אינפיניטי מדיקל משקיעה בתכנון ממוחשב של תרופות במחשב קוונטי

שותפות המו"פ אינפיניטי מדיקל ביצעה השקעה ראשונית מסוג SAFE של 300 אלף דולר בחברת הסטארט-אפ פולאריס קוואנטום ביוטק ● כספי ההשקעה ישמשו להמשך הפיתוח, לגיוס עובדים ולכניסה לשווקים חדשים

ד"ר שחר קינן, מייסדת משותפת ומנכ"לית פולאריס קוואנטום ביוטק. צילום: סקוט וואט

שותפות המו"פ אינפיניטי מדיקל, המשקיעה בחברות הפועלות בתחום הבריאות הדיגיטלית, ביצעה השקעה ראשונית מסוג SAFE של 300 אלף דולר בחברת הסטארט-אפ פולאריס קוואנטום ביוטק, המפתחת מערכת לתכנון ממוחשב של תרופות במחשב קוונטי.

הטכנולוגיה של פולאריס מאיצה ומייעלת פיתוח תרופות במידה משמעותית לעומת הסטנדרט הקיים ומשתייכת לעתיד עולם המחשוב; החברה גייסה הון התחלתי של 760 אלף דולר לפני שנה, וההשקעה הנוכחית מבוצעת כחלק מהכנה לגיוס. כספי ההשקעה ישמשו להמשך הפיתוח, לגיוס עובדים ולכניסה לשווקים חדשים.

החברה, שהוקמה על ידי המדענית הבכירה ד"ר שחר קינן, המנכ"לית, וביל שיפמן, סמנכ"ל הטכנולוגיות, עושה שימוש באלגוריתמים ייחודיים ובמחשוב קוונטי מתקדם.

ד"ר שחר קינן, מדענית מוערכת, שפרסמה עשרות מאמרים מקצועיים בתחום תכנון תרופות ופיתוח שיטות ואלגוריתמים בכימיה חישובית, וביל שיפמן, מומחה במחשוב ענן, אפליקציות בעיבוד שפה, בינה מלאכותית וביו-אינפורמטיקה, הם בעלי ידע טכנולוגי מתקדם והבנה מקיפה בשוק הפרמצבטי. שניהם היו חלק מצוות ההקמה של Cloud Pharmaceuticals – חברת ביו-פרמצבטיקה בתחום פיתוח תרופות מבוסס בינה מלאכותית.

הפלטפורמה של פולאריס מנוהלת על ידי מערכת אוטומטית, פועלת על מחשבי ענן ומחשבים קוונטיים ומאפשרת אופטימיזציה של תרופות מולקולריות על ידי תוכנות חישוב מואצות, תוך שמירה על רמת דיוק מקסימלית. בפלטפורמה של פולאריס מוטבעת יכולת של אגירת מידע וסידורו באופן המאפשר אנליזה של בינה מלאכותית.

פולאריס פועלת בשוק תחרותי של פיתוח תרופות, ובעזרת הטכנולוגיה החדשנית והמתקדמת שלה והשימוש באמצעים מתקדמים, כגון מיחשוב קוונטי ואוטומציה, היא מייצרת יתרון תחרותי בשלושה רכיבים: במרכיב המהירות – צמצום זמן הפיתוח מרגע בחירת המטרה ועד הוצאת פטנט על המולקולה, משלוש שנים בממוצע לחודשים בודדים בלבד, במרכיב הדיוק – התוצרים של פולאריס מראים כ-80% דיוק (מולקולה שעומדת בכל הדרישות) לעומת 40% בטכנולוגיה מתחרה, ובמרכיב המגוון ורוחב הידיעה – היכולת להסתכל על מספר גדול בצורה משמעותית של מולקולות. בפולריס מריצים את חישובי האופטימיזציה על מאגר של כ-30 מיליארד מולקולות לעומת כמה מיליונים אצל המתחרים.

פולאריס עתידה לתכנן את התרופות על המחשב, לסנתז ולבצע בדיקות ראשוניות של פעילות והיתכנות, ואז לכתוב את הפטנט על התרופה. בשלב הזה התרופה תימכר (או תיכנס להסכם שת״פ) לחברת תרופות או ביוטכנולוגיה. לקוחות החברה נחלקים לשני סוגים: חברות תרופות שקונות (או נכנסות להסכמי שת״פ) תרופות שהחברה מפתחת וחברות שקונות מהחברה שירותים של תכנון תרופות.

ד"ר קינן אמרה, כי ״מחשוב קוונטי הוא טכנולוגיה מתקדמת, שכרגע הגיעה לשלב שבו יש לנו את היכולת לייצר מהפכה בתחום תכנון התרופות, והיכולת לעבוד על מספר רב של מטרות ומחלות בו זמנית. אנחנו שמחים מאוד על שיתוף הפעולה עם אינפיניטי מדיקל ועל השווקים החדשים שהם פותחים עבורנו״.

ד"ר יובל בלוך, מנכ"ל אינפיניטי מדיקל, אמר, כי "אנחנו שמחים מאוד להשקיע בפולאריס, הן בשל הטכנולוגיה המתקדמת והפוטנציאל העסקי האדיר שגלום בה והן בשל ההון האנושי, שמביא איתו ניסיון עשיר של שנים רבות בתחומי הכימיה, הפארמה והטכנולוגיה. שיתוף הפעולה עם פולאריס הוא חלק מהאסטרטגיה הייחודית של אינפיניטי מדיקל, שמשלבת בין השקעה הונית מצד אחד, ובמקביל פיתוח עסקי וקידום אקטיבי של חברות המטרה לשווקים חדשים בינלאומיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים