בגלל איטורו הישראלית: הדוג'קוין שובר שיאים

שער המטבע הווירטואלי הרביעי בגודלו זינק ביממה האחרונה ביותר מ-30% ושערו מגיע ל-65 סנט ● שווי השוק שלו עומד על כ-85 מיליארד דולר ● הסיבה לקפיצה: איטורו הישראלית הודיעה שהיא מתחילה לקבל תשלומים בדוג'קוין

הופך לקריפטו מצליח. דוג'קוין. אילוסטרציה: BigStock

ההייפ סביב המטבעות הווירטואליים נמשך, והפעם זה הדוג'קוין: המטבע הווירטואלי החביב על אילון מאסק שובר שיאים וביממה האחרונה הוא זינק ב-34% ל-65 סנט. שווי השוק של המטבע עומד על 84.75 מיליארד דולר. כל הנתונים נכונים למועד כתיבת שורות אלה.

בשעות הבוקר עמד שער הדוג'קוין במסחר בלונדון על 57 סנט – עלייה של 23% לעומת אתמול. השיא הקודם שלו נרשם ב-26 באפריל, אז הגיע השער של המטבע הווירטואלי ל-47 סנט. שווי השוק שלו מאז תום המחצית השנייה של 2020 טיפס ביותר מ-11,000%.

יוני אסיא, מנכ"ל איטורו ואחד ממייסדיה. צילום: אוהד קב

יוני אסיא, מנכ"ל איטורו ואחד ממייסדיה. צילום: אוהד קב

העלייה בשער הדוג'קוין מוסברת בכך שיותר ויותר משקיעים הפעילים בשוק ההון עושים בו שימוש. ספציפית, העלייה האחרונה, החל מאתמול, נובעת מכך ששתי חברות בולטות הודיעו שהן מתחילות לקבל תשלומים באמצעות מטבע זה: איטורו הישראלית, שמאפשרת ביצוע פעולות בורסאיות באמצעות האינטרנט, וחברת הנאמנות הניו-יורקית ג'מיני. ההודעה של איטורו חשובה במיוחד, שכן יש לה כ-20 מיליון משתמשים בעולם כולו, מה שאומר עוד 20 מיליון משתמשים פוטנציאליים בדוג'קוין.

הדוג'קוין נוסד ב-2013 כבדיחה ומאז הוא הפך למטבע הווירטואלי הרביעי בגודלו, אחרי הביטקוין, האת'ריום והבייננס קוין. מאסק היה אחד המאמצים, שלא לומר המתלהבים, הראשונים ממנו ובהתאם, טסלה שבבעלותו הייתה אחת החברות הגדולות הראשונות להודיע שהיא מקבלת תשלומים במטבע זה. קדמה לה פייפאל ולשתיהן הצטרפו גופים כגון ספקית הציוד הרפואי CovCare וקבוצות ספורט מובילות כמו האוקלנד את'לטיקס, שנמצאת במקום הראשון בליגת הבייסבול של מערב ארצות הברית.

סיכון וסיכוי

עם זאת, על אף העליות האחרונות של המטבעות הווירטואליים, ובכלל זה הדוג'קוין, אין לשכוח שבהשקעה במטבעות וירטואליים יש סיכונים לא קטנים, שכן אלה מטבעות תנודתיים מאוד, מה שאומר שאפשר להרוויח מהם בגדול, אבל גם להפסיד בגדול. ואולי דווקא זה מה שמושך את המשקיעים לשוק הקריפטו.

בהקשר זה יש לציין שמייק נובוגרץ, משקיע ידוע במטבעות וירטואליים ומנכ"ל גלקסי דיגיטל אחזקות, אמר השבוע ש-"גל העלייה הנוכחי בדוג'קוין מדאיג אותי, כי זה לא נכס פיננסי בר קיימא". ג'רום פאואל, יו"ר הפדרל ריזרב – הבנק המרכזי של ארצות הברית – נשאל השבוע אם המטבעות הווירטואליים מהווים סיכון ליציבות הפיננסית של המדינה וענה: "שווי השוק של המטבעות הללו גבוה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים