דאגה למנמ"רים? ארגונים מחפשים חדשנות מחוץ למחלקות ה-IT

על פי מחקר של VMware, מחצית ממובילי הארגונים בישראל מאמינים שניהול הטכנולוגיה עובר ממחלקת ה-IT למחלקות אחרות ● זאת, במטרה להאיץ את החדשנות העסקית

לא להיגרר מאחור. אילוסטרציה: BigStock

כמעט שני שליש ממובילי הארגונים באירופה מאמינים שניהול הטכנולוגיה עובר ממחלקת ה-IT למחלקות אחרות, כך על פי מחקר חדש שערכה VMware.

המחקר נערך בקרב 1,200 מנהלים עסקיים ומקבלי החלטות בתחום ה-IT בשמונה מדינות באירופה, אפריקה והמזה"ת – כולל בישראל.

בעוד הנתון בשאר הארצות עמד על 61% ממקבלי ההחלטות בארגונים, הרי שבישראל הוא עמד על 51% בלבד. מטרת המעבר של ניהול הטכנולוגיה ממחלקת ה-IT למחלקות אחרות, על פי מחקר – היא להאיץ את החדשנות העסקית, על בסיס מציאת הגל החדש של הפתרונות הטכנולוגיים.

למגמה זו, ציינו החוקרים, יש יתרונות עסקיים מובהקים: יכולת להשיק מוצרים ושירותים חדשים במהירות גבוהה יותר, כך על פי 59% מהמשיבים בעולם ו-48% מבם בשוק הישראלי.

להתחרות בהצלחה על כוח אדם איכותי

יתרון נוסף שיושג מהשינוי הוא האצת החדשנות העסקית, כך לפי 58% מהמובילים בארגונים בעולם ו-53% בישראל. עוד יתרון, לפי 56% מהמשיבים – הוא האצת מהירות התגובה לשינויים בשוק העסקי. רק 46% מהם בישראל חשבו כך.

למגמה זו, עולה מהמחקר, גם השפעה חיובית על שביעות הרצון הכוללת של העובדים בארגון, ועל היכולת להתחרות בהצלחה על כוח אדם איכותי – כך על פי 54% מהמשיבים בעולם, כאשר 61% בישראל.

אך, מסייגים החוקרים, למגמה זו גם אתגרים משלה. כך, 55% מהמנהלים בכל הארגונים מאמינים שהיא גורמת לגידול מואץ בהוצאה על שירותי IT – כ-50% מהם בישראל.

53% מהם מאמינים כי המגמה תביא לפגיעה בתחומי האחריות של ה-IT (30% מהם בישראל) ולרכישה של פתרונות לא מאובטחים – כ-38% בישראל.

יתירה מזו, הביזוריות הזו מתרחשת בניגוד לרצונם של צוותי ה-IT, שרובם – 59% בעולם ו-34% בישראל, רוצים ב-IT ריכוזי יותר. מנהלי IT מרגישים שהתפקודים העיקריים שלהם – דוגמת אבטחת מידע וציות – 56% בעולם ו-77% בישראל – ושירותים מבוססי ענן – 33% בעולם ו-40% בישראל – אמורים להישאר בשליטתם.

בנוסף, שני שליש (83% בישראל) מהמשיבים מאמינים שה-IT צריך לאפשר להניע חדשנות, אבל חייב לקבוע את הכיוון האסטרטגי – בהתאם למדיניות הארגון ועליו להיות אחראי גם לאבטחה.

אילן ינובסקי, אסטרטג פתרונות עסקיים ב-VMware לאגן הים התיכון. צילום: יח"צ

אילן ינובסקי, אסטרטג פתרונות עסקיים ב-VMware לאגן הים התיכון. צילום: יח"צ

"בסביבה התחרותית של היום, הבחירה של ארגונים רבים היא בין שינוי להכחדה", אמר אילן ינובסקי, אסטרטג ראשי לפתרונות עסקיים, VMware לאזור אגן הים התיכון.

לדבריו, "ניהול השינוי הזה הוא האתגר הארגוני הגדול ביותר שחברות מתמודדות איתו. הענן הביא לדמוקרטיזציה של שירותי ה-IT – אך לעיתים קרובות מדי, אנו רואים את המגמה הזו 'מתפספסת' בניהול שגוי".

בשל כך, הסביר, "ההוצאה הארגונית עולה, הפשרות באבטחת המידע מתגברות וגוברות המתיחויות הפנים-ארגוניות בין ה-IT לגורמים העסקיים".

על פי ינובסקי, "הצפייה של העסקים מה-IT, היא לאפשר לחדשנות 'לדלג' בחופשיות בין סביבת הענן – פרטית או ציבורית – ולאפשר ליישומים החדשים להיות זמינים תמיד ומאובטחים. ארגון IT שיתמוך בארכיטקטורה חוצת-עננים, יאפשר את החדשנות העסקית והארגון יוכל להתמקד במה שחשוב באמת: התחרות על ליבם וארנקם של הצרכנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים