"אנחנו עוברים מהפכה בדרך בה תוכנה מפותחת"

"אנחנו רוצים לאפשר את השימוש בטכנולוגיות מודרניות כדי שארגונים יוכלו להמציא את עצמם מחדש" אמר מרטי שפרינזן מנכ"ל ואנטיק,

מרטי שפרינזן מנכ"ל ואנטיק. צילום: ניב קנטור

"אנחנו חיים בעידן מעניין של תקשורת מסיבית שהביאה שינוי שהוא אפילו גדול יותר מהשינוי שהביא המצאת הדפוס בעידן הרנסנס. קשה אולי לראות את זה במדויק משנה לשנה, ובוודאי ביום יום, אבל מדובר בשינויים שהם פשוט מהפכניים. הטלפונים החכמים, האינטרנט של הדברים וכדומה הם רק מכשירים שמביאים לידי ביטוי את המהפכה הגדולה שהיא בעצם האינטרנט – עסקים משתנים, תרבויות משתנות ואפילו עמים משתנים בגלל האינטרנט", כך אמר מרטי שפרינזן מנכ"ל ואנטיק.

ואנטיק אמר את הדברים במהלך הרצאה שנתן תחת הכותרת 'הולכים אל החוויה הדיגיטלית' בכנס Digital for Growth הפסגה הדיגיטלית 2018 של הלשכה לטכנולוגיות המידע בישראל.

הכנס, בו נכחו מאות רבות של אנשי מקצוע, נערך בהפקת אנשים ומחשבים באולם האירועים לאגו שבראשון לציון בסוף השבוע שעבר. שפרינזן סיפר לבאים כי ההערכה של ואנטיק היא שעוד הרבה שינויים נמצאים בדרך. "אנחנו משתמשים באינטרנט כדי להעביר טכנולוגיות חדשניות בעיקר לעסקים אבל גם לתחום הממשל, ואני מבטיח שמה שנראה בעוד עשר שנים יהיה שונה מאוד ממה שאנחנו רואים היום", אמר.

תקופה של שינוי מתודולוגיות

שפרינזן סיפר כי החברה נוסדה לפני כשלוש וחצי שנים במטרה לאפשר לארגונים להשתמש בטכנולוגיות מודרניות ולעשות את זה באופן אג'ילי מכיוון שבלתי אפשרי לחזות את העתיד. "ולא רק שאי אפשר לחזות את העתיד: עוד יותר קשה לבצע את ההתאמה לעתיד בגלל המורשת שאנחנו מביאים איתנו, בגלל הצורך או ההחלטה להציע תמיכה לאחור. פה אנחנו נכנסים לתמונה: אנחנו רוצים לאפשר את השימוש בטכנולוגיות מודרניות כדי שארגונים כן יוכלו להמציא את עצמם מחדש, שהם כן יוכלו להיות אג'יליים, שכן יצליחו להתנסות ולבצע התאמות בזמן שהסביבה משתנה במהירות", סיפר.

לדבריו, "אנחנו נמצאים בתקופה של שינוי מתודולוגיות שדורשת גם חשיבה מחדש על הדרך בה מפתחים תוכנה כי היא זו שתעמוד בלב השינויים שעוברים על היקום העסקי, עם צורך בכלים הרבה יותר טובים מאי פעם כדי להתאים את התוכנה למה שקרה וקורה".

האפשרות להטמיע פתרונות מהר ולשנות מהר

"האתגר מאוד קשה כי בדרך כלל ההמרה הדיגיטלית נכשלת כשהבעיה היא בעיקר בחירה באסטרטגיה לא בבחירת הטכנולוגיה. הדבר החשוב יותר היא האפשרות להטמיע פתרונות מהר ולשנות מהר, כלומר להיות אג'ייל זו דרישה מוחלטת בחברות", הוא אמר.

"אסור גם לשכוח שהסביבות הנוכחיות הרבה יותר מורכבות. יש התקניIoT, יש רכבים שמחוברים לאינטרנט, יש מציאות רבודה וגם בינה מלאכותית – שלדעתי נמצאת ממש בתחילת דרכה. אנחנו נמצאים בתקופה בה אנחנו רק מתחילים לראות כיצד התוכנה מואצת ומשופרת בקצב מהיר מתמיד, ואנחנו צריכים להיות מוכנים לזה", הסביר.

שפרינזן תיאר עולם חדש בו המסה הקריטית של העיבוד עוברת מהענן המרכזי אל תחנות הקצה. לדבריו, "זהו העידן והפלטפורמה הבאים, והבסיס בו ירוצו התוכנות, וזו רק ההתחלה. הם יספקו שירותים, הם יספקו זיהוי והם יספקו שירותי IoT. הכל ירוץ ויבוצע ברכב, בטלפון במצלמה ולא בענן, וזה יהיה מאוד מורכב. זה יקרה בזמן אמת, התוכנה תרוץ בכל מקום, ושיתוף הפעולה יהיה חייב להיות משהו שעושים כל הזמן,, הוסיף.

"הענן ישמש לשמירת המידע, אבל המחשוב וההרצה יתרחשו בקצה עצמו, ויזדקקו לתמיכה באג'יליות כי זו תהיה הדרך היחידה לספק תמיכה לאפליקציות קריטיות מעודכנות. כך תראה סביבת העבודה המודרנית", הציג שפרינזן את התמונה העתידית לדעתו.

היכולת של כל הטכנולוגיות להיות מחוברות זו לזו

היבט אחד חשוב לדעתו הוא היכולת של כל הטכנולוגיות להיות מחוברות זו לזו, ואף לתפקד באופן מקביל כדי להשלים פעולות חשובות. שפרינזן סיפר כי "כך לדוגמה, הבינה המלאכותית צריכה לרוץ במצלמה שבודקת אנשים בכניסה לארגון, אבל גם בענן שמקבל את עיבוד התמונה מהמצלמה כדי לבדוק אם זה אדם מותר, פורץ או אורח ואז גם צריך לשלוח הודעה למחשוב הקצה שנמצא בטלפון, עם התראה לפי הצורך. הכל חייב לעבוד ביחד ובשיתוף".

שפרינזן סיכם את דבריו לאחר שהציג כמה מקרים בהם התוכנה של החברה עזרה לספק פתרונות מהירים, ואמר "אנחנו עוברים כעת מהפכה בדרך בה תוכנה מפותחת בדרך כפי שלא ראינו לפני כן ואנחנו נהיה חברה שתהיה אחת המפתחות למהפכה הזו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים