"המנמ"ר נדרש לתת מענה לחדשנות – וגם לצמצום עלויות, רגולציה ואבטחה"

"הוא לא פטור מניהול קפדני של משאבי הארגון, על כל המשתמע מכך", אמר סוהאס קלקאר, מנהל הטכנולוגיות הראשי וסגן נשיא מרכז המצוינות של BMC העולמית

סוהאס קלקאר, מנהל הטכנולוגיות הראשי וסגן נשיא מרכז המצוינות של BMC העולמית

"המנמ"ר מתמודד כיום בשתי חזיתות: מצד אחד, הוא צריך לתת מענה לאתגרי החדשנות של הארגון ולאפשר לו להיות אג'ילי, אבל מצד שני, הוא עדיין מתמודד עם לחץ מחירים, דרישה להתייעלות, רגולציה ואבטחת מידע. הוא לא פטור מניהול קפדני של משאבי הארגון, על כל המשתמע מכך", כך אמר סוהאס קלקאר, מנהל הטכנולוגיות הראשי וסגן נשיא מרכז המצוינות של BMC העולמית.

לדבריו, "BMC רוצה להיות לצד המנמ"ר בתקופה מאתגרת זו. יש לחברה פתרונות לדילמות של המנמ"ר, שנקרע בין חדשנות ל-IT המסורתי".

קלקאר דיבר בכנס וסיור לימודי שערך פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 של אנשים ומחשבים בניו-דלהי, בירת הודו, ובסביבותיה. באירוע השתתפו כמה עשרות סמנכ"לי מחשוב ומנהלי חברות טכנולוגיות מארגונים מובילים במשק הישראלי והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

הכנס כלל שלושה פאנלים בהשתתפות מנמ"רים ונציגי חברת ספקיות, בהנחיית רונן זרצקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ישראכרט. בנוסף, ערכו משתתפי הכנס סיורים מקצועיים באחד ממרכזי הפיתוח של טאטא (TATA), המבצעת במיקור-חוץ את פרויקט הסבת מערכות הליבה של בנק יהב, ובאחד ממרכזי הפיתוח של יבמ (IBM) בניו-דלהי.

בדבריו סקר קלקאר את השינויים הטכנולוגיים שעברו על העולם בעשורים האחרונים. כמו כן, הוא עמד על מרכזיותה ההולכת וגדלה של הודו בכל מה שקשור לחדשנות ופיתוח מוצרים עבור BMC, שנערכת כעת לעידן הדיגיטלי בארגונים. הנחת היסוד של ענקית השו"ב היא שעידן זה הוא חלק בלתי נפרד ממערך ניהול השו"ב של הארגון.

בין היתר, הוא אמר כי "ב-1990 היה רק למיליון איש ברחבי העולם מכשיר מובייל, בעוד שכיום, בכל רגע נתון מועלות 1,158 תמונות לאינסטגרם (Instagram)".

הוא התייחס לשוק הארגוני וציין ש-"במקביל לחידושים הטכנולוגיים הקשורים לעידן הדיגיטלי, המשיכו מגמות שהחלו בעבר, כגון ההצטרכנות של ה-IT, התפתחות הענן, המבוסס על שירותים ואפליקציות, ועוד חידושים שממשיכים לאתגר את כל הארגונים".

קלקאר ציין ש-"המגמות החדשות מגדילות את הוצאות ה-IT של הארגון, ובמקרים רבים ללא שליטה מצד המנמ"ר, משום שהם מגיעים מגורמים אחרים בארגון, כגון מנהלי השיווק או העסקים, שצריכים להתמודד עם אתגרי השוק והתאמה לציפיות הלקוח".

"הדיגיטליות אינה עוד סתם דבר", אמר. "מעבר לארגון דיגיטלי הוא שינוי הדרך שבה הוא משרת את הלקוחות שלו, שינוי התפיסה בה הוא נותן להם מענה. אלה מחייבים תזמור מחדש של ניהול משאבי הארגון – שייתן מענה לכל השינויים, לעלויות, לטכנולוגיה, לזמינות ולתפקידן של התשתיות".

"הניהול של ה-IT צריך לאפשר לכל עובד בארגון שיש לו טלפון נייד להשתמש בו לכל הצרכים של הארגון ולהשאיר לו את חוויית המשתמש שהוא מורגל אליה בתשתיות", הוסיף. "מצד שני, צריך לתת ללקוחות את חוויית הקנייה אונליין הטובה ביותר. כל אלה מייצרים אתגרים של אבטחה, אמון ויכולת לנצל טוב יותר כל רכיב תוכנה".

יורם אלול, המנהל האזורי של BMC

יורם אלול, המנהל האזורי של BMC

"בתוך כל אלה, BMC רוצה להיות זו שתוביל את ניהול הארגון הדיגיטלי, ברמת השו"ב וברמת כלל הצרכים של המנמ"ר", סיכם קלקאר. "אנחנו עומדים לצד המנמ"רים כבר 30 שנים ומלווים אותם בכל השינויים הטכנולוגיים, ורוצים לעשות זאת גם בניהול הארגון הדיגיטלי".

"גולת הכותרת: מרכז הפיתוח בתל חי"

את קלקאר הציג יורם אלול, המנהל האזורי של BMC. הוא ציין כי מדובר בחברה ותיקה מאוד בשוק, שנוסדה ב-1980 ומרחיבה את פעילותה בישראל בכל שנה.

אלול דיבר על עידן השו"ב החדש ש-BMC מביאה בימים אלה לשוק, שלדבריו מפשט את הנושא המורכב הזה ומאפשר גמישות מלאה לארגונים. הוא הוסיף כי אשתקד הצטרפו לחברה לקוחות חשובים, כגון חברות הביטוח מנורה ומגדל.

הוא הוסיף ש-BMC זכתה במשך ארבע שנים ברציפות בדירוג של STKI כמובילת שוק בישראל בתחום ה-BSM.

"גולת הכותרת של פעילות החברה בישראל היא מרכז הפיתוח שלה בתל חי", אמר אלול. "המרכז מעסיק יותר מ-200 עובדים, חלקם סטודנטים ממכללת תל חי, שחלקם משתלבים אחר כך בעבודה אצלנו". הוא ציין ש-"אנחנו רואים בכך ביטוי חזק לקשר בין האקדמיה והתעשייה".

לדברי אלול, הקמת המרכז נבעה משיקולים לאומיים ומשיקולים כלכליים שהוכיחו את עצמם. "עלויות הפיתוח שלנו בתל חי זולות ב-70% מאשר בתל אביב, בעיקר בגלל הנדל"ן הזול בצפון וההטבות שהממשלה מעניקה לחברות כמונו".

הוא ציין שמנכ"ל BMC, בוב ביצ'אמפ, יגיע בקיץ הקרוב לישראל. "בין היתר, הוא יבקר במרכז הפיתוח בתל חי ויכריז בו על השקעות נוספות של החברה בשוק הישראלי", אמר אלול.

בין המרצים הנוספים בכנס היו גדי דודיאן, מנמ"ר בנק יהב, ואייל מוסקול, מנכ"ל השלוחה הישראלית של TCS, זרוע המחשוב של טאטא.

לאחר שני ימי הדיונים, ניצלו המשתתפים את הימים הנותרים, בטרם החזרה לארץ, לביקור קצר בניו-דלהי ובסביבתה. הם עמדו מקרוב על התרבות, אורח החיים והאתגרים מולם מתמודדים 1.2 מיליארד הודים. בין היתר, הם ביקרו בטאג' מאהל, אחד האתרים המומלצים בעולם, בעיר הוורודה, בארמון הרוחות ובמקדש הינדי וסיקי.

המשך הדיווחים – במהלך השבוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים