Kunlun Tech הסינית נכנעה ללחץ האמריקני ותמכור את גריינדר

החברה שהיא הבעלים של אפליקציית השידוכים המצליחה לקהילה הלהט"בית אולצה על ידי ועדת ההשקעות הזרות האמריקנית, ה-CFIUS, למכור אותה, לכאורה בשל נסיבות רגולטוריות, אבל יודעי דבר טוענים שהטעם האמיתי לדרישה הוא חשש מענייני ביטחון בשל היות החברה סינית

גריינדר. צילום אילוסטרציה: Vidovichenko, BigStock

חברת המשחקים הסינית Beijing Kunlun Tech הודיעה כי היא מסכימה לבקשה של הוועדה האמריקנית להשקעות זרות, ה-CFIUS, למכור את גריינדר – יישום ההיכרויות הפופולרי לגייז – שבבעלותה. החברה אמורה לעשות זאת עד יוני 2020, כך על פי רויטרס.

החלטתה של Kunlun התקבלה לאחר שבמרץ נודע כי ה-CFIUS, שהיא וועדה ממשלתית אשר בוחנת רכישות של חברות אמריקניות בהיבט של סיכונים פוטנציאליים לביטחון לאומי, ביקשה מהבעלים לוותר על גריינדר, שמאגרה מכיל מידע אישי של משתמשים, חלקם אישיים במיוחד, כמו למשל סטאטוס נשאות ה-HIV שלהם.

גריינדר הושקה לפני עשור בדיוק על ידי ג'ואל שימחאי, ישראלי לשעבר. האפליקציה נמצאה בשנים האחרונות בבעלות של חברת המשחקים אונליין הסינית Beijing Kunlun Tech, שמשרדיה ממוקמים במערב הוליווד שבלוס אנג'לס, והיא זמינה להורדה ב-192 מדינות, כולל בישראל.

החברה הסינית רכשה את השליטה על גריינדר (61.5% מהמניות) בינואר 2016, תמורת 93 מיליון דולר, ואת היתר קנתה בינואר 2017, תמורת 152 מיליון. שימחאי עזב את החברה מיד לאחר מכן. גריינדר מייצגת רק חלק קטן, אך משמעותי, מנכסי Kunlun, וסיפקה כ-4% מהרווח הנקי של החברה בשנה שעברה.

דטה פרטי רגיש אולי של אנשי צבא ומודיעין

ה-CFIUS לא נימקה את הדרישה שלה, אבל לפי התקשורת, מקורות אמרו כי דאגותיה של הוועדה מהבעלות הסינית על האפליקציה המצליחה הגיעו בין היתר משום שהמכירה הבינלאומית פסחה על סקירת הוועדה שלא כדין.

לוועדה להשקעות זרות אין חובה לחשוף בפומבי את הסיבות לחסימת השקעה בינלאומית, אבל מומחים אמרו כי היא התעניינה בנושא שיתוף הנתונים אישיים, ושסביר להניח שזהו המניע האמיתי שעמד מאחורי הדרישה האמריקנית לחסל את הבעלות הסינית על היישום המצליח.

יצוין כי באחרונה בוחנת ארצות הברית יותר ויותר ענקיות טכנולוגיה ומפתחי יישומים בנוגע לאבטחת הנתונים האישיים שבהם הם מטפלים, במיוחד אם חלק מהם כולל אנשי צבא או אנשי מודיעין בארה"ב, כפי שסביר להניח שקורה בגריינדר.

Kunlun הודיעה כי תסגור את פעולות גריינדר בסין ולא תשלח כל נתוני משתמש רגישים למדינה הקומוניסטית, וזאת במאמץ להרגיע את החששות סביב פרטיות הנתונים. בנוסף, CFIUS אסר על Kunlun לגשת לנתונים האישיים של היישום Grindr וכן מלשלוח נתונים כלשהם ממנו לאנשים או לישויות בסין.

קונלון גם הסכימה לשמור על המטה של גריינדר בארה"ב, להכניס לפחות שני אזרחים אמריקנים למועצת המנהלים בת שלושת החברים של גריינדר, ולהעמיד את הרכב הדירקטוריון החדש לאישור ה-CFIUS.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים