דורון קרופמן, APC: "חדרי המחשב של הארגונים הגדולים בישראל לא ערוכים לרעידות אדמה חזקות"

"עמידות חדרי המחשב מפני אסון טבע הפכה לנושא קריטי והארגונים הגדולים במשק לא נקטו צעדים נכונים בתכנון התשתית הפיזית כדי לעמוד בכך", אמר קרופמן, מנהל פעילות APC ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים בעקבות התרגיל המדמה רעידות אדמה, שמתקיים היום (א') ● לדבריו, על הארגונים הישראליים ללמוד מארגונים במדינות בהן מתרחשות רעידות אדמה לעתים תכופות, שבנו "מרכזים ייחודיים שעוסקים בפיתוח טכנולוגיות וחומרי בידוד העמידים בפניהן"

"הארגונים הגדולים במשק לא נקטו צעדים נכונים בתכנון התשתית הפיזית, כדי לעמוד ברעידות אדמה חזקות – כאלה שעוצמתן מעל 6 בסולם ריכטר. אם ארגונים בישראל רוצים להיות מוכנים לתרחישי אסון שכאלה, עליהם לקחת בחשבון כבר בשלבי התכנון של חדר המחשב את כלל הדרישות והצרכים של התשתיות הפיזיות, לטובת עמידות וחסינות בפני רעידות אדמה", כך ציין דורון קרופמן, מנהל הפעילות של APC ישראל מקבוצת שניידר אלקטריק, בראיון לאנשים ומחשבים. הוא אמר את הדברים בעקבות תרגיל נקודת מפנה 6 להתגוננות מפני רעידות אדמה, שמתקיים היום (א') ברחבי המדינה.

לדבריו, "אחרי רעידות האדמה החזקות שפקדו בשנים האחרונות את יפן ואזורים אחרים בעולם, עמידות חדרי המחשב בפני אסון טבע הפכה לנושא קריטי. חדרי המחשב הפכו לחלק קריטי מפעילותם של כל הארגונים ואם הם יקרסו במהלך רעידת אדמה, קרוב לוודאי שארגונים אלה יתקשו לתפקד במשך ימים ואף שבועות או אפילו חודשים"..

הוא ציין ש-"תכנון נכון של פרויקט המשכיות עסקית (BCP) חייב לקחת בחשבון לא רק את טכנולוגיות המידע ותשתיות ה-IT, אלא גם את הדרישות מבחינת התשתיות הפיזיות של מרכזי הנתונים. זאת, כחלק מתוכנית מקיפה לעמידות מפני רעידת אדמה או כל אסון אחר. דרישות התשתית הפיזית יבחנו את העמידות והחוסן של המבנה עצמו, מערך האנרגיה, מערך הקירור ומערכי המסדים הקיימים בחדרי המחשב".

"במדינות בהן מתרחשות רעידות אדמה לעיתים תכופות, כמו ביפן, ישנם מרכזים ייחודיים שעוסקים בפיתוח טכנולוגיות וחומרי בידוד העמידים בפניהן", אמר קרופמן. "מרכזים אלה מקבלים סיוע מיצרנים מובילים בעולם, דוגמת APC מקבוצת שניידר אלקטריק, ומתכננים יחד איתם מתודולוגיות וטכנולוגיות ייחודיות. המטרה בכך היא להבטיח את העמידות של מרכז הנתונים כמעט בכל התנאים". הוא ציין ש-"הארגונים בישראל יכולים ללמוד מהניסיון הרב שיש במדינות הללו וליישם כבר כיום לפחות חלק מהפתרונות שהוכיחו את עצמם בזמן רעידת אדמה. לא מספיק להיות מודע ולתרגל, אלא נדרש גם ליישם פתרונות קיימים שהוכיחו את עצמם כיעילים במקומות אחרים בעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים