טים קוק בארץ: נפגש עם הנשיא וסייר ביד ושם

מנכ"ל אפל דן עם הנשיא ריבלין בשיתופי פעולה לקידום החינוך ● הוא כתב בספר האורחים של יד ושם: "יש להיזהר תמיד מאלה שמאיימים על זכויות האדם והשוויון"

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ומנכ"ל אפל, טים קוק, בפגישתם היום. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

הפעם זה באמת קרה: אחרי שפורסמו ידיעות על הגעתו של טים קוק לישראל בשבוע שעבר, שהתבררו כלא נכונות, נחת היום (ד') מנכ"ל אפל (Apple) בנמל התעופה בן גוריון והחל את ביקורו בארץ. מחר הוא צפוי לחנוך את המרכז החדש של אפל בהרצליה, אולם עוד לפני כן, היום אחר הצהרים, הוא נפגש עם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, וסייר ביד ושם.

בפגישתם סיכמו ריבלין וקוק על שיתוף פעולה לקידום פרויקטים בתחום החינוך ולקידום שוויון הזדמנויות. הנשיא אמר לקוק: ״תרומתכם לאנושות חסרת תקדים. גם בתור אדם הנוהג לכתוב בעיקר בעט ברור לי, כפי ששבים ומבהירים לי אנשי הצוות שלי ונכדיי, עד כמה גדול הנס שיצרתם".

קוק ציין כי ״יש לנו הערכה עצומה לישראל לא רק כבת ברית של ארצות הברית אלא גם כזירת עסקים".

ריבלין בירך על פתיחת מרכז הפעילות החדש של אפל בהרצליה וקיווה כי הוא יהווה מקור תעסוקה למגוון רחב באוכלוסיה בישראל: ״חדשנות אמיתית יכולה לצמוח רק במקומות בהם לכל אדם יש גישה לחינוך, ללא הבחנה בין דת, גזע ומין", ציין הנשיא. "נשמח ללמוד מהניסיון של אפל בתחום החינוך בארצות הברית ומהנגשת טכנולוגיה חדשנית למגזרים מוחלשים".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, וג'וני סרוג'י, סגן נשיא לטכנולוגיות חומרה באפל. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, וג'וני סרוג'י, סגן נשיא לטכנולוגיות חומרה באפל. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

אל קוק התלוותה בביקורו משלחת ובה, בין היתר, ג'וני סרוג'י, סגן נשיא טכנולוגיות וחומרה, ערבי ישראלי בן העיר חיפה. ריבלין אמר: "דמיין כיצד ייראה העולם אם יהיו בו עוד חמישה ג׳וני סרוג׳ים".

מנכ"ל אפל אמר לנשיא כי הוא "מעריך מאוד את פעילותך עבור זכויות אדם" ו-"מהווה השראה עבורנו לעשות עבודה טובה יותר".

השניים שוחחו על מקומו של החינוך בקידום אוכלוסיות שונות ועל שיתוף פעולה אפשרי לקידום החינוך באזורים בהם יש אוכלוסיות מוחלשות. לדברי קוק, ״הרצון להשאיר עולם טוב יותר עבור הילדים והנכדים שלנו הוא המניע החזק ביותר ליצירת אנושות טובה יותר".

מנכ"ל אפל זוכר את השואה

במהלך היום ביקר קוק גם ביד ושם. הוא סייר באגף מערכות מידע של המוזיאון ובמהלך הסיור נחשף לפעילות יד ושם בתחום הטכנולוגיה ולאתגרי ההנגשה שלו. במסגרת הביקור הוא סייר במוזיאון לתולדות השואה והניח זר באוהל יזכור.

טים קוק בביקורו ביד ושם

טים קוק בביקורו ביד ושם. צילום: יוסי בן דוד

ביציאה מיד לילד הוא חתם בספר האורחים: "תמיד אזכור את האנשים שנטבחו באופן טרגי בגלל מי שהם ומה שהם האמינו בו. אני חולק את התקווה שזיכרונם יפנה את הזרקור לפוטנציאל של האנושות לעתיד טוב יותר; תמיד להיזהר מאלה שמאיימים על זכויות האדם והשוויון, ולהיאבק למען עתיד טוב יותר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל רוטה

    שאלה - איך ניתן לראות את העיתון או כתבות מסוימות באנגלית. או האם קיימת גרסה אנגלית יובל

אירועים קרובים