אלכסנדר שניידר ומגלקום הקימו דטה סנטר בחברת טבע בהיקף עשרות מיליוני שקלים

הפרויקט נבנה מתחת למרכז הלוגיסטי של טבע באזור התעשייה חבל מודיעין, כאשר אלכסנדר שניידר סיפקה את מערכות התקשורת, מיזוג אוויר, שו"ב והולכת חשמל ומגלקום שימשה אינטגרטור של מערכות תקשורת ומערכות אלקטרו-מכניות ● הדטה סנטר החדש עונה לדרישות אבטחת מידע מחמירות, מספק זמינות סביב השעון וכן מתאפיין בסטנדרטיזציה של שרתים ומערכות איחסון, בווירטואליזציה של 90% מהשרתים ובקונסולידציה של שרתים ומערכות IT

מגלקום ואלכסנדר שניידר הקימו דטה סנטר תת-קרקעי בחברת טבע, בפרויקט שהחל לפני שנתיים וחצי ויסתיים בנובמבר השנה. היקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי מדובר בעשרות מיליוני שקלים.

תכנון המערכת החל בספטמבר 2009, בנייתה הפיזית החלה בינואר 2010 והסתיימה באוגוסט 2011 ואילו הכנסתה החלה לפני שלושה חודשים וצפויה להסתיים בנובמבר השנה. הפרויקט נבנה מתחת למרכז הלוגיסטי של טבע באזור התעשייה חבל מודיעין. אלכסנדר שניידר סיפקה את מערכות התשתית הפיזית – מערכות תקשורת, מיזוג אוויר, שו"ב והולכת חשמל. מתכנן המתקן היה מיקי זיו. מגלקום שימשה אינטגרטור של מערכות תקשורת ומערכות אלקטרו-מכניות.

יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר. צילום: קובי קנטורטבע היא חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, ובשנה החולפת היא ייצרה 71 מיליארד כדורים. מחזור המכירות השנתי שלה עומד על 18.3 מיליארד דולרים ומספר העובדים שלה – על 46 אלף, 8,000 מתוכם בישראל. מטעמי רגולציות, 6,000 מעובדי החברה מועסקים בהבטחת איכות ובקרת איכות. מטה החברה העולמית מצוי בפתח תקווה ויש לה 160 אתרים בעולם.

מערך המיחשוב בחברת טבע מונה 1,400 עובדים, מהם 450 בישראל. המניעים להקמת הדטה סנטר היו הצמיחה של החברה, ועימו הגידול ב-IT שלה. בעבר הם התבססו על מד1 ועל משרדיהם בפתח תקווה, אלא שקיבולת החשמל והמקום נגמרה.

הדטה סנטר עונה לדרישות אבטחת מידע מחמירות. זהו מתקן מאובטח תת-קרקעי שמתאים לאיומי הייחוס של ישראל. שטחו הכולל עומד על 1,400 מ"ר, כאשר 800 מתוכם משמשים ל-"אכלוס" מערכות ה-IT. המתקן הוא בעל מוכנות למתקפות אב"כ, מניעת נזק במקרה הדף ומתקן סינון.

זאב שכטר, מנכ"ל מגלקום. צילום: קובי קנטורלצד שני מרכזי מיחשוב גדולים, האחד בארץ והשני בארצות הברית, יש לחברת טבע 74 מפעלים בעולם, כאשר בכל אחד מהם יש רכיבי מיחשוב שאי אפשר להרחיק על מנת להפעיל את קו הייצור, וכולם מחוברים לישראל. הדטה סנטר מספק זמינות סביב השעון, הוא מתאפיין בסטנדרטיזציה של שרתים ומערכות איחסון, בווירטואליזציה של 90% מהשרתים ובקונסולידציה של שרתים ומערכות IT.

בתפיסת הדטה סנטר של טבע, מד1 והדטה סנטר החדש מהווים קמפוס אחד, שמצוי בשני מקומות. בבנייתו הוקפד על עקרון חשוב של הפרדה בין ייצור ולא ייצור, כגון: בדיקות. בהיבט הגיבוי, הדטה סנטר בחבל מודיעין ומד1 משמשים כגיבוי האחד לשני, ויש להם גיבוי גם בחו"ל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים