התמחות חדשה באוניברסיטה העברית: ניהול סטארט-אפים

במסגרת תוכנית ה-Executive MBA תיפתח השנה התמחות ייחודית בהשקעה וניהול של סטארט-אפים, תחת השם Start Up 360 ● בסוף הלימודים יעמדו לרשות הסטודנטים יותר משני מיליון דולר להשקעה

גם לימודים זה סטארט-אפ? צילום אילוסטרציה: BigStock

האוניברסיטה העברית תשיק בשנת הלימודים הקרובה, במסגרת תוכנית ה-Executive MBA, התמחות בהשקעה ובניהול של סטארט-אפים, תחת השם Start Up 360. על פי האוניברסיטה, מדובר בהתמחות הראשונה מסוגה בעולם. הסטודנטים יקבלו במסגרתה מעטפת ניהולית כוללת לסוגיות הקשורות בהשקעה ובניהול של סטארט-אפים.

במהלך הלימודים ילוו את הסטודנטים מרצים מרחבי העולם והם יקבלו ליווי משפטי מפירמת עורכי הדין גרוס, קלינהנלדר, חודק, הלוי, גרינברג ושות', המתמחה בישראל בתחומי ההיי-טק וההון-סיכון. אנשי הפירמה יעבירו בנוסף קורס על כל הנושאים הקשורים להיבטים המשפטיים והמיסויים של חברות סטארט-אפ.

מהאוניברסיטה נמסר שהתוכנית תספק היכרות מעמיקה עם שוק הסטארט-אפים בארץ ובעולם, כיצד שוק זה מתנהל ואיך מתקבלות בו החלטות. התוכנית תפעל בשני ערוצים: היא תקנה ליזמים ולמנהלים בסטארט-אפים כלים להבין בצורה חדה מה בדיוק מחפשים משקיעים פוטנציאליים ואילו סוגי משקיעים כדאי להכניס בכל שלב של התפתחותן, ותקנה להם מיומנויות להערכת סטארט-אפים ולביצוע השקעה בהם.

במסגרת התוכנית יתקיים תהליך השקעה אמיתי בסטארט-אפים, בליווי קרנות הון-סיכון ומנטורים מחברות הון-סיכון כמו JVP ו-OurCrowd. בסוף התהליך יעמדו לרשות הסטודנטים יותר משני מיליון דולר להשקעה. ועדות ההשקעה של הגופים השונים יקבלו החלטה האם והיכן להשקיע את הסכומים הללו.

שלושה גורמים ישתתפו בתוכנית: מרצים אקדמיים מאוניברסיטאות כגון הרווארד, MIT, קלוג, דיוק וכמובן – האוניברסיטה העברית עצמה; שותפות עם חברות בינלאומיות כמו גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft), סימנס (Siemens) ו-Merck Ventures; ומשקיעים שותפים ואנשי מקצוע מעולם ההון-סיכון.

"המטרה: להפוך את ישראל ל-Scale up nation"

ד"ר שי הראל, המנהל האקדמי של התוכנית באוניברסיטה העברית, אמר כי "לאחר 17 מחזורים שהתמקדו בניהול אינטגרטיבי, השכלנו להבין שמנהלי העתיד מעוניינים לקבל במהלך התואר השני תכנים וידע שישליכו באופן ישיר על ניהול הקריירה שלהם. מיפינו את הידע האקדמי בתחומי הניהול השונים, ערכנו ראיונות עומק עם מנהלים שהצליחו וכאלה שלא, דיברנו עם חברות, משקיעים ומובילי מדיניות. התוצאה היא תוכנית מנהלים שמשלבת בין תחומי הליבה של מינהל עסקים להתמחות בניהול ובהשקעה בחברות סטארט-אפ".

לאוניברסיטה יש שאיפות גדולות בקשר לתוכנית. "אנחנו שואפים להפוך את ישראל מ-Startup nation ל-Scale up nation – כלומר, מדינה שיודעת לא רק להנביט סטארט-אפים רבים, אלא גם לזהות את המבטיחים שבהם ולהצמיח אותם לחברות רב לאומיות גדולות", אמר ד"ר הראל.

עו"ד איתי שי, שותף במשרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות' ומרצה בתוכנית, ציין כי "בעבודה היומיומית שלי אני נתקל על בסיס קבוע ביזמים מבריקים ובטכנולוגיות מקוריות, מתוחכמות ובעלות פוטנציאל. לא בכדי ישראל ידועה כאומת סטארט-אפ וכמקור לחדשנות וטכנולוגיות פורצות דרך, ואולם רק אחוז קטן מהסטארט-אפים מצליחים, בלי קשר לאיכות המוצר או השירות שלהם. לכן, יש צורך בתוכנית כמו זו, שמשלבת בין אנשי אקדמיה ומרצים, מנטורים מהתעשייה והשקעה כספית בסטארט-אפים".

לדבריו, "השילוב הזה של ידע אקדמי עם שנים רבות של פרקטיקה שהמנטורים מביאים לשולחן הוא ייחודי וקריטי להצלחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים