כחלק מהשביתה: גם ה-IT הציבורי לא יעבוד החל מיום ג'

ההסתדרות תשבית את כל המגזר הציבורי, "בהיעדר פתרון הולם לעובדי רשות השידור ותאגיד השידור הציבורי"

הסכם חדש. צילום אילוסטרציה: BigStock

אזרחיות ואזרחים יקרים: כדאי שלא תתכננו בימים הקרובים להוציא רישיון במשרד התחבורה, לשלם באינטרנט דו"ח על מהירות מופרזת או להוציא נסח טאבו במשרד המשפטים. החל ממחרתיים (ג'), המגזר הציבורי צפוי להיות מושבת – ועימו מערכי המחשוב שלו. זאת, בשל האולטימטום שהציבה ההסתדרות בסוגיית השידור הציבורי.

בתחילת החודש הכריז אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, על סכסוך עבודה בכל המגזר הציבורי, מכיוון שטרם הוסדרה סופית סוגיית רשות השידור ותאגיד השידור הציבורי, על העובדים של שני הגופים. בין מקומות העבודה שעליהם חל הסכסוך נמנים כלל המעסיקים במגזר הציבורי, ובכלל זה החברות הממשלתיות.

להסדיר את מכלול הזכויות

מההסתדרות נמסר כי היא "מלינה על התעללות בציבור עובדי רשות השידור והתאגיד, תוך שיסוי קבוצות עובדים אלה באלה, ודורשת להגן על תעסוקת העובדים ולהסדיר את מכלול זכויותיהם".

"ההחלטות על השינויים ברפורמה הכוללת בשידור הציבורי התקבלו בניגוד לנורמות הנדרשות ביחסי עבודה בכלל ובמגזר הציבורי בפרט, ובעלות השלכות על יחסי העבודה והעובדים", הוסיפו בארגון העובדים.

מנוחה ל-IT?

כך, בין השירותים שיושבתו, יש רבים בהם ה-IT מהווה מרכיב מרכזי, דוגמת מערך ממשל זמין, מרכז השלטון המקומי והרשויות המקומיות, איגודי ערים לביוב ואיכות הסביבה, תאגידי המים שליד הרשויות המקומיות, חברות עירוניות, מיזם ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי, משרד המשפטים – לרבות רשות האכיפה והגבייה, הנהלת בתי המשפט והטאבו, משרד הביטחון – לרבות יחידות סמך של משרד הביטחון, רשות המסים בישראל – בכלל זה מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, מכס, מע"מ ושע"מ ברשות המסים, בנק ישראל, רשות מקרקעי ישראל ועוד.

גופים נוספו שישבתו הם המוסד לביטוח לאומי, שירות התעסוקה, רשות החדשנות הטכנולוגית (לשעבר המדען הראשי), רשות שדות התעופה, הבורסה, רפאל, התעשייה האווירית, התעשייה הצבאית, אוטומציה החדשה, חברת נמלי ישראל, נמל חיפה, נמל אשדוד, נמל אילת, נמל חדרה, חברת החשמל, דואר ישראל, נתיבי איילון, רכבת ישראל, מקורות, נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ), בתי החולים הממשלתיים, שירותי בריאות כללית וקופת חולים מאוחדת.

עוד יושבתו המוסדות להשכלה גבוהה, בזק, בזק בינלאומי ובזק אונליין.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שאלה

    יש מקור כלשהו לידיעה הזאת? רוב עובדי ה-IT בממשל זמין, משרד המשפטים ושאר הגופים שכתבת הם עובדי קבלן (מכרז נותני שירותים). בכל השביתות הגדולות מהעשור האחרון הם מעולם לא שבתו (וגם לא יכולים לשבות) אז מאיפה הידיעה על שינוי בסטטוס קוו בשביתה הקרובה ?

אירועים קרובים