"הטכנולוגיה מחוללת שינוי עצום, בעוצמה ובהיקף שלא הכרנו בעבר"

"כל עסק, עיר וכל מדינה נדרשים להיות דיגיטליים - אחרת הם יחדלו מלהתקיים", כך אמר אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: ניב קנטור

"הטכנולוגיה מחוללת שינוי עצום, בעוצמה ובהיקף אשר לא היכרנו בעבר. גם סיסקו (Cisco) משתנה בהתאם, והפכנו מענקית תקשורת למובילת IT גלובלית", כך אמר אורן שגיא מנכ"ל סיסקו ישראל.

שגיא דיבר בפתח כנס של שותפי סיסקו שערך הסניף הישראלי של החברה, ונכחו בו כ-150 בכירי השותפים העסקיים של החברה. הכנס נערך במטה סיסקו ישראל, בנתניה, אמש (ג'). דובר המפתח באירוע היה ג'ון צ'יימברס, יו"ר סיסקו, שהגיע ארצה להשתתף באירועים לציון שנה למותו של חברו שמעון פרס, נשיא המדינה התשיעי.

"הצלחתה של סיסקו בישראל לא הייתה מתקיימת בלא מערך השותפים העסקיים שלה", אמר שגיא. "השותפים הם אלה אשר מובילים יחד עימנו את המהפכה הדיגיטלית בשוק הישראלי".

באירוע הוענקו פרסי הצטיינות לשותפים העסקיים, על הובלת הפרויקטים המצליחים שבוצעו על ידם. ההצלחות המשותפות אמר שגיא, "ממחישות חדשנות טכנולוגית יוצאת דופן, הן חוצות גבולות, וככאלו מאפיינות את שוק ההיי-טק הישראלי. פרויקטים בעולמות ה-Big Data, הגנת הסייבר, מוקדי שירות לקוחות רב-ערוציים, אנליטיקה, דטה סנטרים חדשניים וערים חכמות – היו חלק מההצלחות שחווינו יחד עם שותפינו העסקיים בשנה החולפת".

שגיא דיבר על ההתקדמות הטכנולוגית של סיסקו, ואמר כי "חלק מהטכנולוגיות של החברה פותחו בישראל – בעולמות הסייבר, הענן, ספקיות השירות, תעבורת הווידיאו וטכנולוגית שבבים – ואנו גאים על כך". לדברי שגיא, "סיסקו ממשיכה להיות מחויבת לישראל כמרכז פיתוח וחדשנות מוביל".

או להיות דיגיטליים, או לחדול מלהתקיים

לדברי שגיא, "תעשיית ה-IT עוברת שינוי, וקצב השינויים הולך וגדל. אלא שכעת, אנו בפתחו של הצורך הנדרש של ישראל לעבור ולהיות אומה דיגיטלית. כל עסק, עיר וכל מדינה נדרשים להיות דיגיטליים – או שהם יהיו דיגיטליים, או שהם יחדלו מלהתקיים. זאת, בשל היתרון הטכנולוגי המהותי שהדיגיטל מעניק למי שמאמץ את המהפכה".

סניף סיסקו ישראל, אמר שגיא, "הוא אחד מ-176 סניפים של החברה ברחבי העולם. הסניף המקומי נטוע חזק בישראל, עם מאות עובדים במרכזי מו"פ בקיסריה, נתניה, תל אביב וירושלים. סיסקו הינה אחת המעסיקות הגדולות בירושלים, היא תהפוך את ירושלים מעיר קדושה לעיר חכמה בפרויקט שיבוצע יחד עם העירייה".

בשני העשורים האחרונים, סיסקו העולמית השקיעה בישראל 7.2 מיליארד דולר, ברכישה של 13 חברות. מנוע החדשנות של החברה, אמר שגיא, "בנוי על עמוד של מחקר ופיתוח, עם 32 אלף מהנדסים, ותקציב מו"פ של 15% ממחזור המכירות השנתי, העומד על 50 מיליארד דולר".

"עמוד נוסף בחדשנות מבוסס על רכישות של טכנולוגיות משלימות להיצע החברה, הנותנות קפיצת מדרגה. כך רכשנו ב-2016 את ליבה סמיקונדוקטור (Leaba Semiconductor), חברת סטארט-אפ ישראלית שעוסקת בפיתוח של שבבים ושאר מוליכים למחצה – תמורת 380 מיליון דולר", אמר.

כך, הוסיף שגיא, "בשנה שעברה סיסקו רכשה את CloudLock הישראלית תמורת 293 מיליון דולר. CloudLock מספקת לארגונים מעטפת אבטחת מידע רחבה ליישומים מבוססי ענן".

השינוי שאנו עוברים, סיכם שגיא, "משקף את השינויים שעוברת התעשייה והשינויים שעוברים ארגונים: אנו עוברים מליבת התקשורת לדטה סנטר, לעננים, לאינטרנט של הדברים, לשיתופיות, לאנליטיקה ולהגנת הסייבר. שנת 2017 היתה שנה מוצלחת עבור הסניף הישראלי. ישראל זכתה להערכה רבה ממטה החברה בשל גידול דו-ספרתי במכירות".

בין הבכירים שהשתתפו באירוע: אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת ומחשבים; נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור; טירן לוי, מנכ"ל טלדור תקשורת; מוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי; אודי ויינטראוב, מנכ"ל משותף של מלם תים ומנכ"ל תים נטקום; דרור פרל, מנהל חטיבת GTU, יבמ (IBM) ישראל; נדב אמסלם, מנהל החטיבה העסקית, סלקום; שריג  צור, מנכ"ל ווי אנקור מקבוצת חילן; תומר שרון, מנכ"ל אואזיס; יוסי אלטרוביץ, מנכ"ל אמטל; חץ ברקוביץ, מנכ"ל דטה טק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים