אילון מאסק "חזר" לטוויטר והמליץ על דוגקוין – ערכו זינק מיד

אחרי יומיים בלבד מהודעתו שהוא יוצא מטוויטר "לזמן מה", צייץ היזם חסר המנוח את מה שנתפש כהמלצה למשקיעים, הקשובים לו עד מאוד, על מטבע אלטרנטיבי בשם דוגקוין ● התוצאה - זינוק של יותר מ-50% בערך אסימון הקריפטו

הופך לקריפטו מצליח. דוג'קוין. אילוסטרציה: BigStock

היזם הטכנולוגי הכי מדובר כיום, ואולי גם המשפיע ביותר, אילון מאסק, שהוא מנכ"ל SpaceX, טסלה (Tesla), ונוירלינק (Neuralink), הודיע שהוא "יוצא קצת מטוויטר" רק לפני יומיים, אבל "חזר" כמעט מיד כדי להטריל עוד קצת את שוקי המניות והמטבעות המבוזרים.

אילון מאסק. צילום: סטיב יורבנסון, מתוך ויקיפדיה

אילון מאסק. צילום: סטיב יורבנסון, מתוך ויקיפדיה

המולטי-מיליארדר, שהוא לסירוגין האיש העשיר ביותר בעולם עם הקולגה שלו, ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון (Amazon) – בהתחשב במחירי המניות של טסלה ושל ענקית הקמעונאות אונליין – אפילו הצליח עם "שובו" לייצר שוב תגובה בולטת, שלא לומר היסטרית, במיוחד.

מאסק אישר לאחרונה את התעניינותו בביטקוין, ואף שינה את ה-Bio שלו בטוויטר למילה 'ביטקוין', מה שגרם לעניין מוגבר במיוחד במטבע ולזינוק עצום בערכו. אלא שכעת הוא דווקא פרסם סדרת ציוצים אודות מטבע קריפטו אחר – דוגקוין (Dogecoin) שמו.

הדוגקוין, שנתפש בתחילה כבדיחה שנועדה ללעוג למטבעות דיגיטליים, הוא מטבע ווירטואלי בן דמותו של כלב שיבה אִינו, השייך לגזע ממשפחת כלבי שפיץ, ואשר מקורו ביפן. בתחילה היה הדוגקוין פשוט מם אינטרנטי, שהמציג דימוי של הכלב המסוים יחד עם טקסט צבעוני שכלל את מה שהוא המונולוג הפנימי שלו, לכאורה, אבל כיום מדובר כבר במטבע שמשקיעי הקריפטו מתעניינים בו, ובמיוחד אחרי ההמלצה של מאסק.

הערך זינק ביותר מפי שניים בתוך ימים

כך למשל, הדוגקוין, נולד בסוף 2013 וכנגד כל הסיכויים דווקא צבר פופולריות רבה, עשה כותרות בראשית שנת 2018 כעקב הצלחת הביטקוין באותה תקופה הגיע בעצמו לערך כולל של יותר ממיליארד דולר, ונחשב לפיכך כאטרקציה להשקיע בה.

מצב הדוגקוין באתר CoinDesk. צילום מסך

מצב הדוגקוין באתר CoinDesk. צילום מסך

אבל הפעם מאסק – מומחה בהצתת השווקים הפיננסיים, שגם בחש ועורר את פרשיית הרצת המניות של גיימסטופ וחברות אחרות – הוא שמבעיר שוב את תשומת הלב כלפי הקריפטו ה"כלבי", שעלה מיד אחרי ציוציו של היזם הדרום אפריקני בעשרות אחוזים, וששוויו כיחידה הגיע ל-0.053 דולר' כך על פי נתוני CoinDesk. הדוגקוין פשוט הכפיל את ערכו בתוך ימים בזכות מאסק.

"דוגקוין הוא הקריפטו של העם", צייץ משתמש טוויטר אולי המשפיע מכל, והעלה ברשת המצייצת סדרה של הודעות נלהבות במיוחד בעניין המטבע הווירטואלי, שיש לו כעת ערך כולל של כמעט 7 מיליארד דולר.

לא ממש ברור לאן פניו מועדות או מדוע בחר איש העסקים המשפיע ביותר כרגע דווקא לעסוק בדוגקוין, מכיוון שהיישומים המסחריים של הקריפטו כרגע מוגבלים מאוד. אולי מאסק פשוט נהנה להטריל ולראות כמה כוח יש לו, או שבמוחו הקודח מתבשל כבר מיזם חדש שיתפיח את כיסיו וישבש את העולם עוד קצת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים