ראש ה-NSA מודאג: "דאעש תתקוף תשתיות קריטיות בסייבר"

אדמירל מייקל רוג'רס הביע את חששותיו מפני מתקפות סייבר על תשתיות קריטיות ומתקפות קיברנטיות של ארגון המדינה האסלאמית ● הוא ציין כי כל אלה עלולים להתממש "עוד במהלך כהונתי זאת"

מייקל רוג'רס, ראש ה-NSA וראש פיקוד הסייבר של צבא ארצות הברית. צילום: ויקיפדיה

"מתקפת סייבר שתפגע בתשתיות קריטיות היא רק שאלה של מתי. אני מאמין שבסוף זה רק עניין של זמן עד שמישהו יעשה משהו הרסני. אני מודאג מכך שהמדינה האסלאמית תביט על פיגועי סייבר כעל מערכת נשק". כך אמר אדמירל מייקל רוג'רס, ראש הסוכנות לביטחון לאומי, ה-NSA.

רוג'רס, המשמש גם כמפקד פיקוד הסייבר בצבא ארצות הברית, דיבר אתמול (ג') בוועידה הטכנולוגית של הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) בעיירה לגונה ביץ' בדרום קליפורניה.

רוג'רס דיבר על הרצון של הסוכנות לעבוד באופן הדוק יותר עם חברות הטכנולוגיה האזרחיות. "הצפנה חזקה היא האינטרס של האומה לצד היכולת לקבל תובנות על ההתנהגות פלילית ועל איומים על ביטחון המדינה", אמר. "אני רוצה שיהיה דיאלוג בין חברות הטכנולוגיה וה-NSA, כדי להבין איך לעשות את זה ולמצות מזה את המירב". כדוגמה לשיתוף פעולה שכזה הזכיר את הפריצה לסוני (Sony) בשלהי 2014, אז החקירה בוצעה על ידי החברה, ה-NSA וה-FBI במשולב. "העתיד טמון ביצירת סביבה של שותפויות החובקות את המגזר הציבורי והפרטי".

מקבילה דיגיטלית של פרל הארבור

לצד חששותיו מפני מתקפות סייבר על תשתיות קריטיות ומתקפות קיברנטיות של ארגון המדינה האסלאמית, אמר האדמירל רוג'רס כי "איני חושב שבארצות הברית תהיה אי פעם מקבילה דיגיטלית של פרל הארבור. אני לא מקבל את האנלוגיה, כי אני לא חושב שהתקפות סייבר מאסיביות היום יכולות להיות מפתיעות כמו ההתקפה על פרל הרבור בשנת 1941".

רוג'רס התווה שלושה איומי סייבר הנוגעים ביותר לארצות הברית. האחד, מתקפות סייבר שמסבות נזק לתשתית – "זה רק עניין של זמן עד שמישהו באמת יחולל משהו הרסני". האיום השני לדבריו, הוא מניפולציה על נתונים – "מה קורה כאשר לפתע הנתונים שלנו הם כאלה שעברו מניפולציה ואתה כבר לא יכול להאמין למה שאתה רואה? אני בא מהצבא, ורגיל לקבל נתונים ולהחליט על בסיסם, עם ניהול סיכונים מהיר. מה קורה אם הנתונים המוצגים נמצאים בספק? אני מאמין שזה מה שיקרה".

האיום השלישי לדברי אדמירל רוג'רס, הם גורמים לא-מדינתיים. "מה קורה", שאל תיאורטית, "כאשר שחקן שאינו מדינה, שאין לו עניין בסטטוס-קוו, דוגמת דאעש, שחזונו על העולם מנוגד לחלוטין לזה שלנו? הארגון מנצל את האינטרנט לא רק ככלי ליצירת הכנסות, לגיוס לוחמים, להפצת האידיאולוגיה – אלא במקום זאת, הם יתפסו את המרחב הזה כמערכת נשק?"

הוא סיים בציינו כי כל החששות הללו עלולים להתממש "עוד במהלך כהונתי זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים