באו לבקר במאורת הנמר: אילן וגנר ואלירן כהן, אונוורד ישראל, ויונה ליבן, ארגון תמיד

השבוע ביקרו במאורת הנמר אילן וגנר, מנכ"ל ארגון אונוורד (Onward) ישראל, יונה ליבן, סמנכ"ל ארגון תמיד (TAMID) בארץ, ואלירן כהן, סמנכ"ל פעילות ופיתוח עסקי באונוורד ישראל.

אונוורד ישראל הוא ארגון שמפעיל תוכנית המיועדת לצעירים מכל רחבי העולם, שמגיעים להתמחות מקצועית של שמונה שבועות בישראל. התוכנית מציעה להם הזדמנות לרכישת ניסיון מקצועי ואישי במגוון רחב של התמחויות במהלך לימודיהם האקדמיים, לצד האפשרות להיכרות עם מדינת ישראל והחברה הישראלית. התוכנית מאפשרת לסטודנטים מרחבי העולם לחיות כמה שבועות בישראל, לזכות בהתמחות מקצועית בתחומי העניין שלהם ולגלות מדינה ותרבות חדשה. הארגון משתף פעולה עם כמה ארגונים, שמסייעים בהבאת הצעירים לישראל. ארגון תמיד הינו השותף האסטרטגי המרכזי.

במסגרת התוכנית מגיעים כל שנה לישראל 3,000 צעירים יהודים וגם לא יהודים – אמריקנים, לטינו-אמריקנים, דרום אפריקנים, אוסטרלים, אירופים וצפון אמריקנים – ומשתלבים במגוון רחב של חברות וארגונים – חברות היי-טק, משרדי עו"ד, ראיית חשבון, בתי חולים ובנקים ועוד.

"אלפי צעירים מדי שנה בוחרים לעשות את הסטאז' המקצועי שלהם 'דווקא' בישראל, למרות שיכלו לבחור כל מדינה אחרת בעולם", סיפר וגנר. "צעירים מרחבי העולם המגיעים לארץ להתמחות מקצועית חווים את ישראל בצורה ישירה ומגבשים דעה חיובית. זו מטרת פעילות הארגון שלנו – לאפשר להם להכיר את ישראל גם בהיבט המקצועי וגם בהיבט החווייתי אישי באופן בלתי אמצעי ולא דרך מה שהם סופגים בתקשורת. מחקרים שהארגון עורך מדי שנה מוכיחים, כי זה עובד וכי ההשפעה היא חיובית בכל הקשור לתדמית שלנו מול צעירים בעולם. מעבר לכך, ההתמחות בישראל מסייעת להם בפן האישי-מקצועי ובפיתוח הקריירה, שכן הם יוצרים קשרים וצוברים ניסיון".

ליבן סיפר לנמר, כי הוא ערך סקר בקרב מתמחים שהשתתפו בתוכנית בקיץ האחרון. "עבור כ-35% מהמשתתפים זה היה ביקורם הראשון בישראל", אמר. "הם השתלבו ביותר מ-170 ארגונים במשק הישראלי, בעיקר בחברות בתחום ההיי-טק, קרנות הון סיכון וחברות פיננסיות. מהסקר עולה, כי הרווח של התוכנית בכל הנוגע לקשר בין צעירים מרחבי העולם לישראל הוא כפול: 70% אמרו, כי ההערכה שלהם לישראל כמקום שאפשר ללמוד בו על אודות עסקים ויזמות עלה באופן ניכר, ו-79% אמרו, כי ההבנה שלהם על האקו-סיסטם של הסטארט-אפים בישראל עלתה באופן משמעותי. יתרה מכך, 90% העידו, כי הם מרגישים קשר חזק יותר לישראל כתוצאה מהזמן שבילו כאן, כאשר אחוז ניכר מתוכם (63%) ציינו, כי לפני התוכנית הרגישו קשר מינימלי בלבד. בנוסף, נערך סקר בקרב מעסיקים-ו-59% מהם השיבו כי ישמחו לשלב מתמחה בעתיד".

"אני שמח לספר, כי שנת 2019 הייתה השנה הטובה ביותר שלנו עד כה, עם צמיחה של 12% בהיקף המשתתפים בתוכנית לעומת השנה שעברה, ואני מאמין כי בשנת 2020 נחווה קפיצה נוספת בפעילות שלנו ונצליח להגיע לחברות וארגונים נוספים שיקלטו את הצעירים שלנו. האתגר שלנו השנה הוא לשלב סטודנטים לתואר ראשון, במחלקות הפיתוח והפיתוח העסקי בחברות היי-טק – סטארט-אפים, בתי תוכנה ומרכזי פיתוח של חברות רב-לאומיות", מוסיף וגנר, "ואני קורא לחברות כאלה לפנות אלינו ולפתוח את שעריהן למתמחים הצעירים שלנו. זה חשוב גם עסקית וגם מקצועית, כיוון שצעירים אלה יהיו השגרירים שלנו במדינות הבית שלהם וגם שגרירים מקצועיים בחברות שבהן יעבדו בעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים