"הטכנולוגיה מבריחה את הלקוחות מהחנויות – והיא גם גלגל ההצלה שלהן"

"על החנויות לחשוב ולחפש דרכים יצירתיות על מנת לשוב ו-'ללכוד' את הלקוחות - עליהן להכיר בקיומו של העולם המקוון ולא להתכחש אליו", כך אמרה רימה רדי, אסטרטגית בכירה של אופנה והיי-טק והשילוב ביניהן

רימה רדי, אסטרטגית בכירה של אופנה והיי-טק והשילוב ביניהן. צילום: ניב קנטור

"הטכנולוגיה משבשת את עולם הקמעונאות ובתוכו את עולם חנויות האופנה. המסחר המקוון הורס את זה המסורתי. אמזון (Amazon) שולטת. אולם, אירונית, הטכנולוגיה היא גם זו שתציל את חנויות האופנה הפיזיות, ועל החנויות ורשתות האופנה לחשוב על דרכים חדשות למשוך אליהן קונים", כך אמרה רימה רדי, אסטרטגית בכירה של אופנה והיי-טק והשילוב ביניהן.

רדי דיברה בכנס FashTech Stage. הכנס, בייזום ובהפקת אנשים ומחשבים, הוא הראשון מסוגו בישראל המשלב בין טכנולוגיה ואופנה, והוא נערך היום (ג'), במגדל עזריאלי שרונה בתל אביב, בהשתתפות כ-800 איש. את הכנס הנחתה שי-לי שינדלר, מעצבת אופנה ומנחת טלוויזיה.

רדי אמרה כי בלימודיה האקדמאיים בחרה לשלב בין כלכלה ופיננסיים ושיווק אופנה. לאחר מכן עבדה כמפתחת אסטרטגיות עסקיות לעולם המסחר המקוון בראלף לורן (Ralph Lauren) ובמארק ג'ייקובס (Marc Jacobs), וכיום היא מייעצת למותגי אופנה בתחומי שילוב בין מסחר מקוון ומסורתי והטמעת חדשנות מבוססת טכנולוגיה לעולם האופנה.


צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדבריה, "מדובר בשתי מגמות השלובות זו בזו. האחת, החדירה של המסחר המקוון והקניבליזציה שהוא עושה למסחר המסורתי. השניה, היא הפערים בין הדורות. בעוד המבוגרים יותר מעדיפים ללכת לקניות פיזיות, גם אם נעשה קודם לכן שיטוט ברשת, הרי שהדור הצעיר רוצה הכל מיד – ומקוון".

המענה לאתגרים הללו עבור חנויות האופנה, רשתות האופנה ורשתות הקמעונאות, אמרה רדי, "הוא בכמה דרכים. עליהן לחשוב ולחפש דרכים יצירתיות וחדשניות על מנת לשוב ו-'ללכוד' את הלקוחות. עליהן להכיר בקיומו של העולם המקוון ולא להתכחש אליו, ולשלב בין שני העולמות. עליהן לשפר את חוויית הלקוח, ולעשות זאת באופן חדשני ורב-ערוצי".

כדי שכל זה יקרה, אמרה רדי, "על ארגוני האופנה לבדוק ולקלוט את הצרכים האמיתיים של הלקוחות. עליהם לבדוק מה הן הבעיות בתחום, מה מטריד את הלקוחות והאם ניתן למנוע זאת".

כך, אמרה, "עבדתי באיטליה וערכתי שם מחקר מה כואב ללקוחות. תוצאותיו העלו כי הדבר הכי שנוא עליהם הוא הצורך לחכות: בין אם זו המתנה לתא מדידה פנוי, או עמידה בתור לתשלום, או חיפוש והמתנה למוכר בחנות לעזרה. הפער מתעצם כיום, כאשר ניתן לקנות כל דבר בשניים-שלושה קליקים".

נווטן בתוך החנות

המענה הטכנולוגי, הסבירה קרדי, "הוא מגוון. למשל, שירות בתשלום עצמי, כמו במרכולים, או למשל, נווטן בתוך החנות, שיראה היכן הם המכנסיים, פה, והיכן החולצות, שם. יש ליצור דרכים חכמות למדידת בגדים, יש לעשות כל דבר כדי לצמצם עד למינימום את זמן ההמתנה".

על מנת לקרב את החנות ללקוח, אמרה רדי, "יש לחשוב על דרכים יצירתיות, כמו למשל, שימוש בהדפסה בתלת-מימד, כדי לתת ללקוחות יכולת למדוד את המוצרים, או לחוש את מגעם".

רשתות הקמעונאות, והאופנה בתוכן, אמרה רדי, "תידרשנה לשלושה שלבי פעילות. עליהן לתעדף ביעילות בין הטכנולוגיות השונות ולבחור את אלו המתאימות ביותר להן וללקוחות שלהן. עליהן לאפשר את מימוש והטמעת הטכנולוגיות על ידי מקבלי ההחלטות בארגונים. והכי חשוב, עליהן להתכונן ליפול: אין ברירה, תמיד האפשרות הזו קיימת, ולכן נדרש לנהל סיכונים באופן מושכל".

"החנויות הפיזיות יישארו, הן לא צפויות להיעלם – אם כי מספרן יפחת משמעותית", סיכמה רדי. "אבל הן תשנינה את פניהן. המוכרים הפשוטים ייעלמו, ובמקומם יבואו מוכרים חכמים, בעלי ידע על כל תהליך הייצור, בעלי רקע באופנה – בדומה למלצר יינות במסעדה יוקרתית".

"טכנולוגיה ואופנה יעזרו זו לזו, עם הזרקת חדשנות, שילוב מסחר מקוון ופיזי, והסתייעות בטכנולוגיות, דוגמת האינטרנט של הדברים. אופנה משמעה לעשות דברים יפה, והאינטרנט של הדברים יסייע לה לפתור בעיות טכנולוגיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים