"זמינות המידע היא המבדילה בין ארגון משגשג לנובל"

כך אמרה ורד ליברמן, מנהלת פעילות Veeam לאזור אגן הים התיכון ● לדבריה, "המידע בארגונים נמצא במצב מתמיד של גידול ובד בבד הופך להיות המהות של העסק"

ורד ליברמן, מנהלת פעילות Veeam לאזור אגן הים התיכון. צילום: קובי קנטור

"העולם העסקי כיום מהיר ותחרותי מבעבר. בשל הפיכת המידע למרכיב מהותי בהווייה העסקית, הזמינות שלו קריטית יותר מבעבר. ארגון שיידע לייצר זמינות סביב השעון למידע שלו – ישרוד ויצליח, וארגון שלא יעשה זאת, ינבול". כך אמרה ורד ליברמן, מנהלת פעילות Veeam לאזור אגן הים התיכון.

ליברמן דיברה בפתח כנס השותפים של הסניף הישראלי של החברה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') באולם אירועים סטוקו במגרשי הטניס הדר יוסף.

"המידע בארגונים נמצא במצב מתמיד של גידול", אמרה ליברמן. "בד בבד, הוא הופך להיות המהות של העסק. כפועל יוצא מכך, הזמינות של המידע היא כבר מזמן לא עניין טכנולוגי, כי אם חלק מההרצה התפעולית, אשר חיונית בכל ארגון".

"המנמ"ר בארגון כיום נמצא במצב בעייתי למדי", אמרה ליברמן. "הוא מתמודד עם כמה אתגרים בכמה מישורים: תקציבי ה-IT נותרו כשהיו, שטוחים או מצטמצמים. מנגד, החיוניות והקריטיות של ה-IT, לטובת ההיבטים העסקיים של הארגון – הולכת וגדלה". כך, ציינה ליברמן, "על המנמ"ר לתת מענה לכמה היבטים: העסקים משתנים במהירות ועליו להתאים את ה-IT לארגון המשתנה אף הוא. התחרות העסקית בכל המגזרים רק הולכת וגדלה. זמינות כבר אינה שאלה של בחירה, אלא כורח. ארגונים נדרשים להיות זמינים סביב השעון – בכל עת ובכל מקום בו יש מערכות מחשוב ארגוניות. כך, המנמ"ר כבר לא יכול להיות במצב בו אין זמינות, כי הנהלות ארגונים לא מקבלות, כבעבר, מצב זה. שלא לדבר על מצב חמור מכך, של נפילת מערכות המחשוב".

יש פער בארגונים

ליברמן ציטטה מחקר של פורסטר (Forrester), ממנו עולה כי כ-35% מהחברות מדווחות שלארגונים יש היום ציפיות מאתגרות מיכולות ההתאוששות וההמשכיות העסקית של מערכות המידע שלהם. עוד ציינה כי "פורסטר מעריכה כי יש פער בארגונים, בין הציפיות של ההנהלה ממערכות ה-IT בכל הנוגע לזמינות מידע – לבין היכולות והביצועים בשטח. מטרתנו לצמצם פער ציפיות זה".

"בעולם המודרני, ארגונים נדרשים לגישה למידע סביב השעון, כיוון שזהו המפתח להצלחתם", אמרה ליברמן. "הם גם נדרשים לספק זמינות כזו בגישה למידע עבור הלקוחות. מנמ"רים נדרשים לגשר על הפער: בעוד הם ממשיכים להשקיע במחשוב, הם לא משקיעים בגיבוי ובזמינות, או עושים זאת בדרך הישנה והמסורבלת. המטרה שלנו," אמרה ליברמן, "היא מימוש החזון של 'זמינות מידע תמיד', והמשמעות שלו היא יכולת התאוששות בתוך רבע שעה לכל היותר, לכל ארגון, מכל מגזר תעשייה ובכל גודל. אנו מתחייבים לכך, ועומדים בהתחייבות".

ליברמן סיימה באומרה כי היא פתחה את הסניף הישראלי של Veeam לפני ארבע שנים, ובעזרת שלושה מפיצים – Arrow ECS, זברה ו-C-Data. יחד עם למעלה מ-100 השותפים העסקיים, הם הגיעו כבר להטמעות בקרב יותר מ-1,500 ארגונים בארץ. "נמשיך בצמיחה המואצת שלנו גם השנה", אמרה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    משפט אירוני, מפיה של מנכ"לית נובל ישראל לשעבר

אירועים קרובים