"ארגונים חוששים מהאינטליגנציה המלאכותית – אבל היא מאפשרת להם להשתפר"

"האינטליגנציה המלאכותית, ו-ווטסון בתוכה, מאפשרת לנתונים 'ללכת ללמוד' ו-'לחזור' כשהם חכמים יותר", אמרה ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ

ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ. צילום: יח"צ

"אנשים וארגונים רבים חוששים מהאינטליגנציה המלאכותית. זה דבר שקורה תמיד כשנכנסת טכנולוגיה חדשה. אלא שאין מה לחשוש ממנה – האינטליגנציה המלאכותית, ו-ווטסון (Watson) בתוכה, מאפשרת לנתונים 'ללכת ללמוד' ו-'לחזור' כשהם חכמים יותר", כך אמרה ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ (IBM).

רומטי דיברה בכנס Wow (ר"ת World of Watson) של יבמ, שנערך באחרונה בלאס וגאס. היא השיבה לרבים שחוששים מהשינויים הטכנולוגיים המהירים, בהם פרופ' סטיבן הוקינג, שהביע מספר פעמים את חששו מכך שהאינטליגנציה המלאכותית תדחק את זו האנושית בתוך זמן לא רב.

לדבריה, "אינטליגנציה מלאכותית היא נושא שיש בו סוגיות רבות של אתיקה ושקיפות. אנחנו פועלים בנושאים האלה, כמו גם למציאת פתרונות להשפעתה על שוק העבודה". היא ציינה כי הענק הכחול חבר לגוגל (Google), אמזון (Amazon) ופייסבוק (Facebook) כדי לטפל בסוגיות המוסריות שעולות בתחום".

"ווטסון הגיע למסה קריטית", אמרה רומטי. "מאות מיליוני אנשים מושפעים ממנו כבר כעת ועד סוף השנה הבאה נעבור את המיליארד".

באשר לחברה שהיא עומדת בראשה ציינה רומטי כי "יבמ הייתה שותפה בכל פריצות הדרך, בין אם הטיסה לירח, מכשירי הכספומט הראשונים והמחשבים האישיים. אנחנו רואים בתחום הבריאות את התרומה הבאה שלנו לאנושות". כך, החברה השקיעה כסף במחקרים שנעשים בתחום בסיוע ווטסון, למשל בחקר הסרטן. עוד היא אמרה כי "ווטסון פועל גם בתחום החינוך ומסייע לתלמידים לבחור את המסלולים שלהם".

רומטי עוקצת את גוגל

בעקיצה כלפי גוגל אמרה מנכ"לית יבמ כי "הנתונים של הלקוחות הם רכושם, ולכן ווטסון פועל בכל ארגון בנפרד. הוא שומר את המידע בתוך הארגון ולא הופך אותו לנחלת הכלל".

"החלטה נוספת שקיבלנו", הוסיפה, "הייתה לבנות אקו-סיסטם – מפתחים, אוניברסיטאות וחברות אחרות. אנחנו לא יכולים להיות מומחים בכל התחומים".

רומטי השיבה על השאלה כיצד עובדים עם ווטסון. "הוא לא נועד לתכנות אלא ללימוד ולהבנה של ידע", אמרה. "יש דרכים רבות לעבוד עימו. הראשונה היא להשתמש בו לכל דבר שמצריך קשר עם אנשים. כך, למשל, יש בבנק ביפן רובוט בשם פפר, שמקבל את פני הלקוחות ופועל בהתאם לתנועותיהם. כמו כן, אנחנו משתפים פעולה עם התוכנית רחוב סומסום ועוזרים לילד לבחור את הפרק המתאים לו מתוך הסדרה".

"ווטסון ישפיע גם על התמחויות", ציינה. "הרבה עובדים פורשים בתקופה הנוכחית והידע שלהם אובד. צריך לדאוג שהוא יוכל לשרת גם את הצעירים בני דור המילניום, שמתחילים להיכנס לעולם העבודה".

היא הוסיפה כי "עוד תחום הוא הייצור. אנחנו כבר רואים שינויים כתוצאה מהכנסת ווטסון לחברות תעשייתיות גדולות, כדוגמת איירבוס (Airbus) וטבע".

"לבסוף", אמרה, "אפשר להשתמש בווטסון לכל דבר שדורש גילוי ומחקר. למשל, חיפוש תרופות וניהול מצב החולים במחלות קשות כמו ALS".

לסיכום אמרה רומטי כי "ווטסון הוא פלטפורמת האינטליגנציה המלאכותית לעסקים, אבל רק ביחד עם המחויבות שלהם. ביחד אנחנו משנים את העולם. רק התחלנו בכך. הרבה אנשים מדברים על מהפכות, אבל מעט עושים זאת. אנחנו נעשה זאת ביחד". היא חזתה ש-"בעוד חמש שנים, כל החלטה שנקבל, אישית או מקצועית, תיעזר בווטסון".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים