לאן את הולכת, שלי לנצמן?

בעולם יש לנו את שריל סנדברג, אורסולה ברנס, רות פורת, ג'ני רומטי וצפרא כץ - בישראל היה לנו את שלי לנצמן • מי תמשיך לייצג אותנו, הנשים, בפסגת ההיי-טק הישראלי עם פרישתה כעת?

29/05/2019 17:16
שלי לנצמן, מנכ''לית מיקרוסופט ישראל. צילום: קובי קנטור

גילוי נאות: אני לא מכירה את שלי לנצמן, מנכ"לית מיקרוסופט היוצאת, אישית. למיטב זכרוני יצא לי לשמוע אותה בהרצאה שנתנה עבור אחד מארגוני קידום הנשים בהיי-טק לפני מספר שנים, אבל מעולם לא נפגשנו אישית. יחד עם זאת, מאז צלילתי לעולם ההיי-טק במסגרת תפקידי, שמה של לנצמן תמיד ריחף באוויר והיה לאחד מהשמות הדומיננטים במערכת, שלא לומר בברנז'ת ההיי-טק המקומית.

לעיתים זה היה על רקע המותג שהיא מובילה, מיקרוסופט, לעיתים על רקע פעילות כלשהי של החברה, לעיתים על רקע ריכול צבעוני של מאחורי הקלעים של החברה, אבל בעיקר ובעיקר על רקע עובדת היותה אחת הנשים, אם לא היחידה, בעמדה כה בכירה בענף ההיי-טק הישראלי.

מה ששלה – שלה

תגידו מה שתגידו עליה, לטוב או לרע, אבל "מה ששלה, שלה": לנצמן היא אחת הנשים היחידות –  אם לא היחידה –  בישראל שהגיעה לעמדה כה בכירה בענף המזוהה כל כך עם בני המין השני. היא מונתה לתפקיד לאחר שגברה על פני מועמדים, גברים ברובם, ונשארה שם עד עצם היום הזה.

במיקרוסופט, חברה שיודעת לבחור את אנשיה בפינצטה, לא היו בוחרים בה ולא היו משאירים אותה בתפקיד אם היא לא הייתה, איך אומרים היום, פשוט תותחית על.

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק. צילום: ויקיפידה

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק. צילום: מתוך ויקיפדיה

בשנים האחרונות הובילה לנצמן את כל ההיבטים של הזרוע העסקית של חברת הענק בישראל, לרבות צמיחת הפעילות שלה בתחום הענן, בעקבות השינוי שהתווה סאטיה נאדלה, מנכ"ל החברה העולמית, מיום כניסתו לתפקיד. כפי שכתבנו כאן אמש, במסגרת תפקידה, היא ליוותה את המעבר לענן של חברות וגופים רבים במגזרים הציבורי והפרטי כאחד. כמו כן, בתקופתה העמיקה מיקרוסופט את הפעילות שלה מול סטארט-אפים בישראל ופתחה את הסניף החדש ברחוב דובנוב בתל אביב. זאת, בהישען על הפריסה העולמית הרחבה של ענקית הטכנולוגיה והיכולת לחבר את חברות ההזנק הישראליות לגופים משמעותיים בעולם.

ועכשיו היא מותירה מאחוריה נעליים גדולות להיכנס אליהן. לא רק מקצועית, אלא גם מבחינת הייצוג הנשי בענף. האם אישה היא שתחליף אותה? כמה מועמדים לתפקיד יהיו גברים וכמה נשים?

צפרא כץ, מנכ''לית משותפת אורקל. צילום: עזרא לוי

צפרא כץ, מנכ"לית משותפת אורקל. צילום: עזרא לוי

בניגוד לישראל, בעולם יש יותר "שליות" בתפקידי מפתח בענף. אורסולה ברנס הייתה מנכ"לית זירוקס. והאישה האפרו-אמריקנית הראשונה המשמשת כראש חברה מן ה-Fortune 500; ג'יני רומנטי היא מנכ"לית יבמ הבלתי מעורערת, מג וויטמן, הייתה מנכ"לית HPE; שריל סנדברג היא סמנכ"לית פייסבוק והמבוגר האחראי שם; רות פורת היא סמנכ"לית הכספים בגוגל וצפרא כץ היא מנכ"לית משותפת באורקל.

בארץ יש – או נכון לעכשיו היה- את לנצמן, ואולי עוד כמה נשים בודדות שניתן לספור על כף יד אחת בלבד בדרג תפקידים כה בכירים. אשמח אם תתקנו אותי, באמת שאשמח.

במכתב לעובדים לנצמן כתבה כי "לפני 22 שנים נכנסתי למיקרוסופט. במבט לאחור, אלה המסע הארוך ביותר שעשיתי והתקופה הארוכה ביותר שבה למדתי. מיקרוסופט היא מקום מעולה לעבוד בו, לפתח את עצמך, לרכוש חברים ושותפים לחיים. צוות העובדים בישראל עושה אימפקט טכנולוגי על כל אדם במדינה, על הארגונים שאנחנו עובדים איתם ועל האקו-סיסטם – השותפים והסטארט-אפים. אני גאה באימפקט של החברה בישראל ובכלל זה בעשייה שלה כחלק מהאחריות התאגידית, וגאה באימפקט שיש לנו מישראל חזרה למיקרוסופט העולמית. אחרי 22 שנים החלטתי ללחוץ Hit refresh ולהמשיך לפרק הבא".

אז לאן את הולכת, שלי? לאן שלא תלכי, המשיכי לייצג אותנו, הנשים, בהצלחה ולפרוץ את תקרת הזכוכית. השראה לנשים בהיי-טק ובכלל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים