יבמ חשפה פלטפורמת נתונים מבוססת ווטסון ושירות ללמידת מכונה

על פי הענק הכחול, הפלטפורמה החדשה מספקת את המנוע המהיר בעולם לשילוב נתונים וקבלת החלטות

ווטסון של יבמ. צילום: מתוך ויקיפדיה

יבמ (IBM) הציגה בכנס WOW (ר"ת World Of Watson), שהתקיים באחרונה בלאס וגאס, את פלטפורמת הנתונים של ווטסון, Watson Data Platform. הפלטפורמה מגיעה כשירות במסגרת הענן של הענק הכחול.

על פי החברה, הפלטפורמה החדשה מספקת את המנוע המהיר בעולם לשילוב נתונים וקבלת החלטות. הוא נשען על יכולות קוגניטיביות ומיועד לאנשי מקצוע בתחומי הטיפול בנתונים. המנוע מאפשר לשתף פעולה, במסגרת הענן של יבמ, עם השירותים ומאגרי הנתונים הנדרשים לכל משימה ומועדפים על אנשי המקצוע.

במקביל, הודיעה יבמ על זמינות שירות חדש של ווטסון ללמידת מכונה, באופן המפשט את השימוש ביכולות למידת המכונה שלו והופך אותו אינטואיטיבי יותר, ונגיש בממשק לשירות עצמי.

בוב פיצ'יאנו, סגן נשיא בכיר ביבמ לתחום המחשוב האנליטי

בוב פיצ'יאנו, סגן נשיא בכיר ביבמ לתחום המחשוב האנליטי

לדברי בוב פיצ'יאנו, סגן נשיא בכיר ביבמ לתחום המחשוב האנליטי, "למידת מכונה מציגה עוצמות אדירות, אולם רבים מאנשי המקצוע כיום חסרים את הכישורים הנדרשים על מנת לנצל אותה לעסקים, כמו גם את היכולת לשתף פעולה באופן יעיל בעבודה מול מאגרי נתונים. Watson Data Platform הוא כלי סיוע קוגניטיבי ליצירת מודלים ללמידת מכונה, שמאיץ את האפשרות לעבור ממאגרי נתונים לתובנות בעלות ערך. בנוסף, זהו כלי מרוכז אחד המאפשר גישה לשירותי למידת מכונה ועיבוד שפה. כך יכול כל אחד – החל ממפתח האפליקציות ועד למנמ"ר – לשתף פעולה באופן שקוף ויעיל, על מנת להבין את ההיגיון שמאחורי הנתונים, לשאול שאלות טובות יותר ולעבור באופן יעיל יותר מתובנות לפעולה".

"מערכת למידת המכונה של ווטסון בנויה על גבי שרת Apache Spark ובונה באופן אוטומטי מודלים המשלבים מידע מובנה ובלתי מובנה, כמו גם ספריות למידת מכונה", ציין פיצ'יאנו. "כך, ניתן להאיץ את יישום המודלים האלה לפעילות עסקית אמיתית".

יצוין שהמערכת מציעה טכנולוגיית מסייע קוגניטיבי למדעי הנתונים, שמדרגת כל אלגוריתם ללמידת מכונה מול הנתונים הזמינים בפועל, על מנת להמליץ על האלגוריתם המתאים ביותר לטיפול בהם. בנוסף, כוללת המערכת את "הספרייה המקיפה ביותר של אלגוריתמים הזמינה כיום בתעשיה", לדברי פיצ'יאנו.

"אנשי מקצוע מבזבזים זמן רב מדי על איסוף נתונים"

בדבריו הציג פיצ'יאנו סקר של בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת הארווארד, שמעלה ש-80% מהארגונים מאמינים שהיעדר יכולת לפעול בצוותים סביב נתונים משותפים מהווה חסם להשגת יעדים עסקיים במסגרת זמנים הולמת. "אנשי מקצוע בתחום הנתונים עובדים על מאגרים נפרדים, בשפות תכנות שונות, נעדרים תמונה אחידה של הנתונים ומבזבזים זמן רב מדי על איסוף נתונים וניקויים", ציין.

"פלטפורמת הנתונים של ווטסון מסייעת בהתמודדות עם מכלול הבעיות האלה", הוסיף פיצ'יאנו. "היא מאפשרת שיתוף פעולה בין אנשי מקצוע בתחום, דוגמת מדעני נתונים, מהנדסי נתונים, אנליטסטים עסקיים ומפתחים, ועבודה משותפת סביב אותו אוסף נתונים, תוך יישום השפות, השירותים והכלים בהם הם מעוניינים להשתמש. בנוסף, מאפשרת הפלטפורמה ביצוע וירטואליצזיה נוחה ושיתוף תובנות לכל רוחב הארגון".

לדבריו, ההתבססות של המערכת על Apache Spark, שהיא סביבה פתוחה, כמו גם על המחשוב הקוגניטיבי ועל המשאבים של The Weather Company, אותה רכשה יבמ, מאפשרת לאנשי מקצוע לקלוט כמויות גדולות של נתונים מסוגים שונים לתוך הענן במהירות של עד 10 ג'יגה-ביט בשנייה. כן ניתן לנקות, לערוך ולעצב את הנתונים לצורך בנייה קלה יותר של מודלים, להוסיף או להסיר שותפים לעבודה תוך שמירה על בקרת גרסאות, וכן לגרור ולהפעיל שירותים במסגרת "מחברת אנליטית", המאפשרת רמה גבוהה יותר של פריון עבודה וניהול נכון יותר של זמנים.

פלטפורמת הנתונים של ווטסון נשענת על סביבה אקולוגית מתרחבת בהתמדה של ספקי שירותים, שלפי יבמ מאפשרים לאנשי המקצוע להשתמש בשפה ובכלים המועדפים עליהם. החברה שילבה לפלטפורמה זו יותר מ-20 שותפים וכלים, דוגמת SQL ,Python ,R, ג'אווה (Java) ו-Scala.

Watson Data Platform נגישה בעזרת פלטפורמת הנתונים של ווטסון וכממשק תכנות יישומים בענן Bluemix או מסביבת z/OS של יבמ.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים