הטכנולוגיה הישראלית – בלב התערוכה הטכנולוגית הגדולה בעולם

ממכשיר שרוטט כשמכופפים את הגב ועד טכנולוגיה שמראה האם החיתול של התינוק יבש, מתרגום סימולטני לשפות רבות ועד לפלטפורמה למיפוי זיהום אוויר - אלה הפיתוחים הישראליים הבולטים ב-CES 2016

בימה עולמית - וישראלית - לחדשנות. CES 2016

זו השנה השנייה שמכון הייצוא ומינהל סחר החוץ במשרד הכלכלה הקימו ביתן לאומי ישראלי ב-Eureka Park – מתחם החדשנות והסטארט-אפים בתערוכת CES, שמתקיימת בימים אלה בלאס וגאס. מאות אלפי המבקרים בתצוגה יכולים לראות בו את הפיתוחים של 16 חברות (מתוך יותר מ-3,600 בסך הכול). נציגי החברות הישראליות אף נפגשים בימים אלה עם נציגים בכירים של ענקיות בינלאומיות – מפגשים שאורגנו בסיוע משרד הכלכלה.

מגוון גדול של טכנולוגיות מוצגות בביתן הלאומי, בהן: האפרייט טריינר – מכשיר המוצמד לגב התחתון ורוטט בכל פעם שגבו של המתאמן כפוף, כדי להזכיר לו להתיישר; FRIO – מערכת קירור לבישה, המקררת את הגוף במהלך מאמץ גופני, ופותחה על ידי הסטארט-אפ ICETRON; ורכזת גינה חכמה, שפותחה על ידי GreenIQ ושולטת בתזמון השקיית הגינה, בהתבסס על נתוני מזג אוויר עכשוויים וחזויים. היא ניתנת לשליטה מכל מקום ובכל זמן דרך אפליקציה לסמארטפונים, טאבלטים ומחשבים אישיים.

טכנולוגיה נוספת שמוצגת בביתן, שיצרה WonderVoice, מאפשרת אינטראקציה עם אפליקציות ללא מגע וללא צורך במבט. כמו כן, ניתן למצוא שם מוצרים המנטרים את מצב החיתול, שפותחו על ידי דיגיסנס. הניטור מספק בזמן אמת אינפורמציה מרובת מחוונים על מצב והתנהגות האדם. כל המדדים הללו נותנים למטפלים מידע חיוני על מצב האדם, ללא מגע עם הגוף וללא כל הפרעה.

מבקרי הביתן יכולים למצוא בו גם תוכנה לבקרת תנועת גוף מלא בתלת ממד, שפותחה על ידי אקסטרים ריאליטי (Extreme Reality) עבור כל מערכות ההפעלה, באמצעות כל מצלמת דו ממד סטנדרטית; מצלמת וידיאו שיוצרת וידיאו תלת ממדי ב-360 מעלות, מעשה ידיה של Humaneyes; פלטפורמה להמלצות תוכן לילדים של קידוז, ומגוון כלים המבוססים עליה; ותרגום קולי סימולטני של שיחות טלפון בזמן אמת ב-15 שפות וב-24 דיאלקטים, פרי פיתוחה של Lexifone.

בין האטרקציות הישראליות הנוספות בביתן: טבעת שהופכת כל מסך ורהיט למסך מגע אינטראקטיבי, שפותחה על ידי MUV; ופלטפורמה למיפוי וניתוח זיהום האוויר במרחב, פרי פיתוח של בריזומטר. הניתוח מבוצע בזמן אמת, על בסיס כתובת, ובכך ניתן ליצור מפת איכות אוויר ארצית (ועולמית) ברזולוציה של רחוב.

פתרון להנגשת הבית החכם מוצג על ידי SwitchBee. הוא מבוסס על טכנולוגיה אלחוטית (Wi-Fi ו-RF), ומאפשר את הפיכת הבית ל-"חכם" ללא שום שינוי תשתיתי בבית. עוד פתרון בתחום, של Sensibo, הוא מזגן חכם שלומד את הרגלי המשתמש וחוסך עשרות אחוזים בחשבון החשמל. ניתן לשלוט על המזגן מהסמטארטפון מכל מקום בעולם. כמו כן, מוצגות בביתן מדפסות תלת ממדיות, שמדפיסות מעגלים אלקטרוניים – פרי פיתוח של ננו דיימנשן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים