זה לא נגמר: מייסד אוטונומי הגיש תביעת נגד ל-HP

בסוף השבוע הגיש מייק לינץ', ששימש כמנכ''ל החברה עד רכישתה, תביעה נגדית נגד ענקית ה-IT בסך 150 מיליון דולר, בטענה כי היא ניהלה את הרכישה באופן כושל

הסתעפות של פרשת HP-אוטונומי

מייק לינץ', מייסד אוטונומי (Autonomy), שנרכשה בעסקת ענק כושלת במיליארדים על ידי HP – ונתבע על ידה – הגיש תביעה נגדית לענקית המחשוב.

כזכור, באוגוסט 2011 הודיעה HP על רכישת אוטונומי תמורת 10.25 מיליארד דולר – מחיר שייצג שווי של 64% יותר ממחיר השוק בזמן הרכישה. אוטונומי, שעוסקת בניתוח מידע מובנה בעולם ה-Big Data, הייתה אז חברת התוכנה השנייה בגודלה בבריטניה. בדיעבד, הייתה זו טעות שעלתה לענקית המחשוב במיליארדים.

בנובמבר 2012 הטילה ענקית ה-IT פצצה פיננסית והודיעה כי היה עליה למחוק מהספרים החשבונאיים שלה סכום עתק של 8.8 מיליארד דולר. היא נימקה זאת בסילוף ו"ניהול חשבונאי לא הולם" – שם קוד להונאה – של אוטונומי. יותר מחמישה מיליארד דולר מירידת הערך היו תוצאה של נהלי החשבונאות בחברה הנרכשת, טענו ב-HP. ועדה שבדקה את טענותיהם של בעלי המניות של HP, קבעה כי ליאו אפותקר, המנכ"ל אז של HP, ואנשי מקצוע נוספים – התרשלו בעת ולפני רכישת אוטונומי, וכי עובדי אוטונומי הונו את החברה. עד היום מתנהלים משפטים שונים בגובה מיליארדים בנושא.

מייק לינץ', מייסד אוטונומי ומי ששימש כמנכ"ל שלה, מצוי בסבך משפטי מול HP, הטוענת כי הונה אותה וכך היה לעשיר בעל הון מוערך של כחצי מיליארד דולר. הוא וסמנכ"ל הכספים של החברה לשעבר, שושביין חוסיין, מכחישים את התביעות של HP נגדם. התביעות, בסך חמישה מיליארד דולר, הוגשו באפריל השנה והן מתבררות בבית משפט עליון בבריטניה. על פי HP, לינץ' וחוסיין היו אחראים לסילוף ולזיוף ספרי החשבונות של אוטונומי וליצירת מצב שווא על ביצועי המכירות שלה. לינץ' אמר כי נוהלי ההתחשבנות של אוטונומי היו ידועים לאנשי HP בטרם המכירה. לדבריו, כלל ההתנהגויות החשבונאיות היו ידועות לאנשי KPMG, שערכו את בדיקת הנאותות עבור HP בטרם הרכישה.

רכישה כושלת

בסוף השבוע הגיש לינץ', ששימש כמנכ"ל אוטונומי עד רכישתה, תביעה נגדית נגד HP בסך 150 מיליון דולר. זאת בטענה כי HP ניהלה את רכישת אוטונומי באופן כושל. "הצהרות HP היו בעלות נזק ומטעות את שוק המניות", נכתב, "החברה ידעה, או הייתה צריכה לדעת, כי ההצהרות האלה היו כוזבות". עוד נכתב בתביעה כי "יש בידי לינץ' מסמכים שיוצגו לבית המשפט, שיוכיחו כי אופן הפעולה של HP היה פשוט פסול בכל הקשור לאוטונומי. ההנהלה הייתה שרויה בתוהו ובוהו, היה שם ניהול כושל, מלחמות פנימיות וטיוחים של האמת". לינץ' אמר כי הוא מקווה שהתביעה תביא לכך שמג וויטמן, מנכ"לית HP, תופיע בבית המשפט.

בחודש יוני האחרון,HP הגיעה להסדר עם המשקיעים שלה, לפיו היא תשלם פיצוי בסך 100 מיליון דולר, בגין רכישת המיליארדים הכושלת של אוטונומי. בעלי המניות של HP טענו כי החברה התעלמה מאזהרות על אי סדרים חשבונאיים ולא הצליחה לוודא את מצבה הכספי האמיתי של אוטונומי לפני הרכישה. בעלי המניות של ענקית ה-IT העלו את הטענות הללו בתביעה שהגישו במאי 2013. הם הוסיפו שחברי מועצת המנהלים של HP לא ביצעו "בדיקת נאותות טכנולוגית" והמנהלים והיועצים של החברה "סילפו עובדות כדי להסתיר את המחדלים שלהם".

HP מסרה בתגובה לתביעה נגדית של לינץ' כי "מדובר בניסיון מגוחך ונואש להסיט את תשומת לב מתביעת חמשת המיליארדים של HP אותו, ומכך שהחקירה הפלילית בנושא עדיין נמשכת. HP מחכה בכיליון עיניים לרגע בו לינץ' וחוסיין יעמדו על הדוכן בבית המשפט ויסבירו את מעשיהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים