"בקוד פתוח מפתחים מזהים מראש פערי אבטחה"

"קוד פתוח היא המגמה כיום. אנחנו רואים מה הוא תורם לטכנולוגיה", אמר ניקולאוס וסילופולוס, סמנכ"ל חטיבת פיתוח היישומים של אלפא בנק (Alpha Bank) ביוון.

ניקולאוס וסילופולוס, סמנכ"ל חטיבת פיתוח היישומים של אלפא בנק ביוון. צילום: ניב קנטור

"אבטחת מידע הייתה אחת הסיבות שלנו למעבר בסביבת קוד פתוח. בקוד פתוח מפתחים מזהים מראש פערי אבטחה, וזה נתן לנו ביטחון. לא פחות חשוב – קוד פתוח היא המגמה כיום. אנחנו רואים מה הוא תורם לטכנולוגיה ורצינו ליהנות מכך", כך אמר ניקולאוס וסילופולוס, סמנכ"ל חטיבת פיתוח היישומים של אלפא בנק ביוון.

וסילופולוס דיבר בכנס Red Hat Forum Israel 2018. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך לפני ימים אחדים במרכז כנסים אבניו, קרית שדה התעופה, בהשתתפות יותר מאלף לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

וסילופולוס תיאר את חידוש מערכות הליבה בבנק. אלפא בנק, הסביר, הוא הבנק הרביעי ביוון בהיקף נכסיו, והגדול ביותר בשווי שוק. מעבר לפעילותו ביוון, יש לו סניפים בלונדון ובדרום מזרח אירופה. הבנק הוקם ב-1879, ונשלט מאז על ידי המייסדים – משפחת קוסטופולוס.

לדברי וסילופולוס, "בחידוש המערכות שלנו, לא מדובר במעבר מנתונים על נייר למסד נתונים. בנקים הם גופים שמרניים, מה שגרם לנו למהלך של מודרניזציית מערכות הליבה היה שזיהינו שיש לנו תהליכים מיושנים במערכות בנות 30 שנים. הרבה מהקוד היה כתוב בקובול, והמפתחים כתבו קוד וכתבו מחדש. זיהינו את הבעיות, והבנו שחשוב לנו לענות מהר לצרכים עסקיים".

מסע החידוש, ציין וסילופולוס, "כלל הרבה בדיקות ומחקר כדי למצוא מה יהיה הפתרון הטוב עבורנו, והינו צריכים לדמיין מה לעשות בשלב הבא. בדקנו הרבה אפשרויות וכשיצרנו רשימה קצרה של מועמדים, בחרנו בכמה ספקים להוכחת היתכנות, POC, כדי למצוא את הטוב ביותר עבורנו. אז החלטנו שהפתרון של רד האט הוא הטוב ביותר". הוא הסביר מדוע הם לא קנו פתרון קיים חדש: "היינו רגילים לכתוב ולפתח לבד. זה ה- DNA שלנו. רצינו להיות בעלי הקוד שאנחנו כותבים, ומצד שני, לא רצינו להינעל לספק מסוים. לכן רצינו ליצור את היישום שלנו – ולהיות הבעלים שלו".

"בחרנו ברד האט ובפלטפורמה פתוחה. המשמעות היא שיש יותר שליטה על מה שכותבים. קוד פתוח מאפשר גישה לקהילה הגדולה שמסייעת בפתרון בעיות על ידי גופים ומפתחים דומים. סיבה נוספת היתה אבטחה. רצינו להיות יחד עם המגמה השלטת היום, של קוד פתוח. אנחנו רואים מה הוא תורם לטכנולוגיה, ורצינו ליהנות מכך", אמר.

"התחלנו לפני שלוש שנים וניסינו לשנות מה שנעשה בבנק במשך שלושים שנים. התחלנו עם תהליך אינטגרציה, ועכשיו אנחנו שוקלים מעבר לקונטיינרים. אנחנו גם רוצים ליהנות מענן פרטי, שמאפשר לנו לעבור בין ספקי ענן ציבוריים, ועושים זאת עם רד האט והטכנולוגיות שלה", סיכם וסילופולוס.

סדריק גגו, ראש תחום ניהול מוצר באמדוקס. צילום: ניב קנטור

סדריק גגו, ראש תחום ניהול מוצר באמדוקס. צילום: ניב קנטור

"להטמיע בארגון טכנולוגיות חדשות ולספק לאמדוקס חדשנות"

סדריק גגו, ראש תחום ניהול מוצר באמדוקס, אמר כי "הקוד הפתוח מאפשר לנו להטמיע בארגון טכנולוגיות חדשות ולספק לאמדוקס חדשנות".

בנינו בחברה, אמר גגו, "מודל בו ניתן לשלב את החדשנות תוך כדי העבודה, תוך שילוב של המשולש – אנשים, תהליכים, טכנולוגיה. הגדרנו ולאחר מכן בנינו, מסגרת עבדה המעצימה את האנשים ואת התהליכים, ואנו עושים זאת על גבי פלטפורמה של קוד פתוח".

בעזרת הפלטפורמה, אמר גגו, "קיבלנו יכולת לעבוד בצורה אגנוסטית, מול כל תוכנה קיימת בארגון, תוך שימת דגש על היבטי אבטחת מידע".

הוא סיכם באומרו כי "רד האט הביאה לנו את הטכנולוגיה הנכונה, אשר מסייעת לנו להתמודד טוב יותר עם המורכבות הטכנולוגית הקיימת כיום. שקיפות היא היבט מאד חשוב באמדוקס. ערך נוסף שקיבלנו, הוא הגדלת השקיפות בין גורמים שונים בארגון, בשל השיתופיות המצויה באופן מובנה בפלטפורמה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים