התכנית להשמת אנשי היי-טק בתעשיות מסורתיות יוצאת לדרך: המדען פרסם קול קורא

ד"ר אלי אופר, המדען הראשי במשרד התמ"ת, פרסם קול קורא להגשת בקשות להשתתפות בתכנית ● "התכנית תגרום להטמעת תרבות של חדשנות ומו"פ בתעשיות המסורתיות, באמצעות זליגת ניסיון, שיטות חשיבה ודרכי פעולה מענפי ההיי-טק אל התעשיות המסורתיות", אמר ד"ר אופר

לשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת יצאה לדרך עם התכנית להשמת אנשי היי-טק בתעשיות המסורתיות. התוכנית היא חלק מהמאמצים של המדען הראשי לקדם את החדשנות ולעודד מחקר ופיתוח בתעשיות המסורתיות. ד"ר אלי אופר, המדען הראשי, פרסם לפני ימים אחדים קול קורא להגשת בקשות על ידי חברות ועובדים העומדים בקריטריונים שנקבעו, להגיש בקשות להשתתפות בתכנית.

מדובר בתכנית תמיכה חדשה וניסיונית, במסגרתה יתמוך המדען הראשי בקליטה של עד שני עובדים לחברה, שהם בעלי תארים באחד מהתחומים הבאים – הנדסה, אלקטרוניקה, תוכנה, מדעים המדויקים, מדעי הטבע, ואשר צברו ניסיון בניהול פיתוח של מוצרים בתעשיות מתחום ההיי-טק. ההכרה בעלויות שכר העובדים הנקלטים, תהיה בהתאם לכללים המקובלים בלשכת המדען הראשי ועד 300 אלף שקלים עלות כוללת למעביד לשנה. אם החברה תקלוט עובד אחד, שיעור המענק שיוכר יעמוד על 66%, והעובד השני ימומן בשיעור מענק של 33% מסך העלות הכוללת.

חברה שתהיה זכאית לפנות לתכנית זו, היא מאחד מענפי התעשייה המסורתית – טכסטיל, עור, גומי, מתכת, פלסטיקה, מזון, תכשיטים וחפצי חן, עץ ונייר. תנאים נוספים לקבלה הם שהחברה לא קיבלה תמיכה מהמדען בחמש השנים האחרונות; היא בעלת מחזור מכירות שנתי הנע בין 10 ל-100 מיליון שקלים; שסך הוצאות המו"פ שלה אינו עולה על 7% ממחזור המכירות שלה; ושהיא מעסיקה לפחות 20 עובדים.

ועדת מקוב, שבחנה בסוף 2007 את האמצעים להעצמת הפריפריה והתעשייה המסורתית, קבעה שהתוצר לעובד בענפים המסורתיים בישראל נמוך משמעותית בהשוואה לענפי תעשייה מקבילים בעולם. התוצר עמד בשנת 2003 על כמחצית מזה של מקבילו בארה"ב. ממשרד התמ"ת נמסר, כי "רמה נמוכה זו של תוצר לעובד, נבעה בעיקר מרמה נמוכה מאוד של השקעות במו"פ, כאשר בממוצע לשנים 1995-2002 ההשקעה במו"פ לעובד בתעשיות המסורתיות במשק בישראל עמדה על 42% מזו שהייתה בארה"ב. הועדה מצאה כי המפתח לעידוד הצמיחה בענפי התעשיות המסורתיות בישראל הוא השקעה מוגברת במו"פ וחדשנות".

ד"ר אלי אופר, המדען הראשי: "אני רואה חשיבות לאומית בסיוע לתעשיות המסורתיות להגברת רמת החדשנות והמו"פ בהן, ומפעיל לשם כך כמה תכניות ייעודיות, כמו ייעוץ אסטרטגי, מתן שיעורי תמיכה מוגדלים לתכניות מו"פ וסיוע בשיפור תהליכי הייצור במפעלים".

הוא הוסיף, כי "בדרך זו, אנו רוצים גם לסייע לצמצום הפערים החברתיים-כלכליים במשק הישראלי, ההולכים וגדלים בשנים האחרונות. בעוד הענפים עתירי הידע, ענפי ההיי-טק, נמצאים בקדמת הטכנולוגיה העולמית ומובילים את הצמיחה הכלכלית במשק הישראלי, הרי שישנן שאלות רבות בנוגע ליכולת ההישרדות של חברות מענפים בעלי עצימות-ידע נמוכה ובינונית, משמע התעשיות המסורתיות. ההישרדות חשובה בשווקים המקומיים והעולמיים, מול מתחרים גלובליים מארצות מפותחות ומארצות בהן כוח העבודה זול יותר מאשר בישראל".

לדברי ד"ר אופר, "מטרת התכנית היא לגרום להטמעת תרבות של חדשנות ומו"פ בתעשיות המסורתיות, באמצעות זליגת ניסיון, שיטות חשיבה ודרכי פעולה מענפי ההיי-טק לתעשיות המסורתיות. יישומה המוצלח של התכנית יביא להגברת יכולת הצמיחה והתחרות של חברות מהתעשייה המסורתית בשווקים הגלובליים".

בנימין (פואד) בן אליעזר, שר התמ"ת, אמר, כי "המשבר הכלכלי הנוכחי מהווה הזדמנות ליישום התכנית, שכן החברות ההיי-טק נאלצו לפטר אלפי עובדים וכעת, במקום לשלם לעובדים אלו דמי אבטלה, תוכל המדינה להשימם במפעלים הזקוקים לכישוריהם. אנשי ההיי-טק המפוטרים, הם לא מסוג האנשים שיכולים לשבת בבית ללא מעש. אני קורא לאותם אנשים איכותיים – בואו לשירות מילואים בתעשייה המסורתית, לתקופה מוגבלת, וכך תשפרו את איכות התעשייה וגם תחזרו למעגל העבודה".

פרטים נוספים על התכנית ניתן למצוא בכתובת הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים