"החנויות הפיזיות של ענקיות הטכנולוגיה לא ישפיעו לרעה על המסחר אונליין"

ג'וני סטיל, סמנכ"ל השיווק של פיוניר, מרגיע את החששות בתעשייה ואומר: "הן טיפה בים לעומת מספר החנויות שנפתחות ברשת" ● הוא מתייחס לחנויות כמו הסופרמרקט שאמזון הודיעה השבוע על פתיחתו הקרובה

ג'וני סטיל, סמנכ"ל השיווק של פיוניר

"החנויות הפיזיות של ענקיות הטכנולוגיה לא ישפיעו לרעה על המסחר אונליין. הן טיפה בים ביחס לכמות החנויות ברשת, שמספרן ממשיך לעלות. הסוחרים מבינים ומפנימים את החשיבות במכירה בכמה ערוצים", כך אמר ג'וני סטיל, סמנכ"ל השיווק של פיוניר (Payoneer), בראיון לאנשים ומחשבים.

סטיל מתכוון לחנויות כמו הסופרמרקט שאמזון (Amazon) הודיעה בשבוע שעבר על פתיחתו הקרובה, חנויות הספרים שלה שכבר פתוחות, חנות הביגוד שלפי השמועות היא עתידה לפתוח בקרוב וחנויות של חברות נוספות.

הוא ציין ש-"באותה המידה, אנחנו רואים מגמה הפוכה, של רשתות ענק (כמו וולמארט – גב"ז), שמבינות את חשיבות המסחר המקוון – ופותחות פלטפורמת מסחר אינטרנטיות משלהן, שסוחרים מרחבי העולם יכולים לקחת בהן חלק. כמו כן, אנחנו רואים פלטפורמות מסחר אונליין שבעבר פעלו בשוק גיאוגרפי אחד בלבד והחלו לפתוח את האפשרות לספקים ממדינות שונות בעולם להשתתף בהן".

"מהפכה של ממש במערך הסחר הבינלאומי"

לפיוניר יש עניין רב, בלשון המעטה, בתחום המסחר המקוון, מכיוון שהיא מספקת פלטפורמה להעברת תשלומים מאובטחת. זוהי חברה אמריקנית שפועלת ממספר משרדים ברחבי העולם, כולל בישראל. מנהלת הפעילות המקומית שלה היא קרן לוי. פיוניר תומכת בפלטפורמות של חברות מהגדולות בעולם, בהן אמזון, גוגל (Google) ו-Airbnb.

לדברי סטיל, "המסחר אונליין גדל בהתמדה. על פי חברת המחקר BMG, עד ל-2020 הוא יגלגל כ-50 טריליון דולר בשנה. מדובר בסכום עצום, שמהווה לא רק גידול בענף, אלא מהפכה של ממש במערך המסחר הבינלאומי".

מה אתה אומר על ההתפתחויות בתחום הפינטק?
"התחום הזה בצמיחה, הוא לא עוצר ולא יעצור בשנים הקרובות. יש סיבה לכך שהבנקים הופכים לפחות רלבנטיים, בעוד שחברות הפינטק ממשיכות להתקרב ללקוחות, להקשיב להם ולפתור את הצרכים שלהם".

פיוניר היא לא החברה היחידה בעולם העברת התשלומים באינטרנט. אלא שלדברי סטיל, יש כמה מישורים שמבדילים אותה מהמתחרות: "ראשית, אנחנו עוסקים בתשלומי B2B – בין עסקים, ולא למטרות פרטיות. בנוסף, אנחנו מאפשרים לבצע תשלומים לכ-200 מדינות ברחבי העולם, בכ-150 מטבעות שונים, ואנחנו עושים זאת יותר בזול ומהר יותר ממרבית המתחרים שלנו. כמו כן, יש אצלנו רגישות גבוהה לנושאי רגולציה, לניהול סיכונים ולרמת שירות הלקוחות כשעוסקים בהעברת כספים, ואנחנו משקיעים הרבה משאבים בהתאמת השירותים שלנו לרגולציה המקומית ובמתן שירות לקוחות גלובאלי עם מענה לוקאלי, ביותר מ-35 שפות שונות.

אנחנו מאמינים בקשר אישי מול הלקוחות שלנו ולשם כך, אנחנו פותחים מרכזי פעילות מקומיים במדינות היעד. זה מאפשר לנו לתת שירות בשפה המקומית, תוך הבנה אמיתית של השוק והתרבות העסקית. כבר כיום פיוניר פועלת מהפיליפינים, הודו, יפן, בריטניה וסין, והשנה נפתח מרכזים נוספים ברחבי העולם.

המשרדים שלנו בסין ובהונג קונג באים בראש ובראשונה להבין את הצרכים של הלקוחות, לקיים איתם מערכות יחסים ארוכות טווח ולהבין מהם השירותים הנוספים שהם זקוקים להם.

בנוסף, בשבוע האחרון יזמנו מפגשים עם לקוחות ביותר משמונה מדינות, כולל מצרים, סין, ארגנטינה, יפן ו-וייטנאם".

מה לגבי השוק הישראלי?
"השקנו באחרונה, לקראת עונת החגים בחו"ל, שירות תמיכה ייעודי עבור יצואנים ישראליים.
ככלל, זו תקופה שבה אנחנו עובדים קרוב מאוד לסוחרים ותומכים בהם, במטרה לעזור להם להגדיל את המכירות, להתייעל ולמקסם את הפעילות שלהם בעונה הבוערת הזו של השנה".

גיוס של 180 מיליון דולר

באוקטובר האחרון הודיעה החברה על סבב גיוס של 180 מיליון דולר, בהובלת קרן ההשקעות TVC ובהשתתפות Susquehanna Growth Equity, שהשקיעה בחברה גם בעבר. הן הצטרפו לקרנות שמלוות את פיוניר – כרמל ונצ'רס, 83 North ו-Wellington Management.

סטיל אמר ש-"הכוונה היא להשתמש בכספים אלה כדי להאיץ את קצב הצמיחה הגלובאלי, לתמוך ביישום האסטרטגיה ארוכת הטווח של החברה ולפתח פלטפורמה שנותנת מענה לאתגרים של חברות קטנות ובינוניות שבכוונתן להשתלב במסחר הבינלאומי אונליין. אנחנו ממשיכים לפתח ולהשיק מוצרים ושירותים, ולהסתכל על הזדמנויות רכישה, בדומה ל-Armor Payments, שאותה רכשנו השנה".

איך אתה רואה את פיוניר בעוד 5-10 שנים?
"גם אחרי יותר מעשור של צמיחה משמעותית, אנחנו רואים את הפוטנציאל האדיר שיש לנו. ב-5-10 שנים הקרובות אנחנו רואים את עצמנו ממשיכים להיבנות ולהרחיב את מגוון המוצרים שלנו, לספק פתרונות ושירותים חדשים ולהתמודד עם האתגרים החדשים שייפתחו ביחד עם השוק.
אנחנו מתכננים להרחיב את טביעת הרגל העולמית שלנו, להגיע לשווקים חדשים ברחבי העולם ולמצב את עצמנו הן במדינות המפותחות, כמו ארצות הברית ובריטניה, והן במדינות המתפתחות, כמו וייטנאם, דרום קוריאה ומלזיה".

הראיון המלא יפורסם בגיליון הקרוב של המגזין מנהיגים מבית אנשים ומחשבים, שצפוי להתפרסם במהלך ינואר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים