"הענן ההיברידי הוא הדטה סנטר החדש"

כך אמרה ד''ר סטפאני צ'ירס, סגנית נשיא בחברת רד האט, דוברת המפתח באירוע Red Hat Forum 2019 Israel - כנס בהפקת אנשים ומחשבים, שנערך היום (ב') בהשתתפות יותר מ-1,500 לקוחות החברה ושותפיה העסקיים

ד''ר סטפאני צ'ירס, סגנית נשיא, רד האט. צילום: ניב קנטור

"לינוקס לימדה את העולם דרך חדשה לפתח תוכנות, מוצרים ושירותים. בתחילה השאלה הייתה 'איך אני עושה מה שעשיתי עם יוניקס – אבל בזול?', ובחלוף השנים זה השתנה וכעת מערכת ההפעלה מבוססת קוד פתוח היא מנוע לחדשנות, היא שינתה את הדרך בה המפתחים מפתחים אפליקציות. האפליקציות צריכות לרוץ בכל מקום, וכיוון שכך, הפיתוח ובניית התפישה של המחשוב בארגון צריכים להתבסס על הנחה כי המחשוב בענן ההיברידי – הוא הדטה סנטר החדש", כך אמרה ד"ר סטפאני צ'ירס, סגנית נשיא, רד האט.

צ'ירס הייתה דוברת המפתח באירוע Red Hat Forum 2019 Israel. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') בהשתתפות יותר מ-1,500 לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.


צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

צ'ירס, מנכ"לית יחידת Red Hat Enterprise Linux, היא פוסט דוקטור בהנדסת מכונות והנדסה אווירית. בעברה עבדה שנים רבות כבכירה בקבוצת המערכות הקוגנטיביות ביבמ. לדבריה, "המנמ"רים בארגונים מכל המגזרים ניצבים בפני ארבע תפישות ואתגרים טכנולוגיים שונים. האחת, הענן הוא הנורמלי החדש. השניה, API הוא העתיד, ולכן כל ארגון צריך להיערך לצרוך שירותים דרכו. השלישית, קיים מחסור קבוע בשוק של כשרונות ב-IT. הרביעית, בשל התפתחות מערכי ה-IT במהלך השנים, קיימת מורכבות רבה בתחזוקה ובאבטחת המידע".

"ארבע הנחות יסוד אלו", אמרה ד"ר צ'ירס, "מביאות לכך שעל המנמ"רים להתמקד בהשגת יעילות תפעולית ב-IT. יש לטפל בצורה מושכלת בנתונים, ויש לפעול במקביל להשגת חדשנות ועדכניות, לצד יציבות וחוסן של המערכות. נדרש 'לשחק' בין הדרישות הסותרות, ולאזן ביניהן".

קוד פתוח – 69% מהמנמ"רים מייחסים לו חשיבות גבוהה

ד"ר צ'ירס ציטטה נתונים ממחקר שנערך באחרונה בקרב מאות מנמ"רים ברחבי העולם, שנשאלו "עד כמה תחום הקוד הפתוח חשוב לך?". לדבריה, "69% מהם אמרו שהנושא חשוב עבורם מאד, או הכי חשוב. הנתון מעיד עד כמה התחום הפך להיות דבר שבשגרה במערכי המחשוב".

"העולם", ציינה, "משתנה במהירות, ובהתאמה, נדרש לפעול במהירות בשני מקומות – בפיתוח המוצרים והשירותים ובקבלת ההחלטות המושכלות של המנהלים. דברים משתנים במהירות, ומקבלי ההחלטות צריכים להחליט באופן שיקנה לארגון גמישות מחר. לינוקס נותן מענה לדרישות הללו".

היא הציגה את ארכיטקטורת המחשוב של החברה: בתחתית, בשכבת התשתיות, פלטפורמה מבוססת לינוקס לארגונים; מעליה, היכולת לפעול בארבעה אזורים: העולם הפיסי, הווירטואלי, הענן הפרטי והענן הציבורי; ולמעלה, בשכבה האפליקטיבית, צריכת הכל כשירות, XaaS, עם אפליקציות חדשניות, קונטיינרים ומיקרו-שירותים, ועבודה מול ועם ISV. בדרך זו, הסבירה ד"ר צ'ירס, "ניתן לפעול בצורה יעילה יותר ולצרוך יותר שירותי מחשוב ויותר מהר. כך ניתן לפעול בשלושה עולמות: לבנות ולפעול על גבי תשתית ענן היברידי, לעשות פיתוח טבעי וייחודי לענן, ולעשות הכל בעזרת מיכון וניהול שיביאו לפישוט המערכות".

"ארגונים", אמרה, "מחפשים לעתים קרובות דרכים לשלב השקעות קיימות בתשתיות ויישומים עם טכנולוגיות דיגיטליות חדשות. גרסה 8 של פלטפורמת הלינוקס הארגונית שלנו מסייעת לארגונים לענות לאתגר זה, על ידי הפחתת המורכבות של תשתיות ה-IT והעלויות הכרוכות בכך, תוך הקלה על ניהול סביבות IT היברידיות".

"סביבות IT היברידיות מספקות לארגונים יכולות משמעותיות חדשות, אך עלולות גם להציג אתגרי אבטחה ייחודיים", ציינה ד"ר צ'ירס, "זאת כיוון שצוותי IT חייבים עתה להתמודד עם אתגרי אבטחה בפריסה רחבה של מערך המחשוב. כדי לענות טוב יותר לצרכי האבטחה המגוונים של מחשוב היברידי, הגרסה החדשה מספקת בקרות תוכנות אבטחה משופרות, כדי למנוע סיכונים, תוך השלמת ביצוע פעילויות IT – בלא צורך בהפסקתן".

"פלטפורמת הלינוקס הארגונית שלנו", אמרה, "משמשת כגשר גמיש ומוצק ברחבי מערכות אלו. כך, אנו מעניקים יכולות רבות יותר, מאבטחה בהיקפים גדולים עד הגדלת יעילות האחסון, על מנת לקדם את הענן ההיברידי בארגונים".

ד"ר צ'ירס סיכמה באומרה כי "עתיד ה-IT הארגוני אינו חייב להיות אך ורק בדטה סנטר או בענן הציבורי, אלא כשילוב של ארבע תצורות IT פזורות: פיסית, וירטואלית, ענן פרטי וענן ציבורי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים