סקר: התכונה החשובה ביותר למנהלי מכירות בחברות היי-טק – יחסים בינאישיים מצוינים

מסקר אינטרנטי שערכה חברת TopSales ברשת לינקדין עולה, כי 36% מבעלי התפקידים בארגוני ה-IT הדגישו תכונה זו כבעלת החשיבות המרכזית ביותר לתפקיד ● 26% השיבו, כי התכונה הכי חשובה בקרב מנהלי מכירות צריכה להיות "יכולת הקשבה", ו-21% - "נחישות ורעב מובנה" ● עוד עולה מהסקר, כי אחוז הגברים שציינו "יחסים בינאישיים מצוינים" כמעט כפול מאשר בקרב הנשים

36% מבעלי תפקידים בחברות היי-טק סבורים, כי יחסים בינאישיים מצוינים הם התכונה החשובה ביותר למנהל מכירות מוצלח – כך עולה מסקר אינטרנטי שערכה חברת TopSales, המתמחה בהשמת מנהלי מכירות, שיווק ובכירים בשוק ה- IT. עוד עולה מהנתונים, כי 26% בחרו ב-"יכולת הקשבה" כתכונה החשובה ביותר לתפקיד, 21% – ב-"נחישות ורעב מובנה", 10% סוברים שהכי חשוב שמנהל מכירות בהיי-טק יהיה יצירתי ו-5% בחרו ב-"התלהבות".

הסקר נערך ברשת החברתית לינקדין (Linkedin) לאורך המחצית הראשונה של מרץ. המדגם כלל כ-300 בעלי תפקידים שונים: הנהלה בכירה, מנהלים בדרגי ביניים, מנהלי פיתוח עסקי, מהנדסים, מנהלי משאבי אנוש ומנהלי מוצר. הנשאלים הגיעו מחברות וארגונים בגדלים שונים.

מפילוח על פי מין הנשאלים עולה, כי אחוז הגברים שהתייחסו ל-"יכולת הקשבה" כחשובה ביותר כמעט כפול מזה של הנשים – 49% לעומת 27%. לעומת זאת, 18% מהנשים הדגישו את נושא ה-"יצירתיות", בעוד שהגברים כמעט שלא התייחסו אליו כלל.

אחוז המשיבים המבוגרים (גילאי 55 ומעלה) שהעניקו חשיבות ל-"יכולת הקשבה" כפול מאחוז הצעירים שהעניקו חשיבות לתכונה זו. שיעור הנסקרים ברמת C-Level שייחסו את החשיבות המרבית ל-"נחישות ורעב מובנה" גדול פי 5 משאר בעלי התפקידים.

החשיבות שיוחסה לתכונה "יכולת הקשבה" עולה ככל שהחברה גדולה יותר: 50% מהמשיבים מחברות גדולות לעומת 40% מחברות בינוניות ו-35% מחברות קטנות. התכונה "התלהבות" זכתה לתשומת לב רק מקרב המשיבים המשתייכים לחברות הקטנות.

תחיה אלונה אלתר, מנכ"ל TopSales, אמרה ש-"התוצאות מאמתות את מה שאנחנו מרגישים ויודעים מעבודתנו בתחום ההשמה: עסקים עושים בין אנשים ולא בין חברות. היכולת ליצור קשר טוב עם האדם שלו רוצים למכור היא המיומנות הבסיסית הדרושה להצלחה בתהליך המכירה. כיום ברור שבנוסף להבנה העמוקה והרחבה הנדרשת אודות המוצר או הטכנולוגיה, אנשי המכירות חייבים להבין לעומק מי עומד מולם ולמה הוא מצפה. רק הבנה עמוקה שכזאת וקריאת המפה בצורה נכונה ורגישה תוביל, בסופו של דבר, למיצוי תהליך המכירה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נועם פעיל

    כבעל ניסיון גדול במכירות מורכבות גם בארץ וגם בשוק הבינלאומי אני לגמרי לא מופתע מתוצאות הסקר אני גם חיב לציין שניתן ללמוד ולשפר את אותן המיומנויות הבינ אישיות החשובות כל כך וללמוד טכניקות ולתרגל. ניתן לפנות אלי בפרטים נוספים ניתן להגיע אלי ולהקיש noam pail ב linkedin

אירועים קרובים