אסף סובול, אורקל: "המידע מגיע מכל מקום אפשרי ויש למצותו"

לדברי סובול, מנהל פיתוח עסקי באורקל ישראל, "נוצר מצב בו אנו רוצים להתעסק בחדשנות - אבל אין מה לעשות, צריך לעסוק גם באינטגרציה"

אסף סובול, מנהל פיתוח עסקי, אורקל ישראל. צילום: ניב קנטור

"המידע מגיע כמעט מכל מקום אפשרי וגורמים שונים בארגון רוצים למצות אותו". כך אמר אסף סובול, מנהל פיתוח עסקי, אורקל (Oracle) ישראל.

סובול דיבר בכנס BI, Big Data & Analytics. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ג') באולם LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום, והנחו אותו אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי סובול, "פעמים רבות, פרויקטי Big Data ו-Analytics לא מתרוממים. זה קורה ממגוון סיבות: היעדר מיקוד בין הפרויקט לבין הליבה העסקית של החברה; היעדר יכולות ומיומנויות של אנשי מידע ומדעני מידעי, לצד מחסור בכוח אדם בתחום; מדעני מידע הם אינטגרטורים ולא חדשנים; הפרויקט לוקח יותר מדי זמן ומניב מעט מדי ערך".

פיל לבן

על פי סובול, "בעת מימוש פרויקטים שכאלה, יש הרבה בעלי עניין וכל אחד מהם רוצה דברים שונים: המנכ"ל רוצה הפחתת עלויות, סמנכ"ל השיווק רוצה התאמה אישית, המנמ"ר מחפש טכנולוגיות חדשות לתפעול ה-IT היומיומי, וסמנכ"ל התפעול מנסה לעשות מיטוב לכל תהליכי בארגון".

הוא ציין כי "על כל אלה, הטכנולוגיה יודעת לענות בצורה יפה ולהוציא ערך מזוקק. הבעיה היא שרוצים ממנו הרבה תוצרים, ויוצאים לפרויקט כשהוא לא ממוקד, אז הפרויקט מתארך ולא מתמקד ולא יוצר ערך ועלול להפוך ל'פיל לבן'".

"היבט נוסף הוא שמדען המידע מתעסק בתשתית – ולא במידע. לעתים, מדען המידע מבזבז זמן רב בשלב האינטגרציה. בנוסף, יש עיסוק הדורש זמן רב בתשתית ובתפעול". כך, אמר סובול, "נוצר מצב בו אנו רוצים להתעסק בחדשנות – אבל אין מה לעשות, צריך לעסוק גם באינטגרציה".

"ארגונים נדרשים לטפל בתחומי ה-Big Data ו-Analytics", סיכם סובול. "לאורקל יש קשת של מוצרים לתחום מקצה לקצה. לא משנה מהו החיישן, מהו מקור המידע – אנו נדע לטפל בו וניקח ממנו מידע. בנוסף, ההיצע שלנו בענן מביא לארגונים יכולת לזקק את המימד העסקי עם החזר השקעה".

ינאי מילשטיין, מנהל פעילות אינפורמטיקה בקבוצת אמן. צילום: ניב קנטור

ינאי מילשטיין, מנהל פעילות אינפורמטיקה בקבוצת אמן. צילום: ניב קנטור

ינאי מילשטיין, מנהל פעילות אינפורמטיקה (Informatica) בקבוצת אמן, אמר כי החברה מייצגת את אינפורמטיקה בארץ זה 17 שנה.

לדברי מילשטיין, "היום, כאשר ארגונים רוצים להיכנס לתחום ה-Big Data, נדרש לכתוב המון שורות קוד. אנו מספקים 'אגם מידע' חכם, זה כלי בו אנו מציעים באילו נתונים להשתמש. בתוכו, יש כמה רכיבים: הוא מאפשר מתן גישה נוחה לכל הנתונים, על ידי המשתמשים העסקיים. הדבר נעשה בתצורת שירות עצמי, עם ממשל".

רכיבים נוספים, ציין מילשטיין, "מספקים מיפוי מידע חי, מיזוג קל בין מקורות, השוואה של נתונים, הצגה גרפית של תוצאות – והכל תוך כדי תנועה".

לדבריו, "אחרי שהבנו את הקשרים של הנתונים ואחרי שהכנו אותם – אנו רוצים 'לשפוך' אותם לאגם הנתונים. אנו יודעים להביא כמעט את כל הנתונים ב'מכה' אחת. זה מייעל את התהליך, ומזרים את הנתונים במהירות".

הבעיה, ציין, "היא שאנו רוצים לעשות המון דברים עם הנתונים באגם. לשם כך, יש לנו 'מוציא לפועל' חכם, אשר עושה מיטוב לטכנולוגיה, וכך ניתן לשמר את ההשקעה שכבר בוצעה בטכנולוגיה".

מילשטיין סיכם כי "יש בישראל יותר מאלף מפתחי אינפורמטיקה. השימוש בטכנולוגיה שלה מספק אפס אחוז סיכון בכתיבת קוד – יחד עם 500% יעילות לאורך זמן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים