מט"ח והמוסד לביטוח לאומי העלו אתר שמנגיש את תכני הרשת לבעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים

האתר, רסיסים, הינו קורא RSS נגיש שמאפשר לאנשים עם מוגבלויות סנסוריות, מוטוריות ולקויות למידה חמורות לקרוא תקצירי מידע מעודכנים בדרך הנגישה להם ביותר, מתוך מאגר של כ-2,000 ערוצי מידע שונים בעברית ● פיתוח האתר נולד בעקבות העובדה שרוב אתרי האינטרנט הקיימים כיום אינם נגישים לאוכלוסיות רבות עם לקויות מסוגים שונים

מט"ח (ר"ת המרכז לטכנולוגיה חינוכית) והמוסד לביטוח לאומי פיתחו אתר חדש שנועד להנגיש את תכני הרשת לבעלי צרכים מיוחדים ולבעלי מוגבלויות. האתר, רסיסים, הינו קורא RSS נגיש שמאפשר לאנשים עם מוגבלויות סנסוריות, מוטוריות ולקויות למידה חמורות לקרוא תקצירי מידע מעודכנים בדרך הנגישה להם ביותר, מתוך מאגר של כ-2,000 ערוצי מידע שונים בעברית.

פיתוח האתר נולד בעקבות העובדה שרוב אתרי האינטרנט הקיימים כיום אינם נגישים לאוכלוסיות רבות עם לקויות מסוגים שונים – אנשים עם לקות ראייה ועיוורון, בעלי לקויות מוטוריות שאינם יכולים להשתמש במקלדת או בעכבר רגילים ואנשים עם ליקויי למידה והפרעות קשב שאינם יכולים להתמודד עם העומסים הוויזואלי והמילולי שקיימים באתרים. פיתוח האתר נעשה בליווי משתמשים עם מוגבלויות שונות: עיוורים, לקויי ראיה, אנשים עם שיתוק מוחין ואנשים עם ליקויי למידה.

אתר רסיסים נגיש באופן מלא לאנשים עם כל הלקויות, מאפשר שימוש באמצעי נגישות שונים ומגוונים, דוגמת קורא מסך, מסך ברייל, מסכי מגע, מתגים, צורות סריקה שונות ועכברים מותאמים. האתר תומך בעברית בצורה מלאה ומאפשר את התאמת התצוגה לצרכיו של כל משתמש. כך, למשל, משתמש שמפעיל מחשב עם מתג אחד יוכל להגדיר, בין היתר, את הלחצן, את משך הזמן לסקירה בעמוד, את גודל האותיות וצבען ואת צבע המסך.

גילה בן הר, מנכ"לית מט"ח, אמרה, כי "שמנו לעצמנו למטרה לקדם ערכים חינוכיים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת ולהביא לצמצום פערים טכנולוגיים בכל חתכי האוכלוסייה. ראוי שנגישות של בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים תהיה סטנדרט בכל מערכות החיים – הן ברשת והן מחוצה לה".

שמואל, אדם עיוור, כתב: "אתר רסיסים נגיש מאוד לתוכנות קוראות מסך. למדתי לנווט באתר בכוחות עצמי, ללא כל עזרה, והזמן שנדרש לי היה כרבע שעה לכל היותר. בעזרת אתר רסיסים התוודעתי לאתרים רבים בתחום העניין שלי, שלא ידעתי על קיומם לפני שהוא הושק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים