55 מיליון, והדיווח האחרון שלה, לחציון הראשון של 2021, הראה על מחזור מכירות של 6.4 מיליון דולר.

הטכנולוגיה שמאחורי המוצר מתבטאת באפליקציה חכמה שמשתמשי המוצר מתחברים אליה. גילאור דמרי, מנהל הפיתוח העסקי של אאורה סמארט אייר, אמר לאנשים ומחשבים, שהמשתמש יכול להזין באפליקציה את הנתונים הרפואיים הרלוונטיים לו ולמי שנמצא סביבו בחלל הסגור ולשלוט על מה שהוא רוצה שהמטהר של החברה יטהר. "לנתונים הרפואיים יש חשיבות רבה, כי אז המערכת יודעת לכוון לאיזו איכות אוויר היא צריכה להגיע", הסביר.

"הקורונה חינכה את השוק"

דמרי ציין כי "המודעות לעד כמה חשוב לנשום אוויר נקי הייתה קיימת עוד לפני הקורונה. כי תמיד יש חיידקים 'רעים' באוויר, אבל ללא ספק המגפה חינכה את השוק, ובעקבות ההנחיות על כללי ההתקהלות בחללים שונים גבר הצורך בעוד כלי שיסייע למנוע הידבקות בנגיף". להערכתו, בעקבות הקורונה, חברות פרטיות ומוסדות ציבור יגדילו את התקציבים לרכישת פתרונות של אוויר נקי, כדי לאפשר את החזרה לשגרה כלכלית ובריאותית, לצד ההתמודדות עם הקורונה.

אאורה סמארט אייר מעסיקה כיום 40 עובדים, והיא פועלת להרחבת כוח האדם שלה. בתחילת מאי השנה חתמה חברת אאורה על הסכם עם חברת בית אל לייצור ולאספקה של המערכות שהיא מפתחת.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים