דני ימין, מיקרוסופט ישראל: "הענן יכול לספק הרבה מאוד עבודה לארגונים ומפתחים ישראלים"

"מדברים הרבה על בריחת מוחות ואובדן מקומות עבודה לטובת הודו וכדומה, ואני אומר באופן חד משמעי שהענן יכול לספק הרבה מאוד עבודה לישראלים", אמר ימין בפתיחת יומו השני של כנס Tech Ed 2010 באילת ● ימין ציין, כי הענן הוא אחד משלושת התחומים בהם התמקדה מיקרוסופט בשנה האחרונה ● "אני לא חושב שאפשר להגזים בחשיבות התופעה שמתרחשת. מדובר בשינוי פרדיגמה שמתרחש פעם ב-10 עד 15 שנים", אמר ● ברוך גינדין, מנכ"ל גרטנר המזה"ת: "ההמלצה שלנו היא לעבוד במודל ההיברידי"

"הענן יכול להוות מקור הכנסה מעניין לישראלים, בעיקר למפתחים", כך אמר דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft) ישראל, בפתיחת יומו השני של כנס Tech Ed 2010 באילת. "מדברים הרבה על בריחת מוחות ואובדן מקומות עבודה לטובת הודו וכדומה, ואני אומר באופן חד משמעי שהענן יכול לספק הרבה מאוד עבודה לארגונים ומפתחים ישראלים", אמר ימין.

ימין ציין, כי הענן הוא אחד משלושת התחומים בהם התמקדה מיקרוסופט בשנה האחרונה. "אני לא חושב שאפשר להגזים בחשיבות התופעה שמתרחשת. מדובר בשינוי פרדיגמה שמתרחש פעם ב-10 עד 15 שנים. יותר ויותר ארגונים עוברים לצרוך את השירותים שלהם מהענן, וזה קורה בגלל מהירות עבודה, צמצום דרישות ניהול מערכת ופרודוקטיביות מוגברת", הוא אמר.

לדברי ימין, למעלה מ-1,000 לקוחות ושותפים של מיקרוסופט בארץ כבר התנסו בשירותי ענן, למעלה מ-20 חברות נכנסו לפיתוח בפלטפורמת Azure, וישנם 140 שותפים שמוכרים את שירותי הענן של מיקרוסופט.

ימין גם הציב יעד ברור לגבי השאיפה העתידית של מיקרוסופט ישראל באומרו, כי "אנחנו רוצים שתוך שלוש שנים הרוב המכריע של הארגונים בארץ יריץ לפחות שירות ענן אחד של מיקרוסופט, משירות דואר, דרך שירות פיתוח ועד אופיס 365. אנחנו רוצים להוביל את מהפכת הענן בצד הארגוני .יש עוד ארגונים ששולחים ידיהם בחלק משירותי הענן, אבל רק אנחנו מציעים מוצרים שניתן לעבוד בהם בענן פרטי או ציבורי ומספקים את כל מה שצריך. ההיצע הכי עשיר והמוביל בשירותי ענן הוא של מיקרוסופט, ובאופן חד משמעי", אמר ימין,

לדבריו, "מיקרוסופט נתפסת כחברה של מערכות הפעלה ואופיס, אבל עיקר המוצרים שלנו הם בתחום השירותים והכלים והארגוניים. אין כמעט לקוח או חברה שאנחנו לא נוגעים בה".

ברוך גינדין, גרטנר המזה"ת: החברות שעברו לענן – הרוויחו

ברוך גינדין, נשיא גרטנר (Gartner) המזה"ת, טען כי המצב בשוק כבר מראה שחברות שבחרו לעבור כבר לשימוש במודלים של הענן, כמו תוכנה כשירות, הרוויחו. גינדין הציג נתונים של הבורסה האמריקאית לפיהם חברות שכבר בחרו לעבור לשימוש בתוכנה כשירות הרוויחו בממוצע פי שתיים מחברות שבחרו להישאר מחוץ לתחום. עם זאת, גינדין סבור כי חברות גדולות לא יכולות לבצע את המעבר לענן בבת אחת.

"חברות גדולות או בנקים לא יכולים להמר על כל הסוסים, ולכן ההמלצה שלנו היא לעבוד במודל ההיברידי. להעביר חלק מהיישומים לענן הפרטי, חלק לענן הציבורי, ואם אי אפשר להעביר חלק  בגלל סיבה רגולטורית, אז לא להעביר. אנחנו ממליצים לעבוד כך עד 2015 ולמי שיותר שמרן אפילו עד 2018. את המינון אפשר לקבוע תוך כדי תנועה", אמר גינדין.

לדבריו, בעתיד הלא רחוק, יכול להיות שמי שירצה לעבוד בדרך הישנה כבר לא יוכל לעשות זאת, כי החברות יפסיקו לעשות זאת ויספקו רק שירותים מבוססי ענן. גינדין ציין, שלא בכדי מיקרוסופט, למרות שהיא אחת החברות הצעירות בתחום, מרוויחה יותר מכולן.

במיקרוסופט סיפקו גם כמה נתונים לגבי המכירות בשנה האחרונה. לפי החברה היא מכרה 800 אלף רישיונות לחלונות 7 וכן 450 אלף עותקים של אופיס 2010. ההתחדשות הטכנולוגית הניבה צמיחה של כ-15% במכירות החברה בישראל בשנת הכספים האחרונה (שהסתיימה ב-30 ביוני 2010). מגזר הארגונים הגדולים (Enterprise) רשם צמיחה של קרוב ל-19% והעמיק את הפעילות של מיקרוסופט במרכזי המיחשוב של הארגונים הגדולים. כן נרשמה צמיחה של 7.4% במגזר העסקים הקטנים והבינוניים (SMB) וצמיחה של 108% במכירות חטיבת האונליין והלקוחות הפרטיים (Consumer and Online).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים