"ארגון שלא ישתנה מהותית ומיד – לא ישרוד"

"כל קברניט ארגון צריך לשאול את עצמו, האם הוא מוכן לקראת השינויים הרבים והמגוונים בשלל תחומים טכנולוגיים", כך אמר ג'ון צ'יימברס, יו''ר סיסקו

ג'ון צ'יימברס, יו''ר סיסקו, בכנס בשבוע שעבר. צילום: ניב קנטור

"חלק מהארגונים לא הפנימו את התקופה בה אנו חיים. לא רק כמות השינויים משפיעה על השוק ועל מגזרי התעשייה השונים, אלא גם ההיקף והעומק שלהם. ארגון שלא יפנים את השינויים ולא יפעל בהתאם, כדי להיכנס  – ובאופן מיידי – אל העידן הדיגיטלי, לא יהיה פה בתוך פחות מעשור", כך אמר ג'ון צ'יימברס, יו"ר סיסקו (Cisco).

צ'יימברס דיבר בכנס שערך הסניף הישראלי של החברה, ונכחו בו כ-150 מהשותפים העסקיים של סיסקו ישראל. הכנס נערך במטה החברה בנתניה, אמש (ג').

כל קברניט ארגון, אמר צ'יימברס, "צריך לשאול את עצמו: האם הוא מוכן לקראת השינויים הרבים והמגוונים בשלל תחומים טכנולוגיים? האם הוא מבין אותם לעומק? מהי הדרך להיערך אליהם? כיצד הוא יוביל בתחום פעילותו? מיהם מתחריו, הקיימים והעתידיים"?

לדבריו, "לחדשנות המציפה אותנו יש את הצד המאיים, המשבש, ומנגד, מדובר בהזדמנות לעסקים לשנות את פניהם, לרענן את אופן פעילותם, ולצמוח בעולם החדש, הדיגיטלי. לחדשנות יש פוטנציאל אמיתי לשנות כל מימד בחיינו. בעולם הדיגיטלי. אבטחת מידע תהיה רכיב מפתח בו, ועליה להיות מובנית בכל תהליך ובכל מוצר".

להסתגל לשינויים במהירות

בתוך עשור, אמר יו"ר סיסקו, "50%-40% מהחברות הקיימות לא יהיו פעילות יותר – אלא אם הן יעשו ויחוו שינוי. כל ארגון וארגון נדרש לנוע מהר יותר, להסתגל לשינויים ולאמץ אותם. זה הכל עניין של שינויים".

לשאלה מי היא החברה המתחרה של סיסקו, השיב צ'יימברס כי "כבר שנים רבות סיסקו החליטה כי היא לא מתחרה מול מתחרים – אלא מעצבת ומגדירה את השוק. היא פועלת באופן מוכוון-לקוח, ומזריקה ב-18 משפחות המוצרים שלה חדשנות".

"אנו הולכים רק לשדות פעילות בהם יש לנו יכולת בידול. לכן, למשל לא ניכנס לתחום הרחפנים, אבל תחום התעבורה התקשורתית מהרחפנים בהחלט מעניינת אותנו. נראה כי צדקנו בגישה שלנו – ראו מה קרה למתחרות, הן נעלמו או נרכשו – נורטל (Nortel), לוסנט (Lucent), אלקטל (Alcatel)".

חצי טריליון רכיבים מקושרים

לדברי יו"ר סיסקו, "50 מיליארד הרכיבים שיחוברו בקרוב אינן העניין – אלא חצי טריליון הרכיבים שיקושרו בתוך עשור. כל אחד, כל ארגון, יהיה דיגיטלי: כל עיר, כל מדינה, כל עסק".

"אם הארגון לא ישתנה – הוא לא יפיק רווחים, יצוצו לו מתחרים חדשים והסוף שלו ידוע מראש. זה הכל קשור לקישוריות ולאינטרנט של הדברים, עם בניית ארכיטקטורה של המחר, שבבסיסה יש אבטחת מידע".

"כל ארגון נדרש להיות דיגיטלי, עם בניית יכולות לפעולה במהירות, עם יכולת הטמעת חדשנות, עם פעילות בעולם האינטרנט של הדברים, ומעטפת אבטחה. בדרך זו ניתן יהיה לקבל את המידע הנכון, בזמן הנכון, מידע מותאם אישית, אשר עבר תהליך עיבוד במכונה – וממנו יוצאות תובנות מושכלות לטובת שיפור קבלת החלטות".

"בכל מגזר פעילות שפעלנו בו בחלוף השנים", אמר, "רצינו, והצלחנו להיות ראשונים או שניים, עם נתח שוק של לפחות 40%. אם לא – בחרנו שלא להיות שם. כך היה כשהתחלנו עם נתבים, המשכנו עם מתגים, חבילות קוליות, מובייל, וידיאו, ענן ובין-עננים, תשתיות ממוקדות אפליקציות, אינטרנט של הדברים – ודיגיטליזציה".

הוא ציין כמה מהמגמות הטכנולוגיות שישפיעו על העולם בשנים הקרובות: האינטרנט של הדברים, בינה מלאכותית ומיכון, הטשטוש שבין העולם הפיזי וזה הווירטואלי, וצמיחת תחום האוכל הסינטטי.

טעויות נפוצות של ארגונים

צ'יימברס ציין כמה מהטעויות שארגונים עושים, שיביאו לנפילתם: "אי הבנה של השוק ושל שינויי השוק, הבנה של שוק – אך מאוחר מדי, היעדר תרבות ארגונית המתאימה לשינוי, חוסר היכולת להמציא את עצמך מחדש, ביטחון עצמי מופרז, או תחרות בין מחלקות בתוך הארגון".

בארגון הדיגיטלי, אמר, "יש ליצור תרבות ארגונית משתפת, שלא נלחמת על משאבים, עם אבטחת מידע כוללת". לדבריו, "אחרי שהטמענו את החדשנות בחברה, אנו משעתקים אותה. אנו מבינים כי אנו רק בתחילתו של העידן הדיגיטלי, שהחל בתחילת העשור ויימשך עד 2030, וכי החדשנות היא המבדלת והמביאה יתרון תחרותי".

סיסקו, ישראל ושמעון פרס ז"ל

"יש דמיון רב בין סיסקו ומדינת ישראל", אמר צ'יימברס. "בשתיהן יש הזרקה של חדשנות, יכולת המצאה מחדש, יזמות וחשיבה אחרת. שוחחתי עם בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, והראיתי לו נתונים, לפיהם הפיכת ישראל לדיגיטלית תביא לגידול של 3%-1% בתל"ג, ולהוספת 420 אלף משרות בשוק המקומי".

"כל ארגון נדרש לבחור", אמר צ'יימברס, "להתקדם באומץ, או להשתרך מאחור. הדיגיטליזציה מאפשרת לארגונים לנוע במהירות. אתם תצליחו במהפכה, אם תעשו אותה עימנו, יחד".

יו"ר סיסקו הגיע ארצה להשתתף באירועים לציון שנה למותו של נשיא המגינה לשעבר, שמעון פרס ז"ל. "הכרתי את פרס 18 שנים", אמר. "יצא לנו להיפגש שלוש-ארבע פעמים בשנה. הוא היה איש מדהים, שלימד אותי איך לעשות דברים אחרת. למדתי ממנו רבות, והאמינו לי, יצא לי להכיר מנהיגים רבים בעולם. אימצתי ממנו כמה משפטי מפתח, ביניהם 'אין הצלחה בלי כישלון' ו-'תחלום כנער ופעל כמבוגר'. לפרס היתה היכולת לראות מעבר לפינה – וזו גדולתו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים