סטייקהולדר ו-אוממי מיטס ידפיסו מוצרי דג מתורבים יחד

חברת הדיפ-טק הישראלית ויצרנית הדגים ופירות הים המתורבתים מסינגפור יפתחו מוצרי צלופח ודקר מודפסים בתלת-ממד ● היוזמה ממומנת במענק של עד מיליון ד' מ-SIIRD - שת"פ בין Enterprise Singapore ורשות החדשנות

יפתחו יחד מוצרי דג מתורבתים. סטייקהולדר פודס הישראלית ואומאמי מיטס מסינגפור.

סטייקהולדר פודס (Steakholder Foods), שנקראה בעבר מיטק (MeaTech) – חברת הדיפ-טק מתחום המזון המתמחה במוצרי בשר מתורבת מודפסים – הכריזה באחרונה על חבירה אל אומאמי מיטס (Umami Meats) הסינגפורית, במטרה להדפיס יחד מוצרי דג מתורבים חדשים.

סטייקהולדר מאמינה כי לייצור בשר מתורבת יכולה להיות השפעה חיובית משמעותית על עתיד כדור הארץ, רווחת בעלי החיים והביטחון של בשר מזין עבור מיליארדי אנשים.

החברה מסבירה על עצמה כי היא "נמצאת במשימה להפוך בשר אמיתי לבר-קיימא ולכזה שמקורו ללא שחיטה. עם טכנולוגיית הדפסה ביולוגית תלת-ממדית קניינית וביולוגיה סלולרית מתקדמת, החברה מפתחת מוצרים חתוכים, טחונים והיברידיים, שיאפשרו לאנשים להמשיך ליהנות מבשר עדין ועסיסי, תוך בחירה נכונה עבור כדור הארץ וכל תושביו".

כחברה ב-UN Global Compact, סטייקהולדר מחוייבת לנושאים המגולמים ביעדי הפיתוח בר הקיימא של האו"ם (SDGs), הכוללים ביטחון תזונתי, הפחתת טביעת הרגל הפחמנית, שימור מים ושימור מערכות אקולוגיות.

פועלת כדי להפוך בשר אמיתי לבר-קיימא ולכזה שמקורו ללא שחיטה. סטייקהולדר פודס.

פועלת כדי להפוך בשר אמיתי לבר-קיימא ולכזה שמקורו ללא שחיטה. סטייקהולדר פודס. צילום: מתוך מצגת לתקשורת של סטייקהולדר

סינגפור: המדינה היחידה בעולם שבה בשר מתורבת מאושר רגולטורית

שיתוף הפעולה החדש עם חברת הדגים ופירות הים המתורבתים מסינגפור, אוממי מיטס, נועד על-מנת לפתח מוצרי צלופח ודקר מודפסים בתלת-ממד. היוזמה ממומנת בסכום של עד מיליון דולר, על ידי מענק מ-SIIRD (ר"ת Singapore Israel Industrial R&D Foundation), שהוא מפעל משותף של רשות החדשנות הישראלית והסוכנות הממשלתית המקבילה של סינגפור, Enterprise Singapore.

הקשר שבנו סטייקהולדר פודס ואוממי מיטס משקף הזדמנות ייחודית לכניסה לשוק הסינגפורי, המדינה היחידה בעולם בה בשר מתורבת מאושר רגולטורית נכון להיום.

שיתוף הפעולה יכלול העברת טכנולוגיה וידע מ-אוממי לסטייקהולדר, בכל הנוגע לפרוטוקולי גדילה והתמיינות של תאי צלופח ודקר, על-מנת להרחיב את תהליך הייצור של דגים מתורבים. סטייקהולדר פודס תשתמש בטכנולוגיה שפיתחה להדפסה תלת-ממדית לחיקוי המרקם הייחודי של הדגים, בהתאם לפטנט שהוגש בחודש נובמבר האחרון.

פיתוח האבטיפוס הראשון של הפרויקט, שיהיה מוצר מודפס היברידי בעל מרקם של דג דקר, צפוי להסתיים ברבעון הראשון של 2023. המוצר יודפס באמצעות טכנולוגיית הדפסה ביולוגית תלת-ממדית של סטייקהולדר, בשילוב דיו ביולוגי שיותאם לתאי הדקר של אוממי.

יאיר אילון, סמנכ"ל פיתוח עסקי בסטייקהולדר פודס, ציין כי "שיתופי פעולה תעשייתיים מהווים היבט קריטי באסטרטגיה העסקית ארוכת הטווח שלנו. שיתוף הפעולה עם אוממי מיטס משמעותי במיוחד – בעקבות ההישג האחרון שלנו עם מרקם דג מבושל, ומכיוון שהוא נתמך ביוזמה משותפת של ממשלות סינגפור וישראל, שאנו גאים מאוד להיות חלק ממנה".

מיהיר פרשד, מנכ"ל ומייסד אוממי מיטס, הוסיף: "אנו נרגשים לשלב את בסיס הידע העמוק והניסיון שלנו בחקלאות ימית-תאית עם טכנולוגיית ההדפסה הביולוגית התלת-ממדית של סטייקהולדר פודס. אנו מאמינים כי שותפות זו תעזור לנו בקידום החזון של מערכת מזון חדשה ובת-קיימא לשימור המערכות האקולוגיות הימיות שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים