וולף ליכטנשטיין, סאס: "ה-BI המסורתי הפך למוצר צריכה ומת; יחי המלך החדש: בינה עסקית ניתוחית"

"המוות של ה-BI המסורתי קרה ממגוון סיבות ובראשן הפיכת ה-BI למוצר צריכה להמונים", אמר ליכטנשטיין, סגן נשיא סאס העולמית ● לדבריו, "כיום ובעתיד התחום יישלט על ידי המלך החדש - בינה עסקית מבוססת ניתוח וצופה פני עתיד, והיא זו שתביא ערך לארגונים"

"הבינה העסקית ההיסטורית והמסורתית, ששלטה בכיפה בעשור החולף – מתה. זה קרה ממגוון סיבות ובראשן הפיכת ה-BI למוצר צריכה להמונים. כיום ובעתיד התחום יישלט על ידי המלך החדש – בינה עסקית מבוססת ניתוח וצופה פני עתיד (Analytics), והיא זו שתביא ערך לארגונים", כך אמר וולף ליכטנשטיין, סגן נשיא סאס (SAS) העולמית.

ליכטנשטיין היה דובר המפתח בכנס שערכה מיה מחשבים, נציגת סאס בישראל. בכנס צוינו 30 שנים להקמת החברה. מנחת הכנס, שהופק על ידי אנשים ומחשבים, הייתה שרון הר-עוז, מנהלת פתרונות אנליטיים במיה מחשבים. לאירוע, שנערך היום (ג') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, הגיעו יותר מ-700 משתתפים, לקוחות ושותפים עסקיים של מיה.

"בלי בינה עסקית מבוססת ניתוח, ארגונים לא יוכלו להפיק ערך, להיות תחרותיים, לקבל החלטות מושכלות, מבוססות עובדות, ולשפר את התהליכים העסקיים שלהם", אמר ליכטנשטיין. הוא ציין, כי עולם המיחשוב חווה בימים אלה שני שינויים עיקריים בשל הופעת שתי מגמות על, האחת חדשה והאחת לא: "ההתפוצצות של המידע נמשכת וארגונים 'נהרגים' משטף הנתונים הבלתי פוסק. האתגר המרכזי שלהם הוא לרכז אותם ולמצות מהם כמה שיותר מידע שיביא להם ערך עסקי. המגמה השנייה היא השילוב של הרשתות החברתיות וכניסתן לארגונים, לצד השימוש ההולך וגובר ברכיבים ניידים – ובראשם הטלפונים החכמים. פה האתגר הוא להפיק מידע מעוד פלטפורמה, הרשתות החברתיות, ולספק BI בכל עת ובכל מקום".

"השינוי חשוב מאי פעם"

לדברי ליכטנשטיין, "השינוי, ההיערכות לקראתו והטמעת חדשנות בארגונים חשובים יותר מאי פעם". כך, הוא ציטט דברי ביקורת שפורסמו בעיתונות הכלכלית בעולם, שלפיהם ארגונים שלא עשו שינויים צפויים להיעלם. הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) קבע לפני שבועיים, כי "נוקיה (Nokia) החמיצה שינוי וכעת נאבקת על מקומה שפעם היה מוביל בתחום, ויש החוששים שתיעלם לאחר הצלחה מטאורית גלובלית", אמר ליכטנשטיין. כן הוא ציטט את הביזנסוויק (BusinessWeek), שכינה את מיקרוסופט (Microsoft) "חברה של סבתא שלך". ציטוט שלישי הביא ליכטנשטיין מהניו-יורק טיימס (New York Times), שלפיו RIM, יצרנית הבלקברי (Blackberry), היא Research In Slow Motion (משחק מילים על ראשי התיבות של שמה – י.ה.).


צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

עולם המיחשוב כיום, אמר ליכטנשטיין, חווה שינוי בכל שלושת רגליו: הנתונים, ניתוח הנתונים והפיכתם למידע וכן הפלטפורמה על גבי נישאים הנתונים. לדבריו, בשל ריבוי השינויים, "האתגר שניצב בפני הארגונים קריטי מבעבר. נדרש לטפל יותר מהר ביותר נתונים ולשנע את התובנות המופקות מהם ליותר יישומים ארגונים ועבור יותר לקוחות-משתמשים ארגוניים העובדים מרחוק". הוא הסביר, כי מימוש האתגר "הוא זה שיביא להצלחתו העסקית של הארגון, ולקבלת ערך מה-IT ולהפיכת מערכות ה-BI לכלי תורם עסקית".

"בינה עסקית מבוססת ניתוח אינה כלי טכנולוגי, כי אם תרבות ארגונית, והיא משהו שנדרש להטמיע בכל שדרות הארגון", הוסיף. הוא הביא שתי דוגמאות לארגונים שעשו זאת: רויאל בנק אוף סקוטלנד (Royal Bank Of Scotland) ואליאנס (Alliance), שהפכו את הרוב מתוך עשרות אלפי העובדים שלהן ללקוחות של מערכת ה-BI. לדבריו, שתי החברות דיווחו על שיפור בתהליכי קבלת ההחלטות של המנהלים שלהם ועל שינוי לטובה בתהליכים הארגוניים שלהן.

"ארגון ימות או ישרוד על בסיס מערכת ה-BI שלו", סיכם ליכטנשטיין. "זו הדרך היחידה שיש לארגונים להצליח בעולם דינמי, תחרותי ומשתנה. רק בינה עסקית מבוססת ניתוח וצופה פני עתיד היא שתביא ערך עסקי לארגונים, תהפוך אותם למגיבים בזריזות ומסתערים על הזדמנויות עסקיות בטרם אלה הופיעו. כך, מערכת ה-BI תביא לשני יתרונות: חסכון בהוצאות והגדלת ההכנסות".

לגבי ישראל אמר ליכטנשטיין, כי "היא ארץ מיוחדת, חלוצה בחדשנות בהיקף עולמי, ידידותית להיי-טק ומאמצת מוקדמת של טכנולוגיה. ככזו, היא מתאימה מאוד עבורנו".

המליאה המרכזית של הכנס נחתמה בדבריו של מרק טור, מנהל טכנולוגי בכיר בסאס, שתיאר את החידושים הצפויים בגרסה העתידית של סאס. לאחר מכן התפצל הכנס למסלולים מקצועיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים