נא להכיר: מטבע דיגיטלי שהגיע לשווי של 45 מיליארד דולר ביום אחד

האינטרנט קומפיוטר רשם כניסה מרשימה בהחלט והשווי שלו התקרב, יום אחד בלבד לאחר ההשקה, לזה של הדוג'קוין המדובר ● האם הוא יהיה מטבע שימתן את עולם הקריפטו?

קריפטו. אילוסטרציה.

בזמן האחרון אפשר להאמין כמעט הכול על שוק המטבעות הדיגיטליים, ובעיקר על השווי שלהם. כך, המטבעות האלה עולים ויורדים בקצב מסחרר, שזקני שוק ההון והמגזר הכספי לא זוכרים, הדוג'קוין, שהתחיל בכלל כבדיחה, נוסק לשווי של 50 מיליארד דולר ויש מטבע חדש שמגיע לשווי לא כל כך רחוק משם – של 45 מיליארד דולר – ביום אחד בלבד.

הכירו את אינטרנט קומפיוטר – זהו שמו הפשוט, והאולי אף מבריק בפשטותו, של השחקן החדש בשוק הקריפטו. הוא הושק ביום ב' על ידי הסטארט-אפ דפיניטי, לאחר התקופה הארוכה שבה חיכו לו בשוק, ואולי בגלל זה הוא רשם את הכניסה המפוארת. הסטארט-אפ הוקם ב-2017 – התקופה שבה נרשם הבום הבולט בראשון בעולם המטבעות הדיגיטליים, כשהביטקוין גירד את השער של 20 אלף דולר. הוא גייס מאז 120 מיליון דולר ממשקיעים כגון אנדרסון הורוביץ.

האינטרנט קומפיוטר – או, בקיצור, ICP – מבוסס על קבוצה של טכנולוגיות שאמורות לתמוך בדור החדש של אפליקציות ושירותים מבוזרים, שמפותחים באמצעות בלוקצ'יין. בשוק מעריכים שייתכן שדווקא הוא יהיה זה שימתן את הספקולטיביות של המטבעות הדיגיטליים – מה שהרבה משקיעים ודאי יברכו עליו. מומחים העריכו עוד לפני ההשקה שמשום כך, הוא יתפוס מקום מרכזי בעולם הקריפטו. וכך אמנם קרה: לפי נתונים של אתר CoinMarketCap.com, השווי של 45 מיליארד דולר מעמיד אותו במקום השמיני ברשימת המטבעות הדיגיטליים הגדולים – נקודת זינוק לא רעה בכלל אחרי יום אחד בלבד.

האנליסט ווילסון ווית'יאם ממסארי – חברה שמתמקדת במחקר של עולם הקריפטו – אמר לפייננשל טיימס כי "הרבה אנשים מצפים לדבר הגדול והטוב הבא, לטוקן החדש ביותר והנוצץ ביותר בשוק. זה נראה אבסורד ככל שמדובר ברשת שזה עתה הושקה. אבל מהצד השני, הציפייה (לאינטרנט קומפיוטר – י"ה) הייתה רבה".

מי פחות מרוצים מהכניסה של המטבע החדש?

חברות שנראה שהן פחות מרוצות מהכניסה של האינטרנט קומפיוטר הן ספקיות הענן הוותיקות, וכן אמזון (לא רק AWS, אלא גם הפעילויות האחרות של החברה) ופייסבוק. זאת, מאחר שכל המטרה של האינטרנט קומפיוטר היא לאפשר לכל מי שרוצה, בין אם הוא יוצר תוכן או מפתח תוכנה, לפרסם באינטרנט את מה שהוא רוצה מבלי לעבור דרכן: דרך פייסבוק, לדוגמה, לפרסום התוכן, ודרך AWS, מיקרוסופט, גוגל וספקיות הענן הגדולות האחרות לשימוש בשרתים שלהן.

המתחרה העיקרי של המטבע החדש הוא האת'ריום (או האת'ר), שגם הוא שובר בימים האחרונים שיאים חדשים. זאת, מאחר שגם הוא מבוסס על חוזים חכמים ומשמש מפתחי תוכניות שעושים "מיקור-חוץ" לביצוע המשימות שלהם. עם זאת, מומחים מעריכים שייתכן שהאינטרנט קומפיוטר לא יצליח לבדל את עצמו לעומת האת'ריום והשחקנים האחרים בשוק – מה שעלול להשפיע לרעה על השווי שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים