"צריך שהנהלות ארגונים יוכלו לישון טוב בלילה – בשגרה וגם במלחמה"

"על תוכנית ה-DR וה-BC לענות לעבודה מרחוק, להמשך תפקוד במקרה של פגיעה בחדרי המחשב מטיל או מכופרה, או למקרים שלא ניתן להגיע אליהם פיזית", אמרה טל איתן, ארכיטקטית פתרונות ענן ב-VMware ישראל

טל איתן, ארכיטקטית פתרונות ענן ב-VMware ישראל.

"כל ארגון, מכל מגזר פעילות ובכל גודל, נדרש לתוכנית התאוששות מאסון והמשכיות עסקית לאחר מכן, כדי להמשיך בפעילות השוטפת שלו. על התוכנית לכלול מענה לאתגר העבודה מרחוק של העובדים, עם המשכיות תפקודית של חדרי המחשב, שעלולים להיפגע מטיל או ממתקפת כופרה, או למקרים שבהם לא ניתן להגיע אליהם פיזית. סייענו לארגון שכזה באוקראינה ואנחנו עושים זאת גם בקרב ארגונים רבים בישראל. כך, הנהלות ארגונים יוכלו לישון טוב בלילה בשגרה – וגם במלחמה", אמרה טל איתן, ארכיטקטית פתרונות ענן ב-VMware ישראל.

איתן דיברה בוובינר שנשא את הכותרת התאוששות מאסון – כיצד על הארגון להיערך בצורה מיטבית בעת מלחמה? הוובינר, פרי יוזמה של אנשים ומחשבים ושיתוף פעולה של בינת תקשורת מחשבים ו-VMware ישראל, נערך היום (ג') בהנחיית עינת קוגן, מנהלת פעילות עסקית בחטיבת המחשוב בבינת.

בדבריו הציגה איתן פתרון ש-VMware הטמיעה ברשת פוזי (Fozzy) האוקראינית. "זוהי חברה שמונה 30 אלף עובדים ויש לה 700 חנויות שפרוסות ברחבי המדינה", אמרה. "מדובר ברשת קמעונאית שעוסקת במכירת מזון, בנקאות, IT, לוגיסטיקה והסעדה. לאורך חודשי הלחימה, בכירי הרשת חששו מפגיעה בדאטה סנטר של החברה. הם הטמיעו את פתרון ההמשכיות העסקית VMware Cloud Disaster Recovery, לטובת אבטחת תשתיות החברה וצמצום סיכוני הסייבר. עם הפתרון הזה, אם מתרחש אסון או שהאתר הראשי של החברה נופל, ניתן להפעיל סביבת התאוששות מבודדת בענן. בפרויקט, שנמשך כמה שבועות, הועברו 500 טרה-בייט של נתונים לענן מ-2,000 מכונות וירטואליות".

היא ציינה ש-"מנמ"ר החברה אמר לנו שקשה ליישם תוכנית שכזו בעת מלחמה, כי רוב הארגונים לא מוכנים לתרחיש של מלחמה, וכך גם צוות ה-IT. סיפקנו להם במהירות יכולת לתפקוד תקין של המערכות, עזרנו להם לקבל פתרון ענן וליישמו ביעילות ובאופן מאובטח. פוזי היא הלקוח הגדול ביותר שלנו באזור EMEA ומאז הפרויקט – המנמ"ר שלה ואנשיו ישנים טוב יותר בלילה".

פתרון ההתאוששות מאסון הענני של VMware

"מלבד פתרונות מסורתיים של התאוששות מאסון והמשכיות עסקית", ציינה איתן, "יש לנו הצעת ערך עבור ארגונים שאינם מעוניינים להשקיע באתר משני ולרכוש ציוד רב ויקר. אנחנו מאפשרים להם להבטיח המשכיות עסקית עם פתרון VMware Cloud Disaster Recovery. הפתרון מעניק הגנה על הנתונים בענן הציבורי, מביא לצמצום למינימום של זמן הנפילה ומפחית את העלויות הנדרשות למימוש משימת הגיבוי. בעזרת הפתרון, שפועל בתצורת תוכנה כשירות (SaaS), אנחנו מאפשרים לארגונים להעתיק את המידע הארגוני לענן, ורק בעת אסון להפעיל את המכונות הווירטואליות ולצרוך את המשאבים הנדרשים להפעלה. כלומר, לקיים המשכיות עסקית בעלות נמוכה, על ידי תשלום מינימלי להעתקת המידע מהאתר הראשי לענן".

לדבריה, "VMware Cloud Disaster Recovery מאפשר לארגון לסנכרן את המידע מהאתר הראשי לענן באופן יעיל ולא יקר, ולהיות מוכן להפעלתו בתוך זמן קצר. כמו כן, באחרונה הכרזנו על הגנה משופרת מפני כופרה, על ידי שימוש בבינה מלאכותית".

לסיכום, איתן אמרה כי "המלחמה בין ישראל לחמאס חשפה אתגרים רבים לתחום התשתיות, ובחודש האחרון חווינו גידול בדרישה לפתרונות ההמשכיות העסקית שלנו".

חתם את האירוע הפרשן לענייני ערבים של רשת 13, צבי יחזקאלי, בהרצאה על המצב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים