גרג דמישלי, גוגל: "הדרך לחנך המנמ"ר השמרן למעבר לענן – ארוכה"

על פי דמישלי, "בעוד חמש שנים, נתבונן על מערכי המחשוב הארגוניים של היום כאילו מדובר בתקופת האבן, זה ייתפס כמשהו מטורף להריץ מערכי IT בארגון עצמו ולא בענן"

גרג דמישלי, ראש חטיבת מוצרי פלטפורמת הענן, גוגל. צילום יח"צ: אסף קלינגר

"יש הרבה יתרונות למעבר למחשוב ענן, והארגונים מבינים זאת יותר ויותר. אולם עדיין, יש לשוק ספקיות מחשוב הענן דרך ארוכה על מנת לחנך את השוק, את המנמ"רים, שהם בחלקם שמרנים, ואת הנהלות הארגונים – לעבור לעבודה בתצורה זו", כך אמר גרג דמישלי, ראש חטיבת מוצרי פלטפורמת הענן, גוגל (Google) העולמית.

דמישלי דיבר במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ב'), לפני שהחל כנס Google Cloud Platform Next. בכנס הוצג הדור הבא של טכנולוגיות גוגל בתחום מחשוב הענן והוא התקיים בהיכל קבוצת שלמה בתל אביב (הדרייב אין לשעבר).

לדברי דמישלי, "הערך הבסיסי במעבר לענן ידוע ומוכר לכל, והוא צמצום העלות של התשתיות והתחזוקה שלהם. אלא שלשיטתי, הערך המוסף העיקרי בענן הוא ביכולת להזריק חדשנות עסקית לארגונים, ובמהירות. להערכתי, בעוד חמש שנים, נתבונן על מערכי המחשוב הארגוניים של היום כאילו מדובר בתקופת האבן, מי ירצה להמשיך ולעבוד על מיינפריים? בעוד חמש שנים זה ייתפס כמשהו מטורף להריץ מערכי IT בארגון עצמו ולא בענן".

לשאלת אנשים ומחשבים על היבטי האבטחה בענן, אמר דמישלי כי "המציאות עושה עבורנו את העבודה: כל הפריצות המפורסמות והגדולות שהיו, של טארגט (Target), הום דיפו (Home Depot), אולפני סוני (Sony), הסוכנות הפדרלית למשאבי אנוש, OPM (ר"ת Office of Personnel Management), היו למערכי מחשוב פנימיים של ארגונים. הענן שלנו מאובטח טוב מהם, ללא ספק. להערכתי רק לארגון אחד או שניים בעולם יש יכולת הגנה כמו שלנו, אבל ל-99.99% מהם אין את יכולות אבטחת המידע שלנו, ולכן הענן שלנו עדיף בהיבט האבטחה. יש לנו 500 מקצועני אבטחה, שכל מה שהם עושים כל היום והלילה זה לנסות לפרוץ ולגנוב מידע מהענן שלנו".

יתרון נוסף בתשתית הגלובלית לענן של גוגל, אמר דמישלי, "הוא המהירות. אנו יכולים לעביר נתונים מאז'רביג'אן ועד אלבמה, ובמהירות שיא. השקענו מיליארדים ביצירת תשתית עולמית, עם חיבור פייבר בין הדטה סנטרים השונים שלנו ביבשות השונות, ממערכי המחשוב של ארגונים לענן, ובחזרה". הוא סיכם באומרו כי "מרכז הכובד של מערכי ה-IT בארגונים יעבור לענן. אנו מאפשרים לארגונים לקבל תשתית IT מאובטחת, עם ביצועים גבוהים ומהירים, ובעלויות מופחתות – ומעל לכל – לאפשר להם ליצור יכולות עסקיות וחדשניות. ארגונים יבינו בקרוב כי במקום לנהל רשתות תקשורת ומכונות מחשוב, עליהם לנהל אפליקציות עסקיות על גבי הענן".

ברק רגב, מנהל GCP לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה), גוגל, אמר כי לאזור שבאחריותו יש ארבעה Hubs, באמסטרדם, לונדון, פריז ותל אביב, וכי הוא רואה גידול בפעילות הענן של גוגל בארץ. "אנו חווים אימוץ מהיר יותר של הענן בארצות הנורדיות, בבריטניה ובהולנד", אמר רגב, "בארץ אנו חזקים מיותר בקרב סטארט-אפים וחברות אינטרנט. יש לנו דרך לעבור כדי להגיע לארגונים המסורתיים, אבל כבר כיום ניתן למנות בין לקוחותינו את ערוץ 2, טאבטייל (Tabtale), טאבולה (Taboola), ו-Wix. לכן מינינו את יעל כשותף עסקי, על מנת להעמיק את החדירה לארגונים בארץ".

ברק רגב, מנהל GCP לאזור EMEA, גוגל. צילום יח"צ: אסף קלינגר

ברק רגב, מנהל GCP לאזור EMEA, גוגל. צילום יח"צ: אסף קלינגר

רגב סיכם באומרו כי "פלטפורמת הענן של גוגל מאפשרת למפתחים לבנות ולהריץ אפליקציות ל-Web, למכשירים ניידים, או לפתרונות קצה – על גבי תשתית זו. הפלטפורמה מאפשרת לספק מגוון שירותים, בהם עיבוד נתונים, אחסון וניתוח מידע, עבור ארגונים גדולים ועסקים קטנים ובינוניים".

מיילס וורד, ראש חטיבת פתרונות פלטפורמת הענן, גוגל העולמית, ציטט מחקר שערכה פורסטר (Forrester Research) – בהזמנת Google for Work, לפיו ארגון בינלאומי יכול לחסוך 17 מיליון דולר בשלוש שנים בשל מעבר לענן ציבורי, בו הוא השקיע כארבעה מיליון דולר. לדבריו, "עובדים יכולים לפשט תהליכים עסקיים על ידי עבודה משותפת בזמן אמת, באמצעות יישומים מקוונים בענן, כמו מסמכים, גיליונות אלקטרוניים ושקפים, יצירת אתרים לפרויקטים משותפים, וכן גישה ושיתוף קבצים בגוגל דרייב". הוא הוסיף כי "עבודה מקוונת חסכה, כך לפי המחקר, עד שעתיים בשבוע לעובד, נתון המשקף חיסכון של יותר משמונה מיליון דולר בשלוש שנים". וורד סיים בציינו כי "אנו מריצים חלונות מהר יותר מאשר Azure, הענן של מיקרוסופט (Microsoft)".

מיילס וורד, ראש חטיבת פתרונות פלטפורמת הענן, גוגל העולמית. צילום יח"צ: אסף קלינגר

מיילס וורד, ראש חטיבת פתרונות פלטפורמת הענן, גוגל העולמית. צילום יח"צ: אסף קלינגר

במתחם התערוכה, לצד הכנס, הוקמה מעבדת ניסוי גדולה, בה יכלו יזמים ומפתחים ללמוד כיצד להתאים את האפליקציות שלהם לבעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים. זאת, במסגרת מיזם APPLicable של Campus TLV, העוסק בהנגשת אפליקציות לקהלים אלה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    ואולי Google תחנך את עצמה על מנת שהם לא יסגירו מידע של לקוחות ואזרחים לממשל?!

אירועים קרובים