"יש אתגרים שנשים יכולות לנהל טוב יותר"

"נשים בתפקידי הנהלה בכירים יכולות להביא לשגשוג וצמיחה של הארגון, ולזוויות חדשות של עבודה", אומרת מיה קוגלר, מנהלת מגזר ממשלה בקבוצת אמן, בראיון ליום האישה הבינלאומי

מיה קוגלר, מנהלת מגזר ממשלה בקבוצת אמן

האם את רואה הבדלים בתפיסות הניהול בין נשים וגברים?  
"כן. ההבדלים באים לידי ביטוי בדרכי הניהול, החשיבה, קבלת ההחלטות וביצוען. נשים ינהלו בסגנון חברתי, בין אישי ומשתף, וגברים – בסגנון משימתי, סמכותי ומכתיב יותר.

לאישה בדרגת ניהול יש יתרונות בהשגת ידע ועיבודו דרך חשיבה אינטואיטיבית, בניגוד לדרך אל הידע המתבססת על היגיון וידע פורמלי אצל גברים. הניהול הנשי מונע גם מהרגש אך פחות אימפולסיבי, וישנם אתגרים ומכשולים שביכולתן של נשים לנהל ולחלוף על פניהם בצורה טובה יותר.

בתפקידי, כמנהלת מגזר ממשלה, המנוע רב העוצמה שדוחף אותי קדימה הוא טובת הארגון בשילוב עם הליכה אחר החזון האישי שלי. בה בעת, אני חותרת למלא את תפקידי במסגרת המשפחתית. אני פועלת בדגש על יחסים בין אישיים, פיתוח והעצמת העובדים, תוך הבנה עסקית של צרכי הלקוח. הדבר יוצר מערכות שיתופיות, תחושת שייכות גבוהה יותר ומוסר עבודה גבוה יותר, שבסופו של דבר מביאים להצלחת הארגון.

באופן כללי, אני חושבת שנשים בתפקידי הנהלה בכירים בארגונים יכולות להביא בתחומים מסוימים לשגשוג וצמיחה של הארגון, ולזוויות חדשות של עבודה".

האם עדיין יש תקרת זכוכית לנשים בתעשייה?
"לא. תקרת הזכוכית כבר לא קיימת. כיום, לפי דעתי, אין תפקיד או עמדה ניהולית שחסומים בפני נשים – לא כלפי מעלה ולא לרוחב. אמנם קיים קושי בדרך לתפקידים שנתפסים כגבריים, אך אין זה אומר שהדבר לא אפשרי.

נשים נמצאות כיום בעמדות מפתח רבות. הן מוכיחות יכולות גבוהות בפן העסקי-הניהולי, המקצועי והבין אישי, והן זכאיות לאותן הזדמנויות עבודה בעולם התעסוקתי כמו הגברים. יתרה מזאת, אני רואה יתרון גדול לנשים בתפקידי מכירות ופיתוח עסקי לצורך יצירת שותפות אסטרטגית עם לקוחות, מיקוד וחתירה למטרה".

איך הארגון שלכם מקדם נשים?
"אצלנו, בקבוצת אמן, קידום הנשים זהה לקידום הגברים. אין תפקיד החסום בפני נשים והראייה לכך היא שבכל אחת מיחידות הקבוצה נמצאות נשים בתפקידי ניהול בכירים: המכירות, הרכש, השיווק, הכספים והפיתוח.

מעבר לכך, בתנאי ההעסקה קיימות אפשרויות לשעות עבודה גמישות, ובמקרים מסוימים יש אף אפשרות לעבוד מהבית ואף לצאת יום-יומיים בשבוע מוקדם יותר. כמו כן, עובדות שחוזרות מחופשת לידה יכולות לבחור לחזור בצורה הדרגתית לעבודה, וניכרת ירידה בעזיבה של נשים לאחר הלידה. בנוסף, ישיבות הנהלה חשובות מתקיימות עד השעה 16:00 והטבות לנשים שיצאו לחופשת לידה, כגון רכב וביטוחים למיניהם, נשמרות לחצי שנה".

מה התכונות החשובות ביותר כדי להצליח בקריירה בעידן הנוכחי?
"קודם כל, את חייבת להאמין בעצמך, לבצע, לפעול וליזום. להבין את העולם העסקי שבו אנחנו עובדים, חיים ומתמודדים איתו. לא מספיק רק לרצות ולדעת לעשות, צריך להבין את החוזקות והחולשות, לראות קדימה, לפעול מהר ולדעת לקבל החלטות מושכלות – ולא לשלוף מהמותן. כמובן שחייבים להעז בכדי להצליח".

איזה אירוע או אישיות עיצבו את אישיותך או השפיעו על עתידך?
"יש כמה: בתחילת דרכי המקצועית שאבתי השראה מהבוס הראשון שלי, שהאמין ביכולותיי ובתפיסה 'לא לפחד ולהעז' – תפיסה שמובילה אותי לאורך כל חיי המקצועיים.

שני הוא בעלי, שמעניק לי גיבוי ותמיכה בפן המקצועי והאישי, ומפרגן על תעוזה וקידום בקריירה.

שלישי הוא בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן. הוא איש של חזון ואסטרטגיה, שמהווה עבורי דוגמה ומודל לחיקוי. הדבר בא לידי ביטוי גם בתחום עליו אני אחראית – הובלת הפעילות של קבוצת אמן במגזר הממשלתי, שקיבלה דחיפה אדירה בשנים האחרונות".

מה רצית להיות כשתהיי גדולה ואיך הגעת לאן שהגעת?
"התחלתי את הקריירה שלי בידיעה שאני רוצה לעבוד עם אנשים והבנתי שהמקצוע יכלול שילוב של עבודה עם הצד האנושי והתפתחות עסקית. כך הגעתי לתפקידי בו יש לי את היכולת להניע את החברה קדימה להתפתחות, צמיחה וגידול, בד בבד עם יצירת קשרים אישיים. קשרים אלה קידמו אותי לשביעות רצון גבוהה בעבודה ביום יום וגם להצלחה עסקית".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים